Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کارگروه مشترک مجلس و دولت برای احصا وظایف وزارت بازرگانی خبر داد. - اخبار سیاسی -

کیومرث سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس، گفت: این طرح در مجلس دهم تصویب شده و جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد که شورا ایراداتی را نسبت به آن مطرح کرد و طرح جهت رفع اشکالات به مجلس باز‌گشت، اما بررسی آن به دلیل اتمام دوره مجلس دهم متوقف ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اخیرا دولت مصمم است که سازوکار  قانونی تشکیل وزارت بازرگانی طی و تشکیل وزارت بازرگانی عملی شود در همین راستا این طرح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در جلسه مشترک اعضای کمیسیون و نمایندگانی از دولت موضوع تشکیل وزارت بازرگانی بررسی شد  و به این نتیجه رسیدیم که یک کارگروهی با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی، کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های قوه مقننه، وزارت «صمت»، دیوان محاسبات نمایندگانی از دولت و سازمان امور استخدامی و اداری تشکیل شود تا وظایف وزارت بازرگانی را احصا کنند.

سرمدی تاکید کرد در حال حاضر مشکلاتی در حوزه توزیع و واردات و صادرات کالا داریم که با تشکیل وزارت بازرگانی بسیاری از این مشکلات بر طرف  خواهد شد.

نماینده اسدآباد در مجلس در پایان تاکید کرد: هم مجلس به طور جدی و هم دولت اعلام آمادگی کرده و مصمم هستند تا این وزارتخانه تشکیل شود.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکیل وزارت بازرگانی کمیسیون اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بعید است بررسی قانون مالیات بر مهریه به مجلس یازدهم برسد.

موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که قانون مالیات بر مهریه در چه مرحله‌ای قرار دارد و دارای چه ویژگی‌هایی است، گفت: در نوبت بررسی است، جزئیات را به زمان بررسی واگذار کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعید است قانون مالیات بر  مهریه  به این مجلس برسد اما در نوبت صحن قرار دارد.

وی با اشاره به جمعیتی که به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان هستند، گفت: به دنبال این هستیم ان شاءالله کمتر کسی به زندان برود و محور این طرح از زندان رفتن خیلی از افراد جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود