Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رشت با اشاره به این مطلب که تولیدات داخلی و بومی‌سازی تکنولوژی تولید، ضامن بقای واحدهای صنعتی است، اظهار داشت: نگاه عملگرایانه دولت سیزدهم فرصت مناسبی برای رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال پایدار میباشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر حمیدرضا امام پناهی در بازدید از کارخانه صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب(حوله برق لامع)، ضمن قرار گرفتن در جریان مشکلات این واحد تولیدی، با تاکید بر این مطلب که در سال (تولید، اشتغال آفرین، دانش بنیان) و با استفاده از فرصت نگاه حمایتی و جهادی دولت از تولید داخل میتوان تردیدها در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در واحدهای صنعتی را برطرف نموده و در اندک زمان ممکن شاهد وقوع تحول قابل توجه در امر تولید و اشتغال باشیم، ادامه داد: باید با توجه به سلیقه بازار در جنس، طرح و رنگ نسبت به تولید حوله مورد پسند خریدار و در نتیجه افزایش سرانه مصرف آن در کشور، بستر تقویت تولید داخلی، موفقیت در عرصه صادراتی و حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی را فراهم آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر این موضوع که افزایش اشتغال و پایایی تولید داخلی مهمترین دغدغه در زمینه صنایع تولیدی بوده و تولید و اشتغال پایدار نخستین گام در مقابله با بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین سنگر مقدم دفاع در برابر جنگ بیرحمانه اقتصادی دشمن است، اظهار داشت: نگاه جهادی، عملگرایانه و حمایتی دولت سیزدهم در رفع موانع و پیشبرد امور فرصت مناسبی برای رونق تولیدات داخل، ایجاد اشتغال پایدار و حضور در بازار های برون مرزی را فراهم آورده است.  وی ادامه داد: صنعت حوله بافی با ارز آوری و اشتغال زایی بالا، صنعتی مهم در عرصه تولیدات کشور تلقی شده و می‌توان با تعامل و یاری رساندن به این کارخانه در زمینه معوقات بانکی شرکت، زمینه شکوفایی و ایجاد اشتغال بیشتر در این مجموعه را فراهم آورد.

مهندس کاظم مادرشاهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب نیز در این دیدار اظهار داشت: پیشروتاب مدرن ترین و بزرگ ترین کارخانه حوله بافی کشور و تنها حوله بافی استان گیلان است که متاسفانه علیرغم پتانسیل بالای تولید و ارایه محصول با کیفیت، با چالش هایی در استان مواجه است که با اندک توجهی از سوی مدیران ارشد استان، براحتی قابل حل هست.

وی گفت: از سال 1392 که مسئولیت شرکت را برعهده گرفته ام بدون دریافت یک ریال تسهیلات بانکی، همه بدهکاری های کارگری و بیمه ای و بخش قابل توجهی از بدهی های بانکی شرکت را پرداخت نموده ایم و تا امروز هم به پشتوانه پرسنل پرتلاش و متخصص شرکت، نه تنها یک ریال بدهی جدید ببار نگذاشته ایم بلکه به بازارهای صادراتی پایدار و ویژه ای دست یافته ایم . با همه این احوال؛ برخی بانکها و دادگاه ها، برای اندک مطالبات باقیمانده با صدور احکام عجیب اقدام به توقیف و مصادره خطوط تولیدی کارخانه کرده اند که با هیچ منطقی سازگار نیست. از همین رو از مدیران ارشد استان تقاضا می کنم با ورود به موقع به مسئله، مانع از سنگ اندازی ها برای تولید شوند و نگذارند تنها حوله بافی فعال استان نیز سرنوشتی همچون دیگر صنایع نساجی تعطیل استان پیدا کند.

مدیر واحد صنعتی نمونه استان در سال 85 ، در پایان تصریح کرد: در حال حاضر با توان بیست درصدی خود بیش از یکصد و پنجاه نفر اشتغالزایی داشته ایم و اگر اندک سنگ اندازی های بانکی و مالیاتی برداشته شود یقینا می توانیم با توسعه کار، اشتغالزایی مستقیم را به بیش از ۶۰۰ نفر برسانیم.

در پایان فرماندار انقلابی رشت تاکید کرد: موانع تولید این شرکت را تا انتها شخصا پیگیری می نماید، چراکه توقیف اموال این واحد تولیدی فعال و منحصربفرد به مقدار ۱۰۰ میلیارد تومان توسط بانک، در ازای تسهیلات پرداخت شده ۱ میلیاردی که آن هم مربوط به دوران قبل از احیای مجدد این واحد تولیدی در حدود ۱۰ سال قبل می باشد، به هیچ عنوان در دولت سیزدهم پذیرفته نیست و مدیرانی که توان همراهی با برنامه دولت در رفع موانع تولید را ندارند، می بایست با مدیران جوان دارای رویکرد جهادی در راستای تحقق اهداف دولت مردمی و قوی جایگزین شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرماندار شهرستان رشت برق لامع دولت سیزدهم حوله بافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش گفت: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شهرام عظیمی با اشاره به این موضوع که دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با تمام توان در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و شعار سال برنامه‌ریزی خواهد کرد اظهار داشت: درحال جمع‌آوری اطلاعات به منظور مشارکت حداکثری روستاییان در رونق تولید تجهیزات و لوازم ورزشی براساس آمایش سرزمین هستیم و همچنین بدنبـال شناسایی ظرفیت روستائیان و عشایـر سراسرکشور در این حوزه‌ایم.

وی افزود: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم. براین اساس درآمد و اقتصاد روستا با تولید لوازم ورزشی پایدار و چند هدف دیگر نیز تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت هموطنان ساکن روستا می‌تواند به رونق تولید لوازم ورزشی کمک کرده چرا که هزینه تمام شده آن پایین‌تر است.
در نظر داریم همزمان، با برگزاری جشنواره‌های بومی، محلی در سراسر کشور، بازارچه‌های محلی جهت عرضه تولیدات ورزشی روستائیان احداث شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قطعاً برگزاری بیش از هزار جشنواره در کشور فرصتی مغتنم برای عرضه لوازم و تجهیزات ورزشی تولید شده توسط ساکنین روستا‌ها خواهد بود. درحال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در زمینه تولیدات ورزشی مشغول به کار هستند که با فراهم کردن زمینه ورود روستانشینان و عشایر این آمار توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

وزارت ورزش و جوانان

دیگر خبرها

  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم