Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر اقتصاد و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، یکی از اولویت‌های جدی دولت سیزدهم برای جلوگیری از رسوب کالاها را سرعت بخشیدن به روند خروج کالاهای رسوبی مانده در بنادر دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عبدالمجید اجتهادی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: خوشبختانه در دولت سیزدهم و با تاکیدات جدی رئیس دستگاه قضا روند تعیین تکلیف کالاها سرعت گرفته و یکی از اهداف اصلی در سازمان اموال تملیکی در استان هرمزگان تعیین تکلیف اموال متروکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این رابطه به سفر بازدید سال گذشته رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رییس قوه قضاییه به استان هرمزگان و بازدید از بندر شهید رجایی اشاره کرد و بیان داشت: پس از این سفر پیرو دستوراتی که به وزیر امور اقتصادی و دارایی داده شد مصوبه‌ای برای تعیین تکلیف اموال متروکه تنظیم شده و اقدامات انجام گرفته پیرامون اصلاح مصوبه شورای امنیت ملی نیز به صورت کاملا جدی در دستورکار کارگروه رسوب است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: رویکرد جدی دولت و دستگاه قضا همفکری و همگرایی بین ارگان‌ها برای جلوگیری از رسوب کالا در بنادر و همچنین تعیین تکلیف کالاهای حساس و فساد شدنی و خطرناک در بنادر کشور است.

اجتهادی با بیان اینکه بیشترین کالای تجاری در هرمزگان در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری می‌شود، افزود: در گمرک بندر شهید رجایی قبل از سال 96 کالاهایی هنوز تعیین تکلیف نشده و دولت و رییس دستگاه نیز تاکید زیادی دارند که با اقدامات به موقع از هدررفت اموال بیت‌المال جلوگیری شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در خصوص اصلاح ساختار‌های رسیدگی به اموال تملیکی نیز گفت: یکی از خواسته‌های ما نیز تعیین تکلیف کالا‌های سازمان تملیکی است که هرچه سریع‌تر این اصلاح قانون باید صورت بگیرد.

وی همچنین در حاشیه بازدید خود از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی، به اهمیت سامانه جامع تجارت به عنوان یک سامانه اصلی اشاره کرد و گفت: تمامی نهادها و ارگان‌های مرتبط باید به این سامانه متصل باشند.

اجتهادی سامانه جامع تجارت را بستری برای ایجاد شفافیت در چرخه واردات و صادرات کشور و مسدودسازی بسترهای فسادزا دانست و بیان کرد: یکی از نگاه‌های اصلی دولت سیزدهم این است که کالا به محض ورود به بنادر در این سامانه جامع تجارت باید ثبت سفارش شده و مشکلات آن برطرف گردد، لذا یکی از اهداف این طرح و این مصوبه(از طریق سامانه تجارت) جلوگیری از تخلیه کالاهایی است که امکان ترخیص ندارند.

صادرات از بنادر استان بوشهر به آفریقای جنوبی افزایش می‌یابدستاد ویژه حمل کالای اساسی تشکیل می شود ؛ برنامه دولت برای تسریع حمل نهاده‌های دامی از بنادر کشورسازمان بنادر: خدمه نفتکش های یونانی بازداشت نشده و در سلامت کامل هستند

در ادامه این نشست معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز پیرامون هم‌افزایی امور مربوط به اموال تملیکی در بنادر هرمزگان سخن گفت و اظهارکرد: در دو ساله گذشته با تعاملات مناسب میان اموال تملیکی، دستگاه قضا و سایر بخش‌های استان ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده و برای اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن کالاهای متروکه سنوات گذشته را به این مکان منتقل کنند، محوطه‌ای در بندر شهید رجایی در اختیار اموال تملیکی استان قرار گرفت.

منصور خرمشکوه تصریح کرد: با توجه به حجم گسترده وجود کالاهای سنوات گذشته و تاکیدات جدی دستگاه قضا مبنی بر جلوگیری از رسوب و فساد کالاها، انتظار می‌رود فرآیند اداری ترخیص کالاها در ارگان‌ها زودتر انجام بگیرد تا کالاها در کوتاه ترین زمان به دست مصرف کننده برسد.

وی با بیان اینکه انتظار ما از سازمان اموال تملیکی کشور نیز ارتقا جایگاه اموال تملیکی استان و تعیین تکلیف کالاهای سنوات گذشته است، اضافه کرد: مجوز لازم از سوی هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی برای خروج کالاهای متروکه صادر شده و ما آماده هرگونه همکاری هستیم.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: با همراهی و هم‌افزایی میان ارگان‌های مرتبط با موضوع اموال تملیکی استان، امیدواریم بزودی تمامی کالاهای فاسدشدنی و خطرناک تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اموال تملیکی بنادر و دریانوردی تعیین تکلیف کالا بندر شهید رجایی دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران