Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:03:12 GMT

آغاز پوشش بیمه‌ای یک میلیون نفر از امروز

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۷۸۶۴

آغاز پوشش بیمه‌ای یک میلیون نفر از امروز

به گزارش خبرنگار مهر، بیت‌الله برقراری در نشست خبری که در حاشیه اجلاس مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برگزار شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پوشش بیمه‌ای یک میلیون نفر از روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در دستور کار قرار دارد و از امروز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، سعی داریم پوشش بیمه همگانی را افزایش دهیم، گفت: یکی از اهداف و برنامه‌های صندوق، افزایش پوشش بیمه‌ای جامعه هدف است و شعار اجلاس نیز «نگاه انقلابی، اقدام جهادی» و «صندوق عدالت‌گستر اجتماعی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تأکید کرد: فسادستیزی، پاکدستی و مردمی بودن و همچنین اقدامات جهادی و تلاش برای پویایی و بالندگی بیشتر از جمله اهدافی است که آن را دنبال می‌کنیم.

برقراری با تأکید بر اینکه یک‌سوم جمعیت کشور جامعه هدف ما محسوب می‌شوند، گفت: این افراد جامعه‌ای هستند که امنیت غذایی ما به وسیله آنها تأمین می‌شود به همین دلیل پوشش بیمه‌ای، پرداخت مستمری و خدمات درمانی از جمله اقداماتی است که باید برای آنها انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر درمان جامعه هدف ما توسط بیمه سلامت انجام می‌شود اما سیاستمان این است که در آینده بودجه درمان به خود صندوق روستاییان اختصاص پیدا کند تا بتوانیم درمان پایه تحت پوششمان را خودمان بر عهده بگیریم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همچنین در خصوص بیمه تکمیلی جامعه هدف صندوق روستاییان و عشایر گفت: قصد داریم در مرحله اول برای مستمری‌بگیران خود، بیمه تکمیلی را ایجاد کنیم که این اقدام در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن نیز انجام شده و در حال طی شدن مراحل قانونی است.

برقراری در خصوص حق بیمه روستاییان و عشایر گفت: حق بیمه بر اساس سطح درآمد هشت‌گانه، پنج درصد است و در حال حاضر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق هستند که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر آنها بیمه شده فعال هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ضریب پشتیبانی صندوق ۱ به ۱۰ است که در وضعیت مطلوبی قرار داریم اما در آینده با اقدامات انجام شده، سعی خواهیم کرد ضریب پشتیبانی را به ۱ به ۱۸ برسانیم. همچنین درآمد مالی صندوق را با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده، پایدار خواهیم کرد.

برقراری در خصوص مطالبات صندوق روستاییان و عشایر از دولت گفت: در حال حاضر مطالبه ما از دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان است که اگر دولت یک سهم از سهام پالایشگاه خلیج‌فارس را به ما دهد، تسویه خواهد شد.

کد خبر 5504677 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه روستاییان و عشایر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر شهرداری تهران شورای شهر تهران ساختمان متروپل سازمان تامین اجتماعی شورای شهر شهر تهران دادستانی تهران آلودگی هوا علیرضا زاکانی آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مترو شرکت مترو تهران قوه قضاییه روستاییان و عشایر پوشش بیمه ای حال حاضر انجام شده جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند