Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت رسیدن به مرجعیت علمی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پیشتازان و افسران برای دسترسی کشور به مرجعیت علمی اساتید دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر علیرضا زالی در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که با شعار توسعه کمی و کیفی آموزش در دوران کرونا در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد،شمن بیان این مطلب، طرح ادغام آموزش علوم پزشکی را طرحی مترقی توصیف کرد و گفت: بزرگان آموزش و علوم پزشکی در دنیا این طرح را به عنوان طرحی پیشرو معرفی می کنند، ممیزی مثبت و اعتبار بخشی گسترده جهانی تنها گوشه‌ای از دستاوردهای طرح اذعام علوم پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر زالی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت رسیدن به مرجعیت علمی خاطرنشان کرد که مهم‌ترین پیشتازان و افسران برای دسترسی کشور به مرجعیت علمی اساتید دانشگاه‌ها هستند.

وی  با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در ۱۶ نقطه دارای مرجعیت فرامنطقه ای است تاکید کرد: باید اساتید دانشگاه با اقتدار و تلاش بیشتر دانشگاه را برای رسیدن به مرجعیت علمی کمک کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی استفاده از فناوری های نوین را راه حل مناسبی برای تغییر سیمای سلامت کشور دانست و اضافه کرد: یادگیری عمیق، استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء آینده نظام سلامت را تغییر خواهد داد.

دکتر زالی متوازن سازی تحقیقات دانشگاهی و کاربردی کردن این تحقیقات را از مولفه های نسل سومی شدن دانشگاه دانست و گفت: برای تغییر در آموزش نیاز به تحقیقات کاربردی و اثربخش داریم.

وی در بخش دیگری به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت رشد صد در درصدی شرکت های دانش بنیان و اشتغال در سال جاری اشاره کرد و افزود: این مهم باید به عنوان وظیفه حاکمیتی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان دانشگاهی پیشرو باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که بیشترین میزان سرمایه گذاری جهانی در دو سال گذشته به بخش هوش مصنوعی اختصاص داشته توصیه کرد: برای ارتقای خدمات باید هرچه سریعتر به این مسیر ملحق شویم.

به گفته، دکتر زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور ۱۵۰۰ عضو برجسته هیئت علمی و ۱۴ هزار و ۶۰۰ دانشجو متنوع ترین خدمات آموزشی و پژوهشی را در کشور ارایه می دهد.

دکتر زالی همچنین یادآور شد: در اتمسفر مساعد فعلی و در بزنگاهی که فردی صاحب ایده‌های نوآورانه سکان دار وزارت بهداشت است می توان تغییرات بنیادی در حوزه آموزش علوم پزشکی ایجاد کرد.

تقدیر از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

گروه ها و فرآیندهای برتر در حوزه آموزش پزشکی در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که با شعار "توسعه کمی و کیفی آموزش در دوران کرونا" در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی و تقدیر شدند.

موضوعات تقدیر شده قرار گرفته در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شرح زیر است:

- امتیازات گروه های برتر آموزشی در حیطه گروه آموزشی برگزیده با بالاترین رشد گروه بیماری های قلب و عروق با مدیریت دکتر محمد اسماعیل قیداری

- گروه آموزشی برگزیده با بالاترین رشد گروه بینایی سنجی جناب آقای دکتر سعید رحمتی مدیر گروه

- گروه آموزشی برگزیده با بالاترین رشد گروه داروسازی بالینی  محمد عباسی نظری مدیریت گروه

- گروه آموزشی برتر در استقرار برنامه منتور شیپ گروه کودکان  محمد مهدی ناصحی مدیریت گروه

- گروه آموزشی برتر در توسعه برنامه منتور شیپ در گروه روانپزشکی عبدالله فرهادی نسب مدیریت گروه

تقدیر از فرآیند های برتر دانشگاهی

 فرایند اول دانشگاهی در حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دانشکده مجازی آموزش پزشکی، مدیریت و صاحبان فرآیند که تنها نام یک نفر به نمایندگی از این گروه ذکر شد:  دکتر سلیمان احمدی با فرایندطراحی، توسعه، اجرا و ارزشیابی برنامه جامع فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فن آورانه (تمام وقتی) دانشجویان دکتری تخصصی

 در حیطه طراحی و تولید محصولات آموزشی از دانشکده دندانپزشکی دکتر الهه بیابانکی به عنوان صاحب فرآیند تهیه واستفاده از کتاب تصویری آموزش کاربردی پروتز ثابت به منظور ارتقای مهارت های عملی دانشجویان تخصصی پروتز سال اول دانشکده دندانپزشکی

در فرایند برتر دانشگاهی در حیطه الکترونیکی از دانشکده پزشکی نیکو مظفری با فرایند ارتقای دوره مجازی درماتولوژی انترن های بخش پوست با استفاده از شبکه های اجتماعی: طراحی، اجرا و ارزیابی.

همچنین وی مجدداً لوح تقدیر دیگری در حیطه ارزیابی کارورزان بخش پوست مبتنی برروش بازی وارسازی در بیمارستان لقمان را دریافت کرد.

در حیطه یادگیری از دانشکده بهداشت و ایمنی دکتر رضوان زنده دل به نمایندگی از صاحبان فرآیند و با نام فرایند طراحی،توسعه و ارزشیابی یاددهی-یادگیری دروس عملی –آزمایشگاهی مبتنی بر انتقال تجربه دانش آموختگان از اجرای پایان نامه های عملیاتی

کارگاه برتر کشوری در سومین همایش کشوری آموزش پزشکی در حیطه برگزاری کارگاه از معاونت آموزشی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دکتر جمال شمس و دکتر امیرمازیار نیائی با عنوان"دانشجوی پزشکی در رویارویی با استرس"

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اساتید دانشگاه مرجعیت علمی گروه آموزشی دکتر زالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاوردهای علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

کد خبر 6089608

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز