Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد طالب‌زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در میاندوآب با بیان اینکه چهار مرکز رشد در دانشگاه‌های پیام‌نور آذربایجان‌غربی وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲ مرکز فعال و ۲ مرکز دیگر غیرفعال بوده و علت غیرفعال بودن آنها نیز عدم اطلاع‌رسانی از سوی دانشگاه و عدم استقبال از سوی دانشجویان و نبود انگیزه از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید در این راستا انگیزه ایجاد و اهمیت خاصی به مراکز رشد داده شود، اظهار کرد: فعالیت مراکز رشد زمانی برای ما مهم است که در آنها تجاری سازی شود.

وی با اشاره به اینکه در تمام زمینه‌ها از جمله کشاورزی و شیمی می‌توان فعالیت کرد، گفت: در زمینه کشاورزی بهترین پتانسیل را داریم ولی در اعضای هیات علمی انگیزه کاهش یافته که باید آن را تقویت کرده و از آنان بخواهیم که به قضیه ورود پیدا کنند.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌غربی با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اضافه کرد: بهترین محل برای عمل به شعار سال، دانشگاه‌هاست ولی لازمه آن وجود امکانات و رغبت در بین دانشجویان و اساتید دانشگاه است که باید آن را ایجاد کنیم.

طالب‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار دانشجو در ۱۷ مرکز پیام‌نور در استان در حال تحصیل هستند، افزود: افزایش رشته‌های تحصیلی و جذب بیشتر دانشجو از اولویت‌های کاری مدیریت دانشگاه پیام‌نور استان از ترم جدید است و همچنین ایجاد مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در برخی رشته‌های تحصیلی در راستای تحصیلات تکمیلی در اولویت قرار دارد.

وی اظهار کرد: در ترم جاری امتحانات دروس عمومی به صورت مجازی و دروس اختصاصی طبق روال سابق حضوری خواهد بود.

طالب‌زاده با بیان این‌که در اساسنامه نیز فعالیت دانشگاه پیام‌نور مجازی و هم حضوری است، ادامه داد: به احتمال‌ از این پس نیز دانشگاه پیام‌نور این اجازه را داشته باشد که به ۲ صورت فعالیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش از راه‌ دور به عنوان ساختار اصلی پیام‌نور در کاهش هزینه‌ها، تحصیل در خارج از وقت اداری و سهولت تحصیل مطالبه بیشتر دانشجویان است، تاکید کرد: دانشگاه پیام‌نور کم کم به این سمت حرکت می‌کند.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه پیام‌نور میاندوآب نیز گفت: در سفر رییس‌جمهور برای مجتمع فرهنگی و هنری دانشگاه پیام‌نور میاندوآب اعتبار تصویب شده و تخصیص آن را هم به جد پیگیری می‌کنیم.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مرکز رشد دانشگاه پیام‌نور میاندوآب فعال است و باید فعالیت‌های مسوول این مرکز افزایش یابد.

طالب‌زاده همچنین در خصوص وضعیت رشته‌های تحصیلی در دانشگاه پیام‌نور گفت: دروس علوم پایه و تحصیلات تکمیلی با کمبود دانشجو مواجه هستیم و برخی در رشته‌های میان رشته‌ای و همچنین رشته‌های پرطرفدار از جمله روانشناسی، حقوق، حسابداری و علوم تربیتی برای ایجاد تحصیلات تکمیلی آنها ورود پیدا خواهیم کرد و به واسطه هیات علمی که در این رشته ها داریم این رشته‌ها ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها مرکز رشد علم و فناوری آذربایجان غربی مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی دانشگاه دانشگاه پیام نور دانشگاه میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز رشد علم و فناوری آذربایجان غربی مرکز رشد علم و فناوری آذربایجان غربی دانشگاه پیام نور دانشگاه میاندوآب پیام نور آذربایجان غربی دانشگاه پیام نور طالب زاده مرکز رشد رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار هزار نسخه کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به این نهاد اهدا شده تا در اختیار متقاضیان در استان قرار گیرد.

خدیجه معصومی اظهار کرد: این تعداد کتاب در موضوعات مختلف ادبیات، کمک درسی، کودک بوده و به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال توسط کتابخانه ملی ایران برای استفاده اعضا و مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اهدا شد.

وی اظهارکرد: کتب اهدا شده پس از نیازسنجی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و پس از آماده سازی در دسترس اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

اهدای کتاب اقدامی در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و ارتقای فرهنگ مطالعه بوده و سال گذشته نیز چهار هزار جلد کتاب به ارزش هشت میلیارد ریال از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به این نهاد اهدا شد و علاقه‌مندان جهت اهدای کتاب می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی