Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله مرادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جنگل‌ها و مراتع مربوط به همه ملت است و حفاظت از آن تنها به عهده یک اداره نیست بلکه همه مسئول هستند.

وی افزود: آگاهی عمومی و احساس مسئولیت همگانی در خصوص حفاظت از محیط زیست از جمله اموری است که انتظار داریم رسانه‌های رسمی ما را در این راستا یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان تصریح کرد: اقدامات کشور ترکیه از جمله سد سازی عامل تغییر اقلیمی در ایران و به ویژه استان کردستان است و خطر بیابانی شدن شرق استان را تهدید می‌کند.

مرادی افزود: یک معضل دیگر در حوزه آلایندگی هوا عدم وجود ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در کشور عراق است که بر مشکلات کشورمان در این خصوص افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: دشت‌های شرقی استان دشت‌های استراتژیک کشور هستند، برای حل مشکلات کم آبی و خشکیدگی دشت‌های شرق استان سد سازی راه حل خوبی بود که در این خصوص سدهای آزاد و ژاوه را احداث کردند اما تا امروز این سدها آماده نشده و آب آنها به این دشت‌های شرقی نرسیده است.

مرادی همچنین از کاهش ۲۸ درصدی بارش در سال آبی جاری و افزایش ۲ درجه‌ای دما خبر داد و گفت: استان کردستان از سردمداران فرسایش خاک بوده و این مهم یک بحران واقعی است چون معیشت مردم وابسته به خاک است.

وی در ادامه به مشکلات دریاچه زریوار مریوان اشاره کرد و گفت: عملکردهای موجود برای نجات دریاچه زریوار را مرثیه خوانی بیش نیست در حالی که زریوار نیازمند کار عملی است.

مرادی خاطرنشان کرد: بهره برداری از سد گاران برای نجات و کمک به وضع موجود زریوار در نظر گرفته شده بود در حالی که هیچ کاربردی برای منطقه و بخش کشاورزی ندارد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کردستان همچنین بهره برداری از تصفیه خانه آب شرب مریوان را عامل مؤثری در نجات دریاچه زریوار دانست.

مرادی در پایان سخنان خود وضعیت مدیریت پسماند در استان را نامناسب عنوان کرد و گفت: انتظار داریم وزارت کشور برای رفع کاستی‌ها در این حوزه حمایت ویژه ای از استان کردستان داشته باشد.

کد خبر 5504878

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج محیط زیست کردستان بیابانی شدن مراتع خشکسالی دریاچه زریوار بوشهر کرمانشاه ساختمان متروپل ویروس کرونا دهه کرامت آمار کرونا متروپل آبادان اردبیل خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی احتکار مشهد کشاورزی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعباس حقیقی‌نیک با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ ماه نیز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت ساعت ۹ صبح، در قالب دسته‌ جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت و در ساعت ۱۱ در شبستان امام خمینی (ره) به سوگواری می‌پردازند که سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.

وی در پایان گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 6093989

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • سریال «ماه شرف خانم» در سیمای مرکز کردستان تولید می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • فریاد خوان کوادرادو در جشن قهرمانی اینتر: هرکس نَپرد، یوونتوسی است! + فیلم