Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی در امور افغانستان به میزبانی قزاقستان در شهر آلماتی این کشور برگزار شد.

دستور کار این نشست موضوعات مختلفی مانند بررسی اجمالی چالش‌های فعلی و جدید امنیت منطقه‌ای در چارچوب وضعیت در افغانستان را در بر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این کنفرانس  تمام طرف‌های شرکت کننده تلاش مشترک خود برای یک افغانستان امن، با ثبات و مرفه را تایید کردند.

هیات قزاقی در این کنفرانس را «یرژان قاضی‌خان» معاون دفتر ریاست جمهوری و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روابط بین المللی بر عهده داشت.

طرفین کمک‌های ملی به حمایت بشردوستانه از افغانستان و همچنین پیشنهادات برای اجرای مشترک برنامه‌های دوجانبه و منطقه‌ای را بررسی کردند.

طی این نشست بر اهمیت ادامه برنامه آموزشی برای دانشجویان افغان در قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان که از سوی اتحادیه اروپا سرمایه گذاری و توسط برنامه عمران ملل متحد اجرایی می‌شود، اشاره شد.

نماینده قزاقستان در سخنانی شرکت کنندگان را با موضع کشورش در مورد تثبیت اوضاع در افغانستان آشنا و همچنین پیشنهادات مشخصی را برای تقویت امنیت و توسعه پایدار در منطقه با همکاری اتحادیه اروپا ارائه کرد.

نمایندگان اتحادیه اروپا و سازمان ملل به نوبه خود شرکت کنندگان این کنفرانس را به تفصیل با وضعیت کنونی افغانستان  و اقدامات انجام شده برای ارائه کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به مردم این کشور مطلع کردند.

در این راستا، شرکت کنندگان از تجدید اختیارات ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان استقبال کردند.

قاضی‌خان در چارچوب این رویداد با «دبرا لاینس» نماینده ویژه دبیرکل و رئیس هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، «توماس نیکولسان» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان و سایر مقامات رسمی دیدارهای دوجانبه انجام داد.

در پایان این رویداد اعلامیه مشترک به امضا رسید.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان سازمان ملل اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضایی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: از ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ماه که به نام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نام گذاری شده، بیش از ۵۰ برنامه به این مناسبت در سپاه و رده‌های مختلف مقاومت شهرستان مرزی آستارا برگزار می‌شود.

وی به نقش شهید مطهری در تقویت بنیان‌های نظری انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: آثار شهید مطهری امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی بوده و بهره گیری از اندیشه‌های این شهید گرانقدر گام نهادن در مسیر درست را تضمین می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: برگزاری همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم و تجلیل از معلمین و مربیان عقیدتی سیاسی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات ورزشی و فوتسال، اجرای زنگ قرآن و ولایت و زنگ سپاس و برگزاری مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده‌های شهدا، نیز از جمله برنامه‌های مهمی است که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در رده‌های مقاومت بسیج این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090306

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین