Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - مریم ورشو: اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید و دلتان برای دیدن دریای ابر پر می‌کشد، اوپرت را از دست ندهید. این منطقه آنقدر زیبا و چشم‌نواز و البته خیره‌کننده است که ذهن شما را از دغدغه‌های شهرنشینی خالی می‌کند.

بنابراین برای ثبت یک خاطره فراموش نشدنی و بازدید از این منطقه باید به نقطه‌ای برسید که بین استان سمنان و مازندران قرار دارد؛ روستایی به نام اوپرت یا اُپِرت که جنوبی‌ترین منطقه‌ استان مازندران را به شمالی‌ترین منطقه استان سمنان متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین مسیر هم برای دسترسی به اوپرت مسیر شهمیرزاد است. آوازه زیبایی شهمیرزاد و گردوی هزارساله معروفش را هم که شنیده‌اید.

تصاویر | تک درخت‌های تاریخی ایران | از درخت فرهاد برای شیرین تا درختی که مرادی کرمانی پای آن قصه نوشت | پیرترین موجود زنده تهران کجاست؟

بعد از شهمیرزاد به سمت فولاد محله و ساری حرکت کنید و از میانه‌ راه به سمت منطقه‌ حفاظت‌شده پرور، مسیرتان را ادامه ‌دهید و از روستاهای کولیم، کاور و ملاده بگذرید تا به سرخده برسید. تا اینجای کار هر نوع خودرویی که داشته باشید شما را می‌رساند، اما پس از سرخده باید از خروجی سمت راست به سوی روستای اوپرت حرکت کنید، بنابراین اگر جاده بارانی و خیس باشد دیگر خودروهای معمولی نمی‌توانند تا بالا به سمت ارتفاع حرکت کنند، ولی اگر در روزهای آفتابی بروید ممکن است بتوانید خودرویتان را تا نزدیکی‌های اوپرت ببرید.

اما قبل از آنکه به سمت این منطقه رویایی حرکت کنید باید بدانید که لذت این سفر در شب‌مانی است. پس نیاز به امکاناتی برای کمپ کردن دارید. مثل چادر، کیسه خواب، زیرانداز، آب و مواد غذایی. سعی کنید قبل از رسیدن به اوپرت هرچه لازم دارید بخرید. البته اگر امکانات شب‌مانی ندارید می‌توانید شب را در خانه‌های روستایی و باصفای اطراف اوپرت سر کنید. در بهار و تابستان هم این منطقه در شب سرد و خنک است. بنابراین ماندن در خانه‌های روستایی و روشن کردن بخاری هیزمی نیز لذت‌بخش است.

حالا چرا می‌گوییم اوپرت رویایی و منحصر به فرد است؟ زیرا در طول مسیر رسیدن تا اوپرت ییلاقی و خوش آب‌وهوا با طبیعت سرسبز و بکر، چشمه‌ها، دشت و روستاهای تماشایی مواجه می‌شوید، اما آنچه اوپرت را بر سر زبان‌ها آورده است، کوه بزرگی است که بین استان‌های سمنان و مازندران مانند دیواری قرار گرفته که مسیر حرکت ابرها را سد می‌کند. این دیوار که به دیوار اوپرت مشهور است، مرز بین جنگل و کویر است.

اقیانوس ابر اوپرت دقیقا همان ویژگی منحصر به فرد اوپرت است که طبیعت‌دوستان را به سمت این روستا می‌کشاند. ارتفاع کوه‌های سر به فلک کشیده در این منطقه هیچ راه فراری برای ابرها از استان مازندران نگذاشته‌اند و بی‌شک یکی از زیباترین اقیانوس‌های ابر کشور را می‌توان در این منطقه دید. وقتی ابرها در مرز مازندران باقی می‌مانند ناخودآگاه بارش‌ها به آن سوی کوه در استان سمنان راه نمی‌یابد و به‌ همین دلیل در یک سمت کوه بیابان و سمت دیگر جنگل است.

وقتی به اوپرت برسید، زیبایی خیره‌کننده آن شما را حیرت‌زده می‌کند آنقدر که احساس می‌کنید خواب می‌بینید.

پوشش گیاهی منحصربه‌فرد این منطقه ییلاقی شامل اورشمک، گوگ په، سیروک، زیره، اوک چو، قعلب، کولک، زولنگ، پاروک، مازش کو، الزی و اوجی است. بنابراین وقتی در بهار به این منطقه سفر می‌کنید عطر گیاهان هوش از سرتان می‌برد.

اگر دیدن اسب‌های وحشی نیز شما را به وجد می‌آورد نباید سفر به اوپرت را از دست بدهید.  

مسیر دسترسی | اوپرت کجاست؟

اگر قصد سفر به اوپرت را دارید می‌توانید از جاده فیروزکوه به‌ سمت شهمیرزاد در استان سمنان بروید. بعد از شهمیرزاد به سمت فولادمحله و ساری حرکت کنید و از میانه‌ راه به سمت پرور بروید. از پرور به سمت سرخده بروید و پس از آن از خروجی راست به سمت روستای اوپرت حرکت کنید.

راه دیگری هم وجود دارد. شما می‌توانید از تهران وارد جاده‌ فیروزکوه و سپس روستای چاشم شوید و از آنجا به سمت اوپرت حرکت کنید. اما راه دسترسی اول بهتر است.

بهترین زمان سفر به اوپرت

بهترین زمان سفر به اوپرت بهار و تابستان است. در این فصول، هم هوا مناسب است و هم طبیعت سرسبز و دیدنی.  

کد خبر 680416 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها استان مازندران سفر سفر - طبیعت‌گردی سفر - گردشگری خبر مهم استان سمنان سفر - جاده سفر - ایرانگردی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران سفر سفر طبیعت گردی سفر گردشگری خبر مهم استان سمنان سفر جاده سفر ایرانگردی استان سمنان حرکت کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: گردشگرانی که روز گذشته در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر گم شده بودند، به همت گروه امدادی هلال احمر پیدا شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی هلال‌احمر مازندران؛ غلامعلی فخاری از پیدا شدن افراد گمشده در جنگل‌های خلیل‌شهر خبر داد.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران در تشریح این خبر گفت: ماجرای گم شدن چند گردشگر در جنگل‌های خلیل‌شهر در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مازندران اعلام شد.

وی افزود: پس از دریافت این گزارش تیم امدادی از پایگاه پاسند شعبه بهشهر به محل مورد نظر اعزام و پس از یک ساعت جست و جو، موفق به پیدا کردن گردشگران شد و پس از هماهنگی لازم آنها را به محل امن انتقال داد.

نوجوان ناپدید شده در جنگل‌های رامسر هم پیدا شد

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران از پیدا شدن کوهنورد نوجوانان در منطقه قله بند رامسر نیز خبر داد و گفت: خبر گم‌شدن نوجوان مفقود شده نیز در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1402 به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مازندران اعلام شد.

 فخاری افزود: پس از دریافت این خبر تیم امدادی به منطقه اعزام شد و پس از دو ساعت جست‌وجو، نوجوان را پیدا کرد و به محل امن انتقال داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • تصاویر عجیب و آخرالزمانی از سقوط ابرهای بارور در بیابان‌! + فیلم
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم