Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:44:57 GMT

پروژه‌های مهم عقب مانده در سفر رئیس جمهور مورد توجه است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۶۶۳۸

پروژه‌های مهم عقب مانده در سفر رئیس جمهور مورد توجه است

به گزارش خبرگزاری مهر، عابدین خرّم در گفت و گوی خبری با اشاره به مهم‌ترین اهداف سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان، اظهار داشت: رشد و توسعه استان باید به صورت متوازن با استان‌های دیگر با توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در استان وجود دارد انجام گیرد؛ در استان ما ظرفیت‌های فوق العاده ای وجود دارد که تأثیر ملی و فراملی دارند که رئیس جمهور در سفر به این استان آنها را از نزدیک بررسی و ارزیابی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیدار مردمی با اقشار مختلف توسط هیأت دولت و معاونان رئیس جمهور، ادامه داد: نمایندگان تام الاختیار وزرا در ۳۲ نقطه استان حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره خواهند داشت و نامه‌های مکتوب مردمی نیز پیگیری و کد داده می‌شود و همچنین بیش از هزار نفر نیز در سامانه ۱۱۱ به مدت ۴۸ ساعت از طریق ۱۷۰ خط آماده دریافت مسائل و مشکلات و مطالبات مردمی هستند و پاسخ‌ها نیز در مدت زمان کوتاه ارائه خواهد شد و تمامی وزرا به شهرستان‌ها سفر کرده و با مردم و مسؤولان دیدار خواهند کرد.

خرّم افزود: در راستای آمادگی برای این سفر، در سه ماه گذشته وضعیت، مشکلات و معضلات استان با نگاه‌های استانی، ملی و فراملی مورد مطالعه قرار گرفته و کار کارشناسی انجام شده تا این سفر دستاوردهای بسیار بزرگ برای استان به همراه داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در این مدت جلسات مختلف با نخبگان، مسؤولان و مدیران ارشد استان در رابطه با معضلات و مشکلات فراموش شده‌ای که در استان وجود داشته برگزار شد که همه آنها تجمیع و اولویت بندی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع دولت محدود است و باید هدفمند هزینه شود بنا بر این است که پروژه‌هایی که از مطالبات مردم بوده و مشکلات اساسی مردم با آن گره خورده مورد توجه قرار گیرد.

خرّم گفت: در حوزه آب، ۹ سد بزرگ در استان سال‌های سال است که نیمه تمام مانده که باید آبگیری شود و پایاب این سدها تأثیر مستقیم در کشاورزی و راندمان تولید در عرصه کشاورزی دارد که یکی از مطالبات مردمی در این سفر است.

وی ادامه داد: در حوزه راه نیز با وجود اینکه راه‌های آذربایجان شرقی یکی از شاه راه‌های اساسی کشور بوده و در کریدور شرق به غرب و جاده ابریشم قرار گرفته است، جاده‌های استان اعم از آزاده راه‌ها، بزرگ راه‌ها و جاده‌های روستایی عموماً دچار مشکلات اساسی هستند که همه آنها مورد مطالعه قرار گرفته و از مطالبات دیگر این سفر است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: همچنین راه آهن تبریز- میانه باید به شبکه اصلی وصل شود تا مدت زمان سفر کاهش یابد.

وی ادامه داد: برای تمام پروژه‌هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته و سال‌های سال مانده‌اند همگی تجمیع، پیش بینی و منابعی در نظر گرفته شده تا با عنایت دولت عدالت محور و عدالت پیشه بتوانیم طی دوسال به شکوفایی قابل قبولی در حوزه‌های مختلف برسیم.

خرّم افزود: در این سفر برای تکمیل پروژه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی از جمله مجموعه مقبره الشعرا، ورزشگاه یادگار امام و تمام ورزشگاه‌های نیمه تمام استان منابعی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: پروژه‌ای که از سد کانسی برای دریاچه در نظر گرفته شده ۹۵ درصد پیشرفت دارد که با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی و بازدید از دریاچه ارومیه امیدواریم در مدت کوتاه آب این سد به دریاچه ارومیه که از اصلی ترین دغدغه‌های مردم کشور است، جاری شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور روز پنج شنبه با استقبال نماینده ولی فقیه و مسؤولان شورای تأمین استان وارد تبریز شده و با اقشار مختلف مردم و نخبگان استان دیدار داشته و در جلسه شورای اداری استان شرکت خواهد کرد.

کد خبر 5504535

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان شرقی تبریز بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا متروپل آبادان اردبیل دهه کرامت احتکار خراسان رضوی ابادان مشهد نماهنگ سلام فرمانده رئیس جمهور راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است

به گزارش خبرآنلاین،این درست که رئیس‌جمهور معتقد به حضور میدانی در سفرها استان‌ها است اما بهتر آن است که به جای اینکه هر ماه یک سفر به استانی صورت بگیرد و هزینه‌هایی نیز در برداشته باشد در تهران نشسته و دستورات را صادر کند و مدیران استانی پیگیری کارها را داشته باشند تا روند بهتری بر کارها حاکم شود.

یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با سفرهای استانی دولت به روزنامه آرمان ملی گفت: من نفس سفرهای استانی را کار مثبتی می‌دانم، اما اینکه رئیس‌جمهور و تیم همراهمش برای چند بار به یک استان سفر می‌کند بدین معناست که نتوانستند سیستمی را که مشکلات استان حل شود طراحی کنند. برای همین فکر می‌کنند می‌توانند با مراجعات مکرر این مشکلات را حل کنند.

محمد مهاجری گفت: همین که رئیس‌جمهور لازم می‌داند چند بار به یک استانی برود به این معنی است که اصل سفرهای استانی به یک سیستم تبدیل نشده و رفع مشکلات آنها صرفا با حضور شخص آقای رئیس‌جمهور قابل پیگیری است که نشان‌دهنده عدم کارآمدی بروکراسی حاکم بر دولت است.

وی بیان کرد: ‌سفرهای استانی دولت برای این است که کارنامه‌ ارائه کنند. وی تصریح کرد: اخیرا رئیس‌جمهور به یکی از استان‌ها رفت و اعلام کرد که چند صد پروژه را افتتاح کرده و بعد که اعتبار و بودجه مصرفی را اعلام کردند نشان می‌داد که بودجه هر پروژه 50 میلیون بوده است. رئیس‌جمهور برای پروژه 50 میلیونی باید به استان برود؟ حتی بخشدار یک شهر کوچک هم می‌تواند آن را افتتاح کند و نیازی به حضور رئیس‌جمهور نیست. به‌نظرم رئیس‌جمهور یک استراتژیست است و باید در مرکز کشور در ساختمان رئیس‌جمهوری از نخبگان استفاده کند و از مشورت آنها بهره‌مند شود و در جلسات سیاست‌گذاری حضور پیدا کند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900411

دیگر خبرها

  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟