Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-همزمان با دهه کرامت، بیش از ۶۰۰ هزار وعده غذا و بسته متبرک رضوی به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی تهیه و بین ارادتمندان حضرت رضا(ع) در این آستان ملکوتی توزیع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان‌نیوز، امین بهنام، معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی اظهارداشت: در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد حضرت رضا(ع) پیش‌بینی‌ شده  تا120 هزار وعده ناهار و شام در مهمانسرای حضرت رضا(ع) برای پذیرایی از زائران طبخ و توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به همت خادمان این معاونت در مجموع از 5 هزار و 500 زائر در وعده صبحانه پذیرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین 500 هزار بسته متبرک رضوی نیز برای توزیع بین محبان امام رئوف(ع) در حرم ملائک پاسبان رضوی تدارک دیده شده است.

توزیع چای، شربت و کیک در چایخانه‌ها

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی با اشاره به توزیع متبرکات در چایخانه‌های حضرت رضا(ع) بیان کرد: روزانه 150 هزار لیوان چای و شربت در چایخانه‌ها با استفاده از ظرفیت مواکب و خادمیاران در دهه کرامت توزیع می‌شود.

300 هزار بسته متبرک رضوی بین زائران رضوی تقسیم شدآغاز توزیع 50 هزار بسته متبرک رضوی ویژه نوجوانان تازه مکلف شده مشهد50000 بسته متبرک رضوی به نوجوانان تازه مکلف شده مشهدی اهدا شد

بهنام با تأکید بر مشارکت ناذران و بانیان خیر در پذیرایی از دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) حرم مطهر رضوی گفت: همچنین با توزیع بیش از 800 هزار کیک در چایخانه‌های حضرت به مناسبت گرامی‌داشت ایام ولادت حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از زائران و مجاوران میزبانی خواهد شد.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسته متبرک رضوی حرم مطهر رضوی حضرت رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، کتیبه مقبره شیخ بهاء الدین محمد معروف به شیخ بهایی بصورت کتیبه ای سنگی به طول ۲۷۰ و عرض ۷۰ سانتی متر و ضخامت ۴ سانتی متر بالای مقبره او در میان آینه کاری‌های رواق شیخ بهایی به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی آماده و نصب شده است.

جنس این کتیبه اهدایی از سنگ مرمر سبز بدون رگه و در گوشه‌های آن تزئیناتی به صورت طلا کاری نیز کار شده است تا جلوه‌ای شکوهمند به آن ببخشد.

در این کتیبه تاریخچه کوتاهی از زندگی این عالم پرآوازه که نقش بسزایی در توسعه حرم ملک پاسبان حضرت رضا(ع) داشته به صورت حجاری با روش سندبلاست با خطاطی استاد تعریفی و استاد توکلی آمده است و به معرفی تالیفات مهم، کارهای برجسته و شاگردان مطرح وی پرداخته شده است.

حضور شیخ بهایی در حرم امام رضا (ع) فصلی درخشان در تاریخ این مکان مقدس است چراکه خدمات ارزشمند او در زمینه‌های مختلف، از معماری و عمران تا مدیریت و تولیت، این مکان را به یکی از زیباترین و با شکوه‌ترین اماکن مذهبی جهان تبدیل کرد.

از مسئولیت های شیخ بهایی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) می‌توان به «معماری و ساخت گنبد، گلدسته و ایوان‌ها» و نیز مسئولیت روشنایی و مدیریت موقوفات اشاره کرد.

ساخت ساعت آفتابی، تألیف کتاب‌های متعدد در مورد شخصیت علمی و فضایل حضرت رضا(ع) و نیز تدریس علوم مختلف در حرم مطهر رضوی از دیگر فعالیت‌های شیخ بهایی بوده است.

شیخ بهاءالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی (زاده ۱۵۷۱ در بعلبک، لبنان - درگذشته ۱۶۲۷ در اصفهان) دانشمند، عارف، شاعر، نویسنده، اخترشناس و معماری ایرانی-لبنانی بود که در علوم مختلفی از جمله ریاضیات، نجوم، فلسفه، معماری و موسیقی تبحر داشت و در زمان شاه عباس صفوی با مهاجرت به ایران، در دربار او به مقامات مهمی رسید.

محل مدفن شیخ بهایی در رواقی با نام خود این عالم است که در گذشته خود ایشان در آن محل تدریس داشته‌اند و مقبره او از شمال به صحن آزادی از جنوب به رواق امام خمینی (ره) از مشرق به رواق دارالعباده و از مغرب به رواق دارالزهد راه دارد.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229174 برچسب‌ها لبنان اصفهان ایران

دیگر خبرها

  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)