Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@12:02:39 GMT

معرفی انواع گواهی نامه ssl و تفاوت های آنها

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۷۸۸۶

معرفی انواع گواهی نامه ssl و تفاوت های آنها

درواقع کلمه ssl مخفف کلمات Secure Sockets Layer که به‌عنوان پروتکلی امنیتی در سراسر وب استفاده شود و داده‌هایی که بین دو سیستم منتقل می‌شود را رمزگذاری می‌کند تا امکان شنود این اطلاعات توسط هکرها وجود نداشته باشد.

به عبارت ساده‌تر می‌توان تعریف و نحوه کار ssl را با یک مثال توضیح داد، تصور کنید در حال تکمیل فرم پرداخت بانکی هستید، زمانی که شما پس از تکمیل اطلاعات روی دکمه ارسال اطلاعات کلیک می‌کنید، دیتاها و اطلاعات حساب شما از مرورگر شما به سمت سرور وب‌سایت ارسال می‌شود تا در اعتبار سنجی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسیر انتقال داده‌ها از مرورگر شما به سمت سرور وب‌سایت موردنظر هکرها این امکان را خواهند داشت که اطلاعات را سرقت کنند و از آنها سو استفاده کند، اما درصورتی‌که وب‌سایت موردنظر از گواهی‌نامه ssl استفاده کرده باشد داده‌ها در ابتدا رمزگذاری و سپس ارسال می‌شوند و در این حالت هکرها و افراد بیگانه به آنها دسترسی نخواهند داشت. به همین دلیل به‌جرئت می‌توان گفت خرید ssl برای تمامی وب‌سایت‌ها در سراسر وب ضروری است.

نحوه تشخیص ایمن بودن وب‌سایت

تشخیص استفاده از انواع گواهینامه ssl به‌سادگی با مشاهده URL صفحه قابل‌تشخیص است، درصورتی‌که وب‌سایت از ssl استفاده کرده باشد کلمه HTTPS  در ابتدای آدرس سایت ظاهر می‌شود، برای تشخیص نوع اس اس ال تنها کافی است که روی آیکون قفل در مرورگر کلیک کنید تا جزئیات گواهی‌نامه را مشاهده کنید.

مزایای استفاده از ssl1. امنیت

مهم‌ترین و مزیت اصلی استفاده از گواهی‌نامه SSL رمزگذاری اطلاعات است، زمانی که از این گواهی‌نامه استفاده می‌کنید، حتی اگر هکرها اطلاعات شما را به‌دست بیاورند هم به این دلیل که اطلاعات رمزگذاری شده‌اند، قابل‌استفاده نخواهند بود.

2. قابل اطمینان بودن

همانطور که گفتیم تمام دیتاها در اینترنت قابل هک شدن هستند، زمانی که سایتی گواهی‌نامه ssl معتبر داشته باشد می‌توان اطمینان حاصل کرد که وبسایتی قابل‌اعتماد و معتبر است. به عنوان مثال استفاده از این قابلیت در وبسایت‌های فروشگاهی در کنار تجربه کاربری مناسب، سرعت بالای سایت و... برای جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش بسیار ضروری است، در صورتی که قصد دارید سایتتان در کنار امنیت وبسایت تجربه کاربری و سرعت مناسبی هم داشته باشد، هاست ووکامرس مبین هاست انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. 

3. جلوگیری از فیشینگ

حملات فیشینگ از رایج‌ترین حملات در اینترنت هستند که اغلب به‌صورت تبلیغات و… به کاربران ارسال می‌شوند و آنها را به سایت‌های نامعتبر هدایت کرده و اطلاعات حساسی مانند اطلاعات حساب کاربری آنها را جمع‌آوری و از آنها سواستفاده می‌کنند، کاربران میتوانند با چک کردن گواهی‌نامه امنیتی ارائه‌شده توسط وب‌سایت‌ها به اعتبار وب‌سایت پی ببرند و اطلاعات محرمانه خود را در وب‌سایت وارد نکنند. 

4. تأثیر بر سئو سایت

در سال‌های اخیر اهمیت داشتن گواهی‌نامه ssl برای گوگل به یک امر مهم در افزایش رتبه وب‌سایت‌ها در موتور جستجو تبدیل‌شده است و وب‌سایت‌هایی که دارای این گواهی‌نامه باشند رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب می‌کنند. به همین جهت تقریباً تمام وب‌سایت‌هایی که در نتایج موتور جستجو گوگل مشاهده می‌شوند ssl دارند. 

انواع گواهینامه های ssl

گواهی‌نامه DV SSL یا Domain Validation

این گواهی‌نامه مربوط به شرکت domain validation در این حالت فرایند اعتبار سنجی و تأیید اعتبار وب‌سایت تنها روی نام دامنه شرکت صادرکننده انجام می‌شود، و اعتبار سنجی با ارسال یک ایمیل به شخص صاحب دامنه انجام می‌شود، و معمولاً برای اشخاص حقیقی مناسب است، هرچند سازمان‌ها هم امکان استفاده از این نوع گواهی‌نامه را دارند. 

گواهی‌نامه OV SSL یا Organization Validation

سطح امنیتی گواهی‌نامه OV بالاتر از DV است و به تأیید اعتبار کسب و کار اینترنتی می‌پردازد، این نوع تنها به سازمان و اشخاص حقوقی و با دریافت مدارک مورد نیاز ثبت شرکت، سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و..  از آنها واگذار می‌شود. در صورتی که سازمانی از این گواهی برای وب‌سایت خود استفاده کند، اطلاعات تأیید هویت شده سازمان در بخش جزئیات اس اس ال وب‌سایت قابل‌دسترسی خواهد بود. 

گواهی‌نامه EV یا Extended Validation

کامل‌ترین گواهی‌نامه ssl، گواهی‌نامه EV است که از اعتبار و ارزش بالاتری در مقایسه با سایر انواع اس اس ال دارد. این نوع گواهی‌نامه هزینه بالاتری داشته و مدارک تأیید هویت سازمان با دقت بالاتری موردبررسی قرار می‌گیرند، معمولاً شرکت‌های بزرگ ازجمله گوگل گواهی ssl EV دارند. 

کدام نوع از گواهی SSL برای من بهتر است؟

پس از آشنایی با انواع SSL ممکن است این سؤال برای شما به وجود بیاید که کدام گواهی‌نامه برای شما بهتر است؟ پاسخ این سؤال به نوع کاربری وب‌سایت شما بستگی دارد. درصورتی‌که سایت شما یک سایت شخصی، معرفی، اطلاع‌رسانی و.. است، بهترین گزینه برای شما انتخاب گواهی ssl DV است، به این دلیل که نیاز به تأیید اطلاعات شرکت نداشته و همچنین هزینه کمتر و مقرون‌به‌صرفه دارد. اما درصورتی‌که صاحب کسب‌وکار، شرکت و یا یک سازمان هستید، گواهی‌های OV اعتبار بیشتری را به سایت شما می‌بخشند، و کاربران شما احساس امنیت بیشتری خواهند داشت. و درصورتی‌که صاحب سازمان بزرگی هستید که نیاز به تأیید اعتبار صددرصدی کسب‌وکارتان را دارید نوع گواهی‌نامه EV را انتخاب کنید. 

مقایسه گواهینامه SSL رایگان و پولی

گواهی‌نامه SSL رایگان و غیر رایگان دارای تفاوت‌هایی هستند، مهم‌ترین تفاوت این دو گواهی‌نامه مدت‌زمان ارائه آنها است، اس اس ال رایگان معمولاً نیاز به تمدید 3 ماهه دارند اما گواهی‌های غیر رایگان به‌صورت سالانه قابل تمدید هستند، همچنین مهم‌ترین مزیت استفاده از گواهی SSL رمزنگاری اطلاعات است، در صورت استفاده از SSL رایگان ممکن است رمزگذاری انجام‌شده روی اطلاعات فاقد اعتبار باشد. 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایمیل تبلیغات سرقت کسب و کار هکرها گواهی نامه ssl گواهی نامه SSL وب سایت ها برای شما گواهی ssl گواهی SSL اس اس ال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم با موضوع تشریح برنامه‌های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی، به همراه رونمایی از پوستر حفظ عمومی با حضور حجت الاسلام تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، میکائیل باقری، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و محمد مهدی بحرالعلوم، مسؤول دبیرخانه ملی حفظ و برخی مدیران قرآنی کشور امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در محل سازمان دارالقرآن برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: اهمیت مساله حفظ قرآن و جایگاه آن واضح است و رهبر معظم انقلاب نیز فرمایشات مشخصی در حوزه فعالیت‌های قرآنی بیان کردند. حفظ قرآن فعالیتی است که می‌تواند جامعه را به انس با قرآن سوق دهد از این باب حفظ یک فعالیت راهبردی در خصوص گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی ادامه داد: در نظرسنجی آمده است که بالغ از ۷۵ درصد افراد از عدم حفظ قرآن کریم حسرت می‌خورند و می‌توان گفت این مقدار تعداد قابل توجهی هستند. این امر سرمایه ویژه ای می‌شود که دغدغه مندان و سرمایه گذاران این ظرفیت را جدی بگیرند.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: در زمینه حفظ موضوعی جریان حفظ زندگی با آیه‌ها با هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی مختلف علی‌الخصوص آموزش و پرورش اجرا شد. امروز ۱۱ میلیون نفر در این طرح شرکت کردند که بالغ بر یک میلیون در امتحان نهایی شرکت کردند و هشتصد هزار نفر گواهی حفظ و فهم آیه‌ها را دریافت کردند.

وی ادامه داد: ما جریان حفظ موضوعی را دروازه ورود جامعه به حفظ تخصصی و ارتباط گرفتن با قرآن می‌پنداریم.سازمان دارالقرآن دغدغه حفظ موضوعی داشته و این جریان در قالب طرح زندگی با آیه‌ها ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان دارالقرآن ادامه داد: در زمینه حفظ عمومی نیز ما نیاز داریم زمینه حفظ عمومی را فراهم کنیم. از ظرفیت دارالقرآن ها و مؤسسات باید استفاده شود و باید به صورت جدی تری فعالیت کنیم.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: تا امروز بالغ بر ۵۷ هزار نفر در حفظ عمومی وارد شدند. جریان حفظ موضوعی اگر موفق باشد باید افراد را به سمت جریان حفظ تخصصی سوق دهد. این ظرفیت بدون بستر جریان‌های آموزش و پرورش و صداوسیما بدون اثر خواهد بود.

وی ادامه داد: ما امسال نوزدهمین اعطای مدرک تخصصی به حافظان را داریم و رکورد شرکت در این آزمون شکسته شد و این رویداد ویژه و فرصت فوق العاده ای و کاری زیرساختی محسوب می‌شود. از سال گذشته حضور اتباع را نیز داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین باید گفت برنامه محفل شوق و رغبت برای فعالیت‌های قرآنی را به وجود آورده و ولی افراد از ظرفیت‌های به وجود آمده در فضای جامعه بی اطلاع هستند.

از سال آینده طرح زندگی با آیه‌ها کاملاً در دروس تلفیق خواهد شد

در ادامه این نشست باقری مدیر کل قرآن و عترت نماز در ادامه گفت: در آموزش و پرورش موضوع حفظ از فعالیت‌های محوری اداره کل قرآن و عترت و نماز است و در همین راستا فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی خاصی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دوره دبستان ۳۰۰ دانش آموز در سطوح مختلف مسابقات قرآن و عترت حضور دارند.

باقری اظهار داشت: آموزش را در سه سطح و سه عنوان برگزار می‌کنیم. حفظ تخصصی در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش انجام می‌شود و حفظ موضوعی با اجرای طرح زندگی با آیه‌ها تلفیق شده است. از سال آینده حفظ موضوعی کاملاً منطبق با طرح زندگی با آیه‌ها خواهد بود. دانشگاه فرهنگیان هم آموزگاران خود را برای ورود به مدارس به نحوی انتخاب می‌کند که سواد قرآنی اولیه برخوردار باشند.

وی ادامه داد: حفظ ترتیبی در صد مدرسه شبانه روزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.همچنین از زمانهای خالی این مدرسه می‌توان با هم افزایی نهادهای فرهنگی مختلف بهترین استفاده را برد.

با شناخت ذایقه مخاطب می‌توان اتفاقات خوبی در جامعه رقم زد

در ادامه این نشست خواجه پیری گفت: باوری نهادینه شده بود که دین گریزی دارد در جامعه گسترده می‌شود.

وی ادامه داد: نخبگان قرآنی تصمیم گرفتند روش خود را عوض کنند و این تغییر در برنامه محفل و مسطورا دیده شد. هماهنگی تمام دستگاه‌ها در این طرح دیده شد و به این نتیجه رسیدند اگر ذایقه مخاطب مورد توجه باشد و همه پای کار باشند اتفاق خوبی رقم می‌خورد .۸۷ درصد مردم به قرآن باور دارند و باید از این ظرفیت هم استفاده شود.

در پایان این نشست از پوستر حفظ موضوعی رونمایی شد.

کد خبر 6090805 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل