Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه‌های تخصصی الکامپ و تلکام، شهر هوشمند، و شهر زیبا در محل نمایشگاه بین‌الملی شیراز در حال برگزاری است.

مهدی نصیری قرقانی در حاشیه آغاز بکار این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه در شیراز نویدی را به ما می‌دهد که بتوانیم در راستای شهر هوشمند و قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات در جنوب کشور و سطح کشور حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، در این نمایشگاه سه مجموعه بخش خصوصی، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا و نهاد‌های دولتی یا غیردولتی مثل شهرداری حضور دارند که ترکیب این مجموعه‌ها کمکی برای ارتباط با یکدیگر است.

حمیدرضا هاشم پور صادقیان رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز  نیز گفت: مرز‌های تکنولوژی در بحث فناوری به سرعت در حال جابجایی است و بهترین فرصت برای بروزرسانی تکنولوژی فناوری و معرفی دستاورد‌های جدید؛ همین نمایشگاه است و سعی می‌کنیم از توانمندی شرکت‌ها نیز استفاده کنیم.

علاالدین ضیایی رئیس اداره کنترل و نظارت بر سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری شیراز نیز گفت: بحثی که در حوزه شهرداری الکترونیک و اداره کنترل بر سیستم یکپارچه شهرسازی داریم، این هست که بر اساس برنامه ششم توسعه، حضور ارباب رجوع را در حوزه‌های شهرداری صفر کنیم و سالی ۱۲.۵ درصد مراجعات را غیرحضوری می‌کردیم که الان نزدیک به ۱۰۰ درصد در بحث آپارتمان‌های مسکونی این کار انجام شده است؛ بنابراین گزارش، غرفه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با حضور منسجم در این نمایشگاه، خدمات شهری شهرداری شیراز را در بستر فناوری اطلاعات به نمایش می‌گذارد.

نوآوری و اقتصاد دیجیتال در مدیریت شهری، امنیت سایبری و زیرساخت‌های حیاتی شهر هوشمند، آیین رونمایی از سامانه تصاویر ماهواره‌ای و کارکرد‌های تکنیک‌های سنجش از راه دور در مدیریت شهری از نشست‌ها و پنل‌های تخصصی در حاشیه این نمایشگاه است.

آخرین دستاورد‌ها در زمینه‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات برای بازدیدکنندگان فعالان بخش دولتی و خصوصی فرصتی را فراهم
کرده تا بتوانند با تکنولوژی‌های روز و توانمندی‌های شرکت‌های بومی استان آشنا شوند.

افزایش دانش تخصصی مدیران و تصمیم‌سازان شهری، ارتقای سطح آگاهی‌های مدیران و شهروندان، رویارویی با تولید کنندگان سخت افزار و نرم‌افزار‌های خدمات و مبلمان شهری، نمایش بخشی از تلاش‌های اجرایی انجام شده توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان و معرفی شیراز به‌عنوان الگوی شهر زیبا برای زندگی نیز بخشی از اهداف برپایی نمایشگاه شهر زیبا است.

این نمایشگاه‌های تخصصی تا ۱۲ خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برپا است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز شهر هوشمند قطب فناوری و اطلاعات فناوری اطلاعات شهرداری شیراز شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات

کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات به منظور تمهید برگزاری جلسه ۲۷ ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بررسی وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی خدمات در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ، کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات به منظور تمهید برگزاری جلسه ۲۷ ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بررسی وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی خدمات در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اعضای شورای اجرایی برگزار شد، وضعیت هوشمندسازی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر مصوبات جلسات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ شورای اجرایی و آیین نامه بند (ج) تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲ آیین نامه مربوطه بررسی شد.

همچنین وضعیت اجرا و آسیب شناسی پروژه‌های پیشران دولت هوشمند که در جلسه ۲۶ شورای اجرایی تصویب شده است مورد واکاوی قرار گرفت.
اعضای کمیسیون راهبردی اهم توجه به متناسب سازی برنامه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال دولت با استعداد‌های ساختاری و سرمایه انسانی دستگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات برای ارائه و تصمیم گیری در جلسه ۲۷ ام شورا تاکید داشتند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • شهرداری اصفهان بهترین مشتری دانش‌بنیان‌ها است/نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان مسئله‌محور باشد