Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@19:01:22 GMT

انس با قرآن شیوه خوب زندگی کردن را به ما می‌آموزد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۶۲۳۶

انس با قرآن شیوه خوب زندگی کردن را به ما می‌آموزد

ریحانه ارشادی گفت: وقتی با قرآن انس می گیریم، این کتاب آسمانی شیوه خوب زندگی کردن را به ما می‌آموزد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ ریحانه ارشادی دانش‌آموز البرزی که حافظ ۱۶ جزء قرآن است و حدود ۵ سال است که با تشویق خانواده حفظ قرآن را شروع کرده است.

وی در ابتدا در کلاس های قرائت قرآن شرکت می کند اما به مرور زمان به حفظ قرآن علاقمند شده و پا در این عرصه مبارک می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وقتی به فواید قرآن در زندگی پی می برد، عاشق این کتاب آسمانی می شود و تصمیم می گیرد به صورت جدی حفظ قرآن را ادامه دهد و به جزء ۱۷ قرآن می رسد. ارشادی دانش آموز دختر حافظ قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: انس با قرآن، انسان را به مسیری هدایت می کند که این کتاب آسمانی، کتاب زندگی ات می شود و شیوه خوب زندگی کردن را به ما می آموزد. وی ادامه داد: همیشه اساتید حفظ قرآن به ما این نکته را متذکر می شوند که وقتی حفظ قرآن تکمیل می شود، انسان وارد یک دانشگاه قرآنی می شود یعنی با توجه به تسلطی که بر این کتاب آسمانی پیدا می کند، بهتر آن را درک کرده و به فهم قرآنی می رسد. ارشادی افزود: وقتی با قرآن انس می گیرید، تمام امورات زندگی قرآنی می شود و در اخلاق و رفتار انسان نمایان شده و به طور کلی انسان، وجودش قرآنی می شود. این حافظ قرآن به روش های حفظ اشاره کرد و گفت: زیر نظر استادم ابتدا باید صوت قرآن را چند بار گوش می دادم و سپس با تکرار بر آن آیات مسلط می شدم، زیرا تکرار در حفظ قرآن بسیار مهم و کلیدی است و مرور باید به طور کلی مداومت داشته باشد تا محفوظات فراموش نشود و البته خواندن معنی آیه در حفظ بهتر بسیار کمک می کند. ارشادی تصریح کرد: حفظ قرآن تاثیرات زیادی در زندگی افراد دارد که حتی شاید متوجه خیلی از آنها نشویم، اما در کل حفظ قرآن باعث می شود به مرور اخلاق و رفتار هم قرآنی شود، البته باید حفظ با تدبر همراه باشد. وی ادامه داد: انس با قرآن موجب رشد عقلی، فهم دینی و اجتماعی می شود و حافظ قرآن این تاثیرات را به چشم در زندگی می بیند و حس می کند.   این حافظ قرآنی افزود: در مقطع راهنمایی، حفظ قرآن را به صورت جدی شروع کردم که البته در ابتدا حفظ قرآن در کنار تحصیل برایم سخت بود اما در ادامه توانستم با برنامه ریزی قوی هر دو مهارت را مدیریت کنم و یکی از برکات و تاثیرات حفظ قرآن این است که انسان بتواند زندگی خود را با برنامه ریزی منظم پیش ببرد چرا که نظم در قرآن بسیار اهمیت دارد و مداومت و مرور بر حافظ قرآنی یک وظیفه است. ارشادی به تجربیات خود در حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: برای حفظ قرآن نظم و برنامه ریزی صحیح ضروری است که انسان بتواند در این مسیر موفق شود و در کنار حفظ، تفسیر آیات بسیار مهم می باشد و اگر فرصت نیست معنی آیات را حتما بخوانند. وی تاکید کرد: تشویق های خانواده و به ویژه مادرم در مسیر حفظ قرآن بسیار به من کمک کرد که از ایشان بسیار تشکر می کنم و اگر نبود همیاری عزیزانم، من در این مسیر متعالی قرار نمی گرفتم. این حافظ قرآنی به علاقمندان به حفظ توصیه کرد: با قدم در مسیر دینی و قرآنی، سعادتمندی حاصل می شود و با توجه به اثر دنیوی که برای ما قابل درک تر می باشد اما با قدم در مسیر حفظ، آرامش، برکت و آسایش در زندگی لبریز می شود. ارشادی در خاتمه خاطرنشان کرد: آرزو می کنم که همه ما در زمان غیبت و ظهور بتوانیم لیاقت یاری آن حضرت را داشته باشیم و حضرت از ما راضی باشند.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

کلیدواژه: کتاب آسمانی حافظ قرآن حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان