Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@09:28:47 GMT

معرفت و دیدگاه امام راحل الگوساز مدیریت شهری است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۹۹۱۱

معرفت و دیدگاه امام راحل الگوساز مدیریت شهری است

شهردار کاشان منویات امام راحل را الگوی مدیریت شهری و مؤلفه عدالت دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده‌امنیه در ویژه برنامه "در آستان خورشید"، آئین پاسداشت دهه کرامت و بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که در نمازخانه شهرداری کاشان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهار کرد: حضرت معصومه به عنوان الگوی عصمت و طهارت برای بانوان شناخت دقیقی از معرفت و بصیرت به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) دانش و دید عالمانه بنیانگذار انقلاب را یک الگوی کامل مدیریت و چراغ راهی برای همه عرصه‌ها دانست و افزود: صحیفه‌ی به جا مانده از امام راحل عصاره تمام تأکیدات و بینش امام است که باید مورد توجه مدیران جامعه قرار بگیرد، مؤلفه‌هایی از عدالت و رسیدگی به محرومان که این عالم ربانی تاکید داشتند مغفول مانده است و باید به آن اهتمام داشت.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: آموزه‌های امام راحل را نمی‌توان در چند جمله خلاصه کرد. مکتب حضرت روح الله مجموعه‌ای از منش‌ها، روش‌ها و اندیشه‌هایی است که هر یک می‌تواند دریچه‌ای از علم، معرفت، ایمان و اخلاق را به سوی ما بگشاید.

بخشنده‌امنیه تصریح کرد: جای افسوس است اگر گنجینه‌ای مانند صحیفه امام در دسترس باشد، اما نسبت به بهره‌مندی از مفاهیم والای آن بی تفاوت باشیم. ما خادمان و مسئولان شهر باید نگرش مدیریتی و اجرایی خویش را بر مبنای ارزش‌های نظام اسلامی، آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری قرار دهیم.

وی با اشاره به دغدغه امام راحل نسبت به حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، گفت: شاید عصاره نگاه و تأکیدات امام در عرصه مدیریت شهری از نظر تعداد تکرار و تذکر را بتوان در دو مؤلفه «عدالت» و «رسیدگی به محرومان و مستضعفان» خلاصه کرد که به نوعی در راستای یکدیگر هستند.

شهردار کاشان از بین بردن تضاد طبقاتی در شهرها، کاهش فاصله غنی و ثروتمند و توزیع درست، عادلانه و منصفانه خدمات شهری میان مردم یک جامعه با اولویت‌بخشی به نقاط محروم شهری را از جمله آموزه‌های امام راحل عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد مدیریت شهری در این دوره تحقق نگرش عدالت‌محور تا حد امکان است.

بخشنده‌امنیه گفت: بهسازی و توسعه معابر، تعریف و اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی، توسعه امکانات رفاهی و تفریحی و تقویت روشنایی معابر از جمله اقداماتی است که در این دوره در مناطق کمتر برخوردار شهر در راستای ارتقای کیفیت زندگی پس از بازدیدهای میدانی مستمر و برگزاری ملاقات مردمی انجام شده است.

وی افزود: اسلامی کردن روابط و مناسبات مدیریت شهری، تأسیس و تقویت جایگاه شوراهای شهری، روستایی و محله‌ای و به طور کلی مردمی‌سازی اداره جامعه اقدام مبنایی است که مبتنی بر اندیشه امام راحل، سازوکار اداره شهر را در مسیر صحیح خود قرار داد.

رویکرد مدیریت شهری در انتخاب و انتصاب افراد اصلح

شهردار کاشان اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری مردم و مسئولان امور شهر و انتخاب و انتصاب افراد اصلح در مناصب مدیریت شهری رویکردهای دیگری است که امام راحل بارها آن را برای تحقق عملکرد صحیح این حوزه مطرح کردند.

بخشنده‌امنیه تأکید کرد: مدیریت شهری طی این دوره در قالب تقویت ارتباط دوسویه شهروندان و همچنین تعامل سازنده با شورای اسلامی شهر در مسیر همین نگاه حرکت می‌کند.

وی افزود: وحدت و همدلی و مقابله با تفرقه و اختلاف و خدمت محوری توصیه مؤکد دیگری است که امام راحل در زمان حیات خویش به مسئولان به ویژه مدیران شهری گوشزد کرده‌اند؛ ایشان خدمت به مردم را وظیفه اصلی متولیان امور شهری دانسته و بارها مسئولان مدیران شهر را نسبت به مشکلات مردم متذکر می‌شدند.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: شهرداری کاشان خدمت شبانه روزی و تلاش بی وقفه خود را بر همین نگاه استوار ساخته است. اعضای خانواده بزرگ مدیریت شهری برای پاسخ به نیازها و مطالبات شهروندان به صورت ۲۴ ساعته در حال کار و تلاش هستند، چراکه صاحبان حقیقی شهر را مردم دانسته و برای تأمین رضایت آنان از هیچ خدمتی فروگذار نمی‌کنند.

بخشنده‌امنیه تاکید کرد: تنها راه توسعه و آبادانی شهر و کشورمان حرکت در مسیر آرمان‌های حضرت روح الله و همچنین تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت به عنوان خلف صالح امام راحل است؛ فردی که نظام اسلامی را بعد از رحلت بنیان‌گذارش با درایت و بصیرت خویش از طوفان‌های سهمگین به سلامت عبور داده و عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است.

وی گفت: یاد امام راحل را گرامی می‌داریم و بار دیگر به نصایح ایشان توجه می‌کنیم، چرا که این کار ضرورت دارد. ایشان می‌گفتند مادامی که مردم را دارید، از هیچ چیز نترسید و بترسید از روزی که مردم پشت این نظام را خالی کنند. تلاش ما در شهرداری نیز این است که برای مردم رضایت و راحتی را فراهم کنیم.

کد خبر 579175

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری کاشان مدیریت شهری توسعه شهری برنامه ریزی شهری شهرداری کاشان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بخشنده امنیه شهردار کاشان مدیریت شهری امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است، گفت: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر، تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر تکریم و احترام جامعه رسانه‌ای اصفهان از سوی مدیریت شهری اظهار کرد: افزایش ظرفیت نقدپذیری، تکریم اصحاب رسانه و در دسترس بودن مسئولان شهری برای پاسخگویی به جامعه رسانه‌ای اصفهان با هدف ایجاد تعامل و هم‌افزایی با رسانه‌ها رویکرد مدیریت شهری در این دوره بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال گذشته به برگزاری ۲۶ جلسه تخصصی با رسانه‌های این کلان‌شهر پرداخته است، افزود: ۴ تور رسانه‌ای و ۲۳ افتتاحیه که در مجموع شامل ۵۳ رویداد می‌شود، سال گذشته از سوی شهرداری این کلان‌شهر با اصحاب رسانه برگزار شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری آماده تعامل با جامعه‌رسانه‌ای و پاسخگویی به آن‌ها است، تصریح کرد: سال گذشته این مجموعه به‌طور مستمر هر هفته با اصحاب رسانه تعامل داشته و در ارتباط بوده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه طی دو سال گذشته شهرداری اصفهان به بسترآفرینی برای ایجاد تعامل بیشتر و ارتباط با رسانه پرداخته است، گفت: سال گذشته ۶۶ برنامه تلویزیونی و حدود ۴۰ برنامه رادیویی با حضور شهردار و مسئولان شهری اجرا شد، همچنین در راستای این بسترسازی و برای بررسی چالش‌ها و مشکلات اصحاب رسانه با خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران این کلان‌شهر نیز ارتباط مکرر و پیوسته‌ای داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم، خاطرنشان کرد: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و رسانه‌ها در این امر خطیر نقش بسیار پررنگ و قابل اهمیتی دارند.

کد خبر 747886

دیگر خبرها

  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است