Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری  به نمایندگان، اظهار داشت: فارغ از دیدارهایی که نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری  دارند، معمولاً مقام معظم رهبری  در آغاز هر مجلسی، توصیه‌هایی به نمایندگان پیام می‌کنند که کاملاً گویا و هدایت بخش است.

تأثیر توصیه‌های رهبری بر کارآمدی مجلس

وی بیان کرد: مجموعه توصیه‌های مقام معظم رهبری گنجینه‌ای بسیار ارزشمند برای مجلس شورای اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نمایندگان، مخاطب این توصیه‌ها و رهنمودها هستیم و باید حداکثر استفاده را از آن ببریم. باید توجه کامل به این رهنمودها شود چرا که این مسئله در کارآمدی، رشد و تقویت مجلس تأثیر زیادی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: برخی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به مجلس شورای اسلامی باید جزو آئین نامه مجلس شود و لازم است کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کند.

تقوی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مراقب آبروی افراد باشید؛ بلندگوی مجلس با پایگاه اینترنتی و فضای مجازی فرق دارد، گفت: ایشان یکسری توصیه‌های اخلاقی مربوط به گفتار و عمل نمایندگان داشتند که باید این توصیه‌ها در اظهارات، نطق‌ها و آرای ما مورد توجه باشد. ایشان تاکید داشتند که نمایندگان نباید عوام زده و جوزده شوند که حتماً باید این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

تحت فشارهای بیرونی قانون‌گذاری نکنیم

وی ادامه داد: ممکن است عده‌ای از بیرون مجلس به نمایندگان فشار بیاورند که طرح و لایحه‌ای تصویب شود که نمایندگان نباید بر اساس فشار بیرونی تصمیم بگیرند و باید بر مبنای منطق و استدلال قانون گذاری و نظارت کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این روزها اقشار مختلف به طور مداوم با نمایندگان تماس می‌گیرند و می‌گویند که حقوق ما را زیاد کنید. بخش‌های مختلف به مجلس برای افزایش حقوقشان و قانون‌گذاری در این مورد فشار می‌آورند، در حالی که قانون گذاری اصول و قواعدی دارد که نمایندگان مجلس باید مدنظر داشته باشند.

تقوی بیان کرد: طبق قانون اساسی اگر مجلس بخواهد بار مالی روی دوش دولت بگذارد، باید منابع آن مشخص شود. ما هم قبول داریم که برخی از اقشار جامعه مشکلات مالی و اقتصادی دارند، اما نمایندگان نمی‌توانند بدون ضابطه و بدون در نظر گرفتن منابع مالی، حقوق قشری را بالا ببرند و در صورتی که این کار را انجام دهند، شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد می‌کند. در واقع، هر مصوبه‌ای که برای دولت بار مالی داشته باشد و دولت از عهده تأمین آن برنیاید، از سوی شورای نگهبان رد می‌شود.

لزوم استقلال رأی وکلای ملت

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه نمایندگان باید استقلال رأی داشته باشند، گفت: ایشان توصیه‌های زیادی در بخش‌های مختلف خطاب به نمایندگان مطرح فرمودند که لازم است نمایندگان به ویژه اعضای هیئت رئیسه مجلس این رهنمودها را به عنوان چراغ راه خود در نظر گیرند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند که نمایندگان باید ساده زیست باشند، تصریح کرد: بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید به دنبال اشرافی گری و زندگی تجملی باشند. عوامل لغزندگی بسیار زیاد است، نمایندگان همیشه باید مراقب باشند و لازم است توصیه‌های اخلاقی مقام معظم رهبری را همواره مورد توجه قرار دهند.

نمایندگان انقلابی بمانند

تقوی با تاکید بر لزوم انقلابی ماندن نمایندگان، اظهار داشت: مردم، نمایندگان این مجلس را به دلیل انقلابی بودن انتخاب کردند و ضرورت دارد که نمایندگان مجلس یازدهم همیشه انقلابی بمانند. طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، انقلابی بودن خوب است اما انقلابی ماندن مهم‌تر است. به تعبیر ایشان عده‌ای در اوایل انقلاب اسلامی به شدت انقلابی بودند اما نتوانستند انقلابی بمانند و لغزیدند. انقلابی ماندن نیاز به استقامت و مقاومت دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردمی ماندن نمایندگان نباید فقط در حد شعار باشد، ادامه داد: مسئولیت پذیری باید مورد توجه نمایندگان باشد. البته ناگفته نماند که گاهی اوقات در فضای مجازی شایعه پراکنی زیادی علیه نمایندگان مجلس مطرح می‌شود، در حالی که بسیاری از نمایندگان ساده زیست هستند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید به مسئولیت‌های و تعهدات خود پایبند باشند، تصریح کرد: مبارزه با تبعیض بسیار مهم است و مجلس شورای اسلامی باید به سمت تصویب قوانینی برود که فساد و تبعیض را به صورت ریشه‌ای از بین ببرد.

نباید وزرا برای انتصابات تحت فشار نمایندگان باشند

تقوی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم عدم دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی، گفت: نمایندگان نباید کار اجرایی کنند و اصل تفکیک قوا بسیار مهم است. هر نهاد و دستگاهی باید کار خودش را انجام دهد. نماینده مجلس نباید به وزرا و مسئولان اجرایی فشار بیاورد تا رفقا و اقوامش در دستگاهی منصوب شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران تاکید کرد: متأسفانه برخی از نمایندگان به وزرا و استانداران برای منصوب شدن نزدیکان خود فشار می‌آورند که البته تعداد آنان بسیار کم است. به هر صورت نمایندگان نباید مهره چینی کنند چرا که این کار حرام و برخلاف مبانی اسلام و منش امام (ره) و مقام معظم رهبری است. نمایندگان صرفاً می‌توانند درباره ضرورت رفع مشکلات کشور و حوزه‌های انتخابیه نکاتی را به مسئولان اجرایی گوشزد کنند، اما نباید آنان را تحت فشار قرار دهند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: توصیه های رهبری رئیس مجمع نمایندگان تهران نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس رهبر معظم انقلاب نمایندگان نباید مقام معظم رهبری قانون گذاری مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد

حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند