Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، چند روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه گلزار شهدای شهرستان گتوند بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری همسان‌سازی شده و  از حالت طبیعی خود خارج شده‌اند.

همسان‌سازی گلزار شهدا صحت ندارد

حسین اسدی مدیر آرامستان شهرداری شهر گتوند با رد این خبر، اظهار کرد: معمولاً تغییر و تعمیری در مقبره شهدا انجام نمی‌شود به این دلیل که زمین مقبره شهدا وقفی است و حتی مردم برای دفن اموات خود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با بیان اینکه شهرداری یا دستگاه دیگری نمی‌تواند در گلزار شهدا دخل و تصرفی کند، افزود: تنها کاری که شهرداری در این مقبره انجام داده تعیین یک نگهبان جهت نظافت و جلوگیری از سرقت در مزار شهدا است.

مدیر آرامستان شهرداری شهر گتوند گفت: بخشی از  بلوار گلزار شهدا نیاز بازسازی دارد  که شهرداری برای اصلاح  بازسازی آن ورود کرده است که با مقبره فاصل دارد.

با اجازه خانواده شهدا کف گلزار بازسازی می‌شود

محمدرضا تاجبخش مدیر بنیاد شهید شهرستان گتوند نیز با رد همسان‌سازی گلزار شهدای گتوند، اظهار کرد: حدود دو سه روز کار بازسازی در کف گلزار را آغاز و قرار نیست مقبره شهدا همسان‌سازی شود.

وی افزود: با رضایت کتبی خانواده‌های معظم شهدا  قرار است کف قطعه یک گلزار  بازسازی و اصلاح شود، در این اصلاح سنگ قبر 15 سانتی‌متر از کف بالاتر است.

 

 

 مدیر بنیاد شهید شهرستان گتوند گفت: در طرح بازسازی علاوه بر اصلاح کف، اِلمان‌های آلومینیومی که اکنون وجود  دارند به دلیل اینکه یکسان نیستند نیز با اجازه خانواده‌های شهدا برداشته می‌شود و به جای آن‌ها اِلمان‌های متحد الشکل به همراه عکس و چراغ رنگی در بالای سر شهدا نصب می‌شوند.

تاجبخش بیان کرد: اگر چه اسم طرح همسان‌سازی است اما همسان‌سازی به معنی صاف و یکدست بودن مقبره نیست، در طرح جدید گلزار شهدای ما مشابه گلزار شهدای شوش خواهد شد.

نظر مقام معظم رهبری در مورد یکسان سازی گلزار شهدا 

مقام معظم رهبری در بازدید از گلزار شهدا فرمودند: یکی از کارهای بدی که بعضی از مدیران گلزارهای شهدا انجام میدهند، این کار غلط یکسان‌سازی قبور شهدا است.

ایشان افزودند: هیچ لزومی ندارد که ما علامت گلزار شهدا را صاف کنیم، به خیال اینکه میخواهیم زیباسازی کنیم، زیبایی هر جایی و هر چیزی به حَسَب خودش است؛ زیبایی انسان، زیبایی باغ، ‌ زیبایی قبرستان، زیبایی هر چیزی را باید به حَسَب خودش محاسبه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، گلزار شهدای شهر گتوند  از تعداد 349 شهید شهرستان گتوند تعداد 176 شهید مربوط به شهر گتوند هستند.

شهر گتوند دو قطعه مربوط به شهدا دارد که یک قطعه 20 شهید دارد و قطعه دوم 156 شهید دارد که در مجموع 176 شهید هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفن رایگان اموات سازی گلزار شهدا شهرستان گتوند گلزار شهدای همسان سازی شهر گتوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در این مراسم با تبریک روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه گفت: یاد، نام و روش علامه شهید مرتضی مطهری (ره) به عنوان اسوه و الگوی معلمان باید احیاء و دانش آموزان باشد و با زندگی این متفکر شهید آشنا شوند.
سرهنگ احمدی از امام خمینی (ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و شهدای ایران اسلامی به عنوان معلمان حقیقی یاد کرد و افزود: شهدا درس جهاد و شجاعت و شهامت و شهادت را به صورت عملی به همگان آموختند.
غبارروبی و عطرافشانی قبور شهداء و اهداء گل به قهرمانان وطن پایان بخش این برنامه بود.

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی