Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسی گفت: از ۱۶ خردادماه، نانوایی‌های استان که واجد شرایط هستند، می‌توانند با نصب کارت‌خوان‌های تعریف شده، آماده اجرای طرح هوشمندسازی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ۸دی، از ۱۶ خردادماه، نانوایی‌های استان که واجد شرایط هستند، می‌توانند با نصب کارت‌خوان‌های تعریف شده، آماده اجرای طرح هوشمندسازی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اسدالله عباسی استاندار گیلان در جلسه کارگروه تنظیم بازار که با محوریت آرد و نان برگزار شد، اظهار کرد: از ۱۶ خردادماه، نانوایی‌های استان که واجد شرایط هستند، می‌توانند با نصب کارت‌خوان‌های تعریف شده، آماده اجرای طرح هوشمندسازی شوند.

وی افزود: به اندازه کافی گندم و آرد در استان ذخیره‌سازی شده و هیچ تغییری در قیمت نان سنتی اتفاق نمی افتد و یارانه مابه التفاوت به نانوایی ها پرداخت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: سازوکارهای لازم، اندیشیده شده و سامانه های کاملا هوشمند طراحی، اجرایی و رصد می شوند تا از قاچاق، کم فروشی، گران فروشی و احتکار جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه تمامی نانوایی ها تا پایان خردادماه باید به دستگاه کارت‌خوان یارانه مجهز شوند، افزود: در این مرحله به نانوایی های متصل به این سامانه با توجه به میزان فروش روزانه، ۱۵ درصد یارانه از سوی دولت پرداخت می شود.

رشت شهرستان پایلوت طرح اصلاح پرداخت یارانه نان در گیلان

"سید محمد اسحاقی" سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دولت نظام پرداخت یارانه را اصلاح کرده است، اظهار کرد: اصلاح پرداخت یارانه به معنای حذف نیست بلکه یارانه نان به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.   سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اینکه اصلاح پرداخت یارانه به صورت آزمایشی در زنجان، قزوین و گیلان اجرا می‌شود افزود: اصلاح پرداخت یارانه نان از ۱۶ خرداد در گیلان آغاز می‌شود و کارتخوان‌های الکترونیکی در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد.   وی با بیان اینکه شهرستان رشت به عنوان پایلوت طرح اصلاح پرداخت یارانه نان در گیلان انتخاب شده است، تصریح کرد: این طرح تنها شامل نان‌های سنتی است.   اسحاقی با بیان اینکه دولت ۱۵ درصد فروش نان را به نانوایان پرداخت می‌کند، بیان کرد: افزایش قیمت نان نداریم و خرید نان در شهرستان‌هایی که این طرح در آنها اجرایی می‌شود تنها توسط کارتخوان امکان‌پذیر است.   وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۹۵ نانوایی در استان گیلان فعالیت می‌کند که اطلاعات آنها رصد شده است، گفت: ۲ هزار و ۵۳۳ نانوایی کد شاپرک را اخذ کردند و دستگاه کارتخوان به صورت رایگان در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد و بعد از شهرستان رشت، سایر شهرستان‌ها نیز مشمول این طرح می‌شوند.   اسحاقی با اشاره به اینکه هیچ سهمیه خرید نانی برای خانواده‌ها در نظر گرفته نشده است، افزود: بر اساس تراکنش‌ها، میزان عرف مصرف هر خانواده مشخص می‌شود و این موضوع برای جلوگیری از هدر رفت نان و آرد انجام می‌شود.   سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی بر تخلفات نانوایی‌ها نظارت می‌کنند، بیان کرد: پس از اصلاح نظام پرداخت یارانه، آرد به قیمت آزاد در اختیار نانوا قرار گرفته و به ازای فروش خود یارانه می‌گیرند لذا کیفیت نان افزایش یافته و رقابت بین نانوایی‌ها ایجاد می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اصلاح پرداخت یارانه نان نانوایی ها کارت خوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس

مجتبی دهقان پور در اولین نشست شورای کشاورزی استان فارس در سالجاری، بیان کرد: این طرح با هدف شفاف سازی و مدیریت مصرف سوخت و با نصب GPS بر روی ادوات کشاورزی اجرا می‌شود.

به گفته او؛ چهار شهرستان بیضا، زرقان، سپیدان و لامرد به صورت پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند و شهرستان‌های فسا، قیروکارزین، جویم و کوار نیز متقاضی اجرای آن هستند.

دهقان پور تصریح کرد: در صورتی که کشاورزان شهرستان‌های دیگر نیز راغب به اجرای این طرح باشند، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است، افزود: با توجه به کاهش ۱۰ درصدی سهمیه سوخت ماشین‌های کشاورزی از سوی ستاد قاچاق کالا و سوخت، امیدوارم با حمایت استاندار محترم فارس و همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تلاش کنیم نگرانی کشاورزان در این زمینه برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها