Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما قوانین زیادی در حمایت از خانواده های ایثاررگر و شهدا داریم که این قوانین متاسفانه به صورت کامل محقق نشده است.

وی تاکید کرد: تاکنون تنها ۱۹ درصد از قوانینی که بار مالی دارد اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر قوانین یا اصلا اجرا نشده یا به صورت ناقص به اجرا درآمده است. یعنی در سال هایی انجام شده و در سال هایی انجام نشده است.

رئیس بنیاد شهید گفت: به عنوان مثال پرداخت هزینه بخشی از بلیط هواپیما و قطار ایثارگران در سال هایی انجام می‌شد، اما حدود ۱۰ سال است که دیگر در این زمینه پرداختی نداشته‌ایم. این عدم پرداخت ها باعث شده که بنیاد شهید ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بیمه ها و دانشگاه‌ها بدهکار باشد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بنابراین بین آنچه که مصوب و عمل شده تفاوت است. در حوزه استخدامی متوسط سهمیه استخدامی ایثارگران۳۰ درصد بوده است، در حالی که وقتی تعداد کارکنان ایثارگر دستگاه را می‌گیریم، حدود زیر ۱۰ درصد است.

وی با اشاره به ایینکه ما بنای خود را بر این گذاشتیم که قوانین به خوبی اجرا شود،اظهار کرد: بودجه بنیاد شهید در سال گذشته چیزی در حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان بود، اما امروز به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به آخرین اقدامات بنیاد شهید در حوزه معیشت ایثارگران، گفت: ما حداقل حقوق والدین شهدا را به حداقل حقوق کارگری رساندیم. این اقدام با حمایت دولت و مجلس انقلابی انجام شده است.

کد خبر 5504568 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران هیئت دولت سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی جانبازان و ایثارگران سید صولت مرتضوی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران دولت سیزدهم ایران سیدابراهیم رئیسی مجلس یازدهم امامعلی رحمان حسین امیرعبداللهیان علی بهادری جهرمی تاجیکستان هیئت دولت حسین امیر عبداللهیان حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی میلیارد تومان بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی

مدیرعامل آبفای خوزستان از پیشرفت ۴۳ درصدی طرح‌های محرومیت‌زدایی انتقال و شبکه آبرسانی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، صابر علیدادی  در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان بیان کرد: اکنون 23 طرح در 766 روستا و 21 شهرستان استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و نظارت دقیقی بر این موضوع اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و توجه شخص رئیس جمهور به موضوع تامین آب شرب روستاها افزود: تاکنون بیش از 800 کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در خوزستان اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: همچنین احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و پنج باب مخازن ذخیره بتنی به ظرفیت بیش از 12 هزار مترمکعب، حفاری و تجهیز 6 حلقه چاه آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد آبرسانی استان است.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته تا با تلاش یکدیگر تحول مثبتی در آبرسانی به روستاهای کشور ایجاد شود.

علیدادی با اشاره به اجرای آبرسانی به 180 روستای استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی توضیح داد: این اقدام با کمک قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی به عنوان معین در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان به عنوان یکی از برنامه های بسیار مهم دولت سیزدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

بر اساس این گزارش طرح‌های محرومیت زدایی جهاد آبرسانی استان در 21 شهرستان، شادگان، اهواز، آبادان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، 16 هزار روستا در مناطق محروم و کم‌برخوردار در طرح موسوم به "جهاد آبرسانی" به عنوان بزرگترین عملیات آبرسانی کشور قرار گرفته‌اند 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود