Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، هیأتی از علمای اهل سنت ایران با همراهی رایزن فرهنگی ایران در لبنان به دیدار وزیر فرهنگ لبنان رفته و مورد استقبال وی قرار گرفتند.

مولوی فاضل حسینی از علمای اهل سنت کشورمان ضمن ابلاغ سلام دولت و مردم ایران به دولت و مردم لبنان در مورد اهداف سفر هیأت ایرانی به لبنان توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه مولوی عبدالسلام امامی نیز طی سخنانی، حضور در بیروت به عنوان پایتخت همزیستی مسالمت آمیز فرهنگها،ادیان ومذاهب در خاورمیانه  را به فال نیک گرفت و گفت:الحمدلله ما نیز در کشور ایران که نگارنامه ای از اقوام، ادیان و مذاهب مختلف است،برادروارانه زندگی مسالمت آمیزی داریم.

وی افزود: مجمع تقریب مذاهب نیز در راستای ارتباطات بیشتر امت اسلامی تلاشهای متعددی را انجام داده است؛ از جمله برگزاری کنفرانس های متعدد بین المللی وحدت اسلامی،سفر دانشمندان و علمای کشورهای اسلامی به کشورهای یکدیگر و آشنایی نزدیک با مسائل و فرهنگهای آنها را پیوسته در دستور کار خود داشته است.

ماموستا امامی اظهار داشت: امروزه در عصر ارتباطات و جهانی شدن، فرهنگ می تواند محور مهمی برای وحدت  باشد چرا که تمدن اسلامی، عربی و ایرانی بسیار به یکدیگر نزدیکند و علاوه بر اینکه زبان عربی،زبان مشترک امت اسلامی است،شعرا و نویسندگان ایرانی، بیشتر آثار خود را  علاوه بر زبان فارسی، به زبان عربی نیز نوشته اند و با این کار خود،عمق ارتباط نزدیک بین این فرهنگها و تمدنها را نشان داده اند.

 وی افزود:جد اینجانب که علامه عبدالله بیتوشی نام دارد و عالم، فقیه شافعی، نحوی و... سده  دوازدهم هجری است، بیشتر آثار خود را به زبان عربی،نوشته  و چند کتاب از آثارش در بیروت چاپ شده است.

ماموستا امامی  در ادامه اشعاری از آثار جد خود را قرائت کرد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: علما اهل سنت ایران لبنان وزیر فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران