Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم‌سازان استان و انجمن سینمای جوانان ایران شعبه لرستان در بیانیه ای اقدامات اخیر جشنواره سینمایی کن را محکوم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، در این بیانیه آمده است: "عنکبوت مقدس" را باید ادامه روند تولید فیلم‌های ضد ایرانی دانست که در چند دهه گذشته با تزریق بودجه‌های کلان ناتوی فرهنگی در ایران و خارج از کشور تولید می‌شوند تا از ایران چهره‌ای عقب مانده ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستپخت تازه این حمایت‌های مالی فیلمی است که ایران، اسلام و جامعه ایرانی را به طرزی افراطی و انتقام‌جویانه ای، متحجر و سیاه نشان می‌دهد.

سالهاست که غرب و صهیونیسم جهانی،  سیاست‌های خود را در قالب فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف با چهره فرهنگی و عوام فریب به عموم جهان عرضه می‌کنند. جشنواره ها در غرب بدل به ابزاری برای تشریح سیاست خارجی قدرت‌های بزرگ شده و همچون شیپوری عمل می‌کنند که با آن صدای خود را به گوش جهانیان می‌رساند و بسیاری از امور را که همخوان با منافعشان است، توجیه می‌کنند. ایجاد سبک و شیوه زندگیِ عادی و طبیعی جلوه دادن بسیاری از منکرات و گناهان که در اکثر ادیان و آیین‌ها قبیبح شمرده می‌شود، از همین آش‌های سفارشی سیاستمداران است که جشنواره های غربی از جمله جشنواره فیلم کن آن را شورتر می‌کنند و ارائه می‌دهند.
سیاسی بودن جوایز و جشنواره‌های سینمایی غربی امری مبرهن و آشکار است و دیگر فرد منصفی را نمی‌توان یافت که به سیاسی بودن این جوایز شک و تردیدی داشته باشد. اهداء جایزه بهترین بازیگر زن امسال جشنواره سینمایی کن به فیلم ضد ایرانی "عنکبوت مقدس" از نمونه‌های بارز آن است و به همین خاطر بود که این خبر برای کسانی که به سیاسی کاری جشنواره‌های سیاسی از جمله “کن” اشراف دارند، خبر شگفت انگیزی نبود.
سیاسی بودن این جشنواره برای خیلی از فیلمسازان غربی نیز آشکار است تا جاییکه پیام انتقادی ژان لوک گدار درباره جشنواره فیلم کن بازتاب گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای پیدا کرده است. وی معتقد است 《انگار باید یک جنگ جهانی دیگر راه بیندازیم و شاهد فاجعه‌ای دیگر شویم تا متوجه شویم که کن هم یک سلاح تبلیغاتی است》. او با به کار بردن عبارتی کنایه آمیز عنوان کرد که آن‌ها هر چه باشد کارشان تبلیغ زیبایی‌شناسی غربی است.
جشنواره هایی همچون کن که خط به خط و مو به مو سیاستهای غرب و صهیونیسم جهانی را دنبال می‌کند و غلام حلقه به گوش آن هستند، با ترویج و توجیه اعمال قبیح سعی دارد همجنس بازی را نوعی سبک زندگی و رویکردی عادی و طبیعی جلوه دهد که در واقع طرفداران آن مظلوم واقع شده‌اند.
آن‌ها که فیلم را دیده‌اند عنوان می‌کنند که عنکبوت مقدس از سیاه‌ترین فیلم‌های ضد ایرانی ساخته شده در چند دهه اخیر است. یک فریم از تیتراژ این فیلم همزمان با عبارت «عنکبوت مقدس» نمایی از شهر مقدس مشهد را از بالا در شب نشان می‌دهد که همه راه‌های اصلی شبیه تار عنکبوت به حرم مطهر امام رضا(ع) در مرکز ختم می‌شوند. این بی حرمتی و اسائه ادب به ساحت مبارک ثامن الحجج(ع) به طرزی موذیانه شکل گرفته و کلیت اثر هم در راستای تخطئه مذهب جلو می‌رود.
زهرا ( زر ) امیر ابراهیمی، بازیگری که جایزه ی بهترین بازیگر زن جشنواره را دریافت کرد، البته پیش از این هم در فیلم ضد ایرانی دیگری با نام «تهران تابو» نقش‌آفرینی کرده بود که از تهران تصویر شهری به شدت غرق در فساد و تباهی جنسی ارائه می‌داد.
این القای شوم سبب شده بخشی از جامعه ایران زیر بمباران رسانه‌ای بیش از پیش به ضایعه خودتحقیری دچار شود و اینگونه القا شود که او در جامعه‌ای غربی توانست حیاتی دوباره بیابد. واضح است که این صحنه‌آرایی فرهنگی و رسانه‌ای نیازمند واکنش درخور و هوشمندانه‌ای در داخل است، هرچند این جنگ نرم فرهنگی ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد، اما سهم برخی سینماگران در این خودزنی فرهنگی غیرقابل کتمان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عنکبوت مقدس جشنواره ها ضد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن با حضور فیلم از ۱۱۸ کشور در پایتخت چین برگزارشد این جشنواره در مجموع ۴۲۷۳ فیلم را دریافت کرد که ۸۷ درصد آن مربوط به کشور‌های خارجی بود.
یک کارشناس و تحلیل‌گر شرق آسیا می‌گوید ما مشتاقانه منتظر همکاری با فیلم‌سازانی در سراسر جهان هستیم تا آینده بهتری برای سینما ایجاد کنیم، فیلم‌های چینی دارای ژانر‌ها و مضامین مختلف هستند.
همزمان با برگزاری این جشنواره آقای محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با مائویو رئیس سازمان سینمایی چین دیدار و درباره موضوعات مختلف همکاری سینمایی بین دو کشور، تولید فیلم و سریال، مشارکت حداکثری در جشنواره‌ها و رویداد‌های سینمایی، اکران فیلم در دو کشور، تبادل استاد و دانشجو و هیأت‌های سینمایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مائویو رئیس سازمان سینمایی چین هم در این دیدار به ظرفیت دو کشور در زمینه تهیه و ساخت فیلم‌های سینمایی و تفاهم نامه‌هایی که وجود دارد اشاره کرد و گفت فیلم سازان دو کشور می‌توانند پیش از گذشته در تهیه و ساخت فیلم‌هایی با موضوعات مورد علاقه پکن و تهران تعامل و همکاری خود را گسترش دهند.
رئیس سازمان سینمایی چین گفت فیلم‌های ایرانی همیشه از سوی مخاطبان چینی مورد توجه قرار گرفته است، کارگردانان و فیلم سازان چینی و ایرانی همواره در جشنواره‌های دو کشور حضوری فعال دارند و باید با یک برنامه مدون در زمینه ساخت فیلم فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


۱- مونیکا جانگ - کارشناس و تحلیل گر امور سینمایی وفرهنگی
۲- محسن بختیار - سفیر جمهوری اسلامی ایران
۳- مائویو - رئیس سازمان سینمایی چین

دیگر خبرها

  • تمام آنچه می‌خواستم روی پرده است/ نتیجه اعتماد به فیلمسازان جوان
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • نمره قبولی اکسپو ۲۰۲۴؛ نمایشی از قدرت، اقتدار و امنیت ایران
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان