Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، از آنجا که یخچال و فریزرهای موجود در بازار مصرف برق زیادی دارند، طبیعتاً با مدیریت مصرف توسط این دستگاه‌های برقی می‌توان تأثیر بسزایی در کاهش مصرف برق مشترکین خانگی داشته باشد.
به صورت کلی این‌گونه برآورد می‌شود که یخچال‌ها و فریزرهای خانگی استاندارد حداکثر به صورت ماهانه چیزی حدود 40 کیلووات ساعت مصرف برق داشته باشند که البته در مورد یخچال‌های فرسوده این رقم ممکن است تا 70 کیلووات ساعت برق نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیشتر و در رابطه با میزان مصرف برق یخچال‌های خانگی و تفاوت میان یخچال‌های فرسوده و یخچال‌های با راندمان بالا سعید امانی- مدیردفترمطالعات بهره‌وری انرژی به رسانه‌ها گفته بود: با تعویض یخچال فرسوده با نوع راندمان بالا، به طور میانگین مصرف انرژی سالانه هر یخچال برای یك خانوار از 866 به 387 كیلووات ساعت كاهش پیدا می‌کند.
جدا از اینکه خانواده‌ها می‌توانند با تعویض یخچال خانه خود میزان مصرف برق آن را به شدت کاهش دهند، همچنین راهکارهای متعددی برای کاهش مصرف برق یخچال‌ها و فریزرها وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند نقش مؤثری در کاهش مصرف برق خانواده‌ها داشته باشد.
پیشتر و در همین باره وب‌سایت بلژیکی www.energuide.be در مطلبی با عنوان «چگونه مصرف برق یخچال و فریزر خود را کاهش دهیم؟» به این مسئله پرداخته و به مطالب قابل تأملی در این باره اشاره کرده است؛ مطلبی که اگرچه بخشی از موارد مورد اشاره در آن جنبه بومی دارد، اما قالب نکات مورد اشاره در آن برای اکثر مشترکین خانگی در نقاط مختلف جهان از جمله ایران کاربرد دارد.
در ادامه به نکات مهمی که در این مطلب آمده است، اشاره می‌شود:

1-قرار دادن یخچال و فریزر در مکان مناسب

یخچال یا فریزر خود را در خنک‌ترین مکان به دور از هرگونه منبع حرارتی (اجاق، رادیاتور، نور مستقیم خورشید و غیره) قرار دهید. برای این منظور کلاس آب و هوایی دستگاه خود را در نظر بگیرید (یعنی دمای اتاقی که یخچال را در آن قرار می‌دهید با طراحی و ویژگی‌هایی که در راهنمای یخچال درج شده است، همخوانی داشته باشد).

توضیح بیشتر اینکه همه یخچال‌ها مناسب همه آب و هواها نیستند و برخی در دمای کمتر از 16 درجه سانتی گراد کارایی کمتری دارند، برخی در دمای کمتر از 10 درجه سانتی گراد کارایی کمتری دارند و دستگاه اگر برای مناطق نیمه گرمسیری طراحی شده باشد می‌تواند در دمای بین 18 تا 38 درجه سانتی گراد نیز کار کند. همچنین اگر دستگاه برای مناطق گرمسیری طراحی شده باشد، می‌تواند در دمای بین 18 تا 43 درجه سانتی گراد کار کند.
نکته‌ای که در این مطلب بر آن تأکید شده است، این است که به هر صورت هیچ یخچال و فریزر را نباید در اتاق‌هایی که دمای آن بالا است نصب کرد و برای جلوگیری از خرابی و افزایش مصرف انرژی به دلیل گرمای بیش از حد، باید مطمئن شد که یخچال و فریزر دارای تهویه کافی باشند.

برای انجام این کار، نباید هیچ روزنه‌ای را که برای این منظور طراحی شده است مسدود کرد و نیز باید فاصله توصیه شده از دیوار رعایت شود.

2-تنظیم دمای مناسب داخلی برای یخچال و فریزر

به صورت معمول باید دمای یخچال خود را بین 4 تا 5 درجه سانتیگراد و فریزر خود را روی 18- درجه سانتیگراد تنظیم کنید. در این زمینه باید دقت کرد که اگر دمای داخلی یخچال تنها 1 درجه سانتیگراد سردتر شود، مصرف انرژی بین 5 تا 10 درصد افزایش خواهد یافت.
همچنین باید دقت کرد که اگر فریزر مورد استفاده عملکرد تقویتی دارد یعنی امکانی دارد که دما را به 24‌-درجه سانتیگراد کاهش می‌دهد تا مقدار زیادی غذا به سرعت منجمد شود، نباید فراموش کرد که چند ساعت بعد از این اقدام، دمای فریزر را باید به 18- درجه سانتیگراد (دمای متعارف) برگرداند.

3-تعمیر و نگهداری خوب یخچال و فریزر
برای رعایت این مهم لازم است حداقل سالی یک بار یا در صورت جمع شدن یخ، فریزرها را (یا قسمت فریزر یخچال) را یخ زدایی کرد. در واقع، تنها 2 میلی‌متر یخ به این معنی است که دستگاه 10 درصد انرژی بیشتری مصرف می‌کند.
همچنین لازم است رادیاتور واقع در پشت دستگاه به صورت مرتب گردگیری شود و نیز اگر درزگیرهای درب به درستی بسته نمی‌شوند، تعمیر و یا تعویض شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان پارچین روز دختر سامانه یکپارچه فروش خودرو مصرف برق فریزر یخچال آبله میمونی متروپل آبادان پارچین روز دختر سامانه یکپارچه فروش خودرو درجه سانتی گراد درجه سانتیگراد یخچال و فریزر مصرف برق یخچال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیرساخت های شبکه تحت پوشش استان اظهار داشت: طرح موضوعات مربوط به مسائل و مشکلات شبکه تحت پوشش و پیگیری نارسایی ها و کاستی ها و توسعه زیرساخت ها در جهت برون رفت از وضعیت فعلی تشکل ها مهمترین اولویت مورد انتظار مدیریت استان و دغدغه اصلی اعضای کمیته فنی میباشد.   میر جمال ساداتی با اشاره به عناوین طرح های ارائه شده به دبیرخانه کمیته فنی استان افزود: طرح های درخواستی و پیشنهادی اداره تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش شهرستان های ارومیه، پلدشت، میاندوآب، سلماس، بوکان، اشنویه و خوی به تعداد ۱۶ طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اجرای ۱۰ طرح با رعایت دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرائی و موضوعی به تصویب رسید.   وی تصریح کرد: در اولین جلسه کمیته فنی استان، احداث باسکول و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی، احداث گلخانه، راه اندازی روستا بازار، توسعه مکانیزاسیون و فروش اموال مازاد شبکه تحت پوشش برای تبدیل به احسن نمودن، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد