Web Analytics Made Easy - Statcounter

شجاعی گفت: در حادثه متروپل خلأهایی وجود دارد که سبب چنین فاجعه‌ای شده است به همین دلیل کمیسیون اصل ۹۰ به این حادثه ورود کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام حسن شجاعی در حاشیه بررسی مشکلات منابع آب در جمع خبرنگاران استان زنجان با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ در مواردی ورود می‌یابد که شکایتی از نحوه کار دستگاه‌ها ارائه شده باشد، اظهار داشت: در حادثه متروپل کاملا مسلم است که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی سهل‌انگاری‌هایی در گذشته داشته‌اند که این حادثه رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ورود کمیسیون اصل ۹۰ از دو جهت به فاجعه متروپل خواهد بود، افزود: در این زمینه کمیسیون تخصصی عمران در مجلس، مشغول بررسی است و بعد از تهیه گزارش کمیسیون عمران شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ واصل خواهد شد و ما در این موضوع ورود خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: از سویی دیگر معلوم است که همین حفره و خلا در موضوعات و مصادیق دیگر وجود دارد از این جهت نیز سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور، راه و شهرسازی را به کمیسیون اصل ۹۰ احضار خواهیم کرد تا برای پیشگیری از چنین فجایعی یک بررسی دقیق و کارشناسی انجام دهند تا حفره‌ها و خلا‌ها پر شود و از تکرار چنین فجایعی پیشگیری شود.

وی در خصوص ساختمان‌های نا ایمن در استانی همچون تهران، عنوان کرد: نامه‌ای به شهرداری تهران تنظیم شده است تا لیست تمام ساختمان‌های نا ایمن را به ما ارائه دهند و برنامه را برای ایمن‌سازی به کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کنند یقینا پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی در خصوص مردمی‌سازی یارانه‌ها با بیان اینکه اصل طرح اثابت یارانه‌ها به نقطه هدف و رسیدن به دست مردم است گفت: در کمیسیون اصل ۹۰ پرونده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد متاسفانه در مدیریت ارزی کشور اشکالات جدی وجود داشته است، هم دولت به دلیل پرداخت ارز متضرر شده و هم مردم آسیب دیده‌اند.

حجت‌الاسلام شجاعی گفت: اصل اصلاح اقتصادی به نظر ما لازم است و باید دو اتفاق رقم بخورد؛ نخست اینکه قیمت‌ها به درستی باید مدیریت شود و دوم اینکه حمایت‌های موثری از مردم انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: حمایت‌ها در حال حاضر خوب هستند با اینکه در برخی موضوعات همانند موضوع آرد صنعتی بد عمل شد و مردم آسیب دیدند و این امر آسیب روانی در پی داشت، اما بعدتر با ورود آقای رئیس‌جمهور اقدامات خوبی انجام گرفته است با این وجود چیزی که الان مهم است این موضوع می‌باشد که قیمت‌ها به خوبی مدیریت شود و نباید موج گرانی بوجود آید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون اصل ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح