Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمسعود حسینی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شرکت در هفتمین پلتفرم جهانی «کاهش ریسک بحران» اندونزی و حاشیه‌هایی که در این زمینه پیش آمد، اظهار کرد: از مردم می‌خواهم همدان را در قامت فضای بین‌المللی ببینند چراکه این نگاه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در همدان حاشیه بر متن غلبه دارد و این موضوع توان زیادی را از افراد می‌گیرد گفت: این حق مردم است که حاشیه‌ها توان مدیریتی را نگیرد تا از این طریق اقدامات مهمی در شهر صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار همدان خاطرنشان کرد: امروز برخی عقب‌افتادگی‌ها در همدان و عدم پیشرفت آن سوال اصلی و جدی ماست و اینکه چرا در بخش ارزش افزوده دستاورد زیادی نداریم و چرا در طول سال‌های گذشته این مسائل ضریب نگرفته است؟

وی با تاکید به اینکه هر پیشرفتی همراهی و همدلی مردم و مسئولان را می‌طلبد گفت: خوشبختانه این مسئله در شهرداری مورد توجه است و ما همواره به دنبال همدلی بوده‌ایم چراکه یک نهاد خدمت‌رسان به شمار می‌آییم.

اجازه قطب‌سازی را نمی‌دهیم

حسینی با تأکید بر اینکه ما به خود اجازه قطب‌سازی و دیگر مسائل را نمی‌دهیم و مردم نیز به ما اجازه نمی‌دهند که وارد فضای اختلاف شویم ادامه داد: پیشرفت ما در گرو چند راهکار است که یکی از آنها را می‌توان ارتباطات بین‌المللی برشمرد و نباید این فرصت‌های بزرگ را بسوزانیم.

وی با اشاره به اینکه شاید اشکال کار و بروز این حواشی به ما برمی‌گردد که به تشریح زحمات افراد در حوزه تاب‌آوری برای ایجاد دبیرخانه کشوری تاب‌آوری در همدان و کسب مقام بین‌المللی در این حوزه نپرداختیم گفت: در حال حاضر چند کار بنیادی در شهرداری در حال اجراست و حضور در اجلاس‌ اندونزی نیز در این راستا صورت گرفته است.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه در بخش خدمات الکترونیک و مبارزه با فساد در شهرداری به شیوه هوشمند اقدامات خوبی صورت گرفته و تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا مردم از خدمات بیشتری بهره‌مند شوند افزود: در حوزه خزانه‌داری مسیر درستی آغاز شده و در بخش ساختار سازمانی نیز اتفاقات خوبی رخ داده، گرچه هزینه بر است اما به نفع مردم خواهد بود.

حوزه گردشگری تقویت می‌شود

وی از رسانه‌ها خواست در حوزه شفافیت ورود کرده و شهرداری را یاری کنند تا نحوه هزینه اعتبارات شفاف و روشن باشد گفت: حضور ما در نمایشگاه‌های بین‌المللی باید فعال شود و حوزه گردشگری همدان را هم تقویت کنیم.

حسینی اجلاس جهانی اندونزی را برای همدان حائز دستاوردهای خوبی دانست و افزود: در این همایش مدلی به نام مدل همدان نمایش داده شد که در حوزه تاب‌آوری لازم بوده به عنوان دبیرخانه کشوری در استان و کشور اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت این موضوع سازمان ملل اقدام به دعوت از شهرداران ۲۰ شهر جهان در اجلاس اندونزی کرد گفت: حاشیه این اجلاس بسیار با اهمیت بود چراکه چنین برنامه‌هایی ظرفیت‌هایی دارد که باید از آنها بهره گرفت.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه نباید این فرصت بزرگ که به دعوت سازمان ملل بود و هزینه‌ای هم برای شهر نداشت را از دست می‌دادیم تصریح کرد: در بخش پسماند نیازمند سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۳۰۰ میلیاردی هستیم و شهرداری باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کند تا با سرمایه‌گذاری مناسب از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم که در ارتباط با این مسئله نیز مذاکراتی را در اجلاس داشتیم.

واحد بین‌الملل شهرداری را فعال می‌کنیم

وی استفاده از ظرفیت انرژی‌ خورشیدی، نحوه جداسازی فاضلاب از آب رودخانه‌ها، تبدیل شهر همدان به مرکزیت غرب آسیا با توجه به قابلیت‌های این شهر، آموزش شهروندی و... مسائلی در این اجلاس مطرح شد گفت: برای رسیدن به این اهداف نیاز به تیم‌های جدی داریم و در تلاشیم واحد بین‌الملل شهرداری را هم فعال کنیم.

حسینی با اشاره به حوزه طرح تاب‌آوری که همدان در آن ورود کرده است اظهار کرد: در این حوزه زحمات زیادی کشیده شده و کارهای خوبی صورت گرفته است اما این موضوع به معنای قوی بودن ما نیست و باید همه تلاش کنیم و نتایج خوبی را برای شهر به ارمغان آوریم.

وی با بیان اینکه در سطح دنیا یک‌هزار شهر نسبت به مسئله تاب‌آوری ورود داشتند که همدان نیز جزو آنهاست ادامه داد: به عنوان نمونه همدان در حوزه نظام مهندسی عملکرد خوبی دارد که می‌تواند نقطه قوتی باشد.

شهردار همدان با توجه به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص انتشار فیش تنخواه سفرش به اندونزی از داخل شهرداری گفت: شهرداری گردش مالی بالایی دارد و همکاران ما نیز سالم هستند و زحمت زیادی می‌کشند، این مسئله نیز نشانه خوبی است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری دغدغه‌مندی را با جان می پذیریم چراکه اگر نقدی نباشد پیشرفتی حاصل نمی‌شود افزود: اگر اتفاقی برای شهرداری می‌افتد و در فضای مجازی جولان داده می‌شود، ببینید که منفعت‌طلبان جولان می‌دهند.

ضرورت تقویت سیستم نظارتی در شهرداری 

حسینی با بیان اینکه انتشار سند جرم تلقی می‌شود و حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد که چگونه این اتفاق رخ داده است گفت: اینکه به راحتی سند مالی در شهرداری منتشر و بازتاب داده شد، نقطه ضعف ماست که باید سیستم نظارتی را تقویت و زمینه را برای شفافیت فراهم کنیم. 

وی با اشاره به اینکه اگر در شهرداری خلافی رخ دهد بسیار قانونی کار طی می‌شود و البته «فساد» و «تخلف» با هم فرق دارد افزود: همکارانی در شهرداری هستند که شاید می‌توانستند تخلف و فساد داشته باشند اما سالها شرافتمندانه کار کرده‌اند و این نقطه قوت ماست.

شهردار همدان در خصوص اینکه آیا این سفر ماموریت بوده یا مرخصی گرفته شده؟ عنوان کرد: شهرداری آنقدر مسائل کلان دارد که عملا در خصوص مباحث ماموریت و اینکه از کجا آمده، ورود نمی‌کنم هرچند تصمیم‌گیری از سوی ما انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه روال کار نامه‌نگاری طی شده و مرخصی نیز به این دلیل نوشته شد که اگر پاسخ ماموریت نیامد با عنوان مرخصی باشد ادامه داد: گاهی ممکن است حکم ماموریت بعد سفر از بیاید اما ما قبلا کارها را انجام داده بودیم و مصوبه شورا را گرفته بودیم و موضوع در شورای انطباق نیز مصوب شده است.

حسینی با اشاره به اینکه دور از شان شهرداری و شهر همدان است که بگویند «دلمان سفر می‌خواست!» افزود: با توجه به روالی که در خصوص تنخواه وجود دارد و اینطور است که برای هزینه اضطراری و غیر پیش‌بینی علی‌الحساب مبلغی در نظر گرفته می‌شود، برای شهردار نیز این مبلغ درخواست داده شد.

وی با بیان اینکه مبلغ درخواستی ۳۰۰ میلیون تومان بود که ۲۸۰ میلیون تومان پرداخت شد ۵۰ میلیون تومان دوباره برگشت داده شد و در نهایت ۲۳۰ میلیون تومان به این سفر برده شد‌ گفت: در این سفر احتمال تصادف، بیماری، قرنطینه و... داده می‌شد و ۲۳۰ میلیون تومان به عنوان تنخواه برای شهردار در نظر گرفته شد تا در مواقع اضطراری هزینه شود که البته هزینه نشد.

تنخواه شهردار به خزانه شهرداری برگشت

شهردار همدان با اشاره به اینکه روز گذشته ۲۳۰ میلیون تومان به صندوق شهرداری برگشت و قبلا هم مبلغی ۵۰ میلیون تومان برگشته بود افزود: وقتی بالاترین مقام اجرایی دستور سفر برای خود می‌دهد، ذیحساب دستور بالایی را توضیح می‌دهد و اگر شرایطی امکان نباشد موضوعاتی شرح داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در خصوص این تنخواه مصوبه شورا بدون هزینه بوده است یعنی هزینه‌ای نشود گفت:  این سفر رایگان بود و هزینه‌ای نداشت و ما هم تاکید داشتیم برای شهرداری هزینه‌ای نداشته باشد.

حسینی ضمن بیان این مطلب که عنوان شده بود بنده فردی را با خود به این سفر برده‌ام که اینطور نبود گفت: فردی که همراه ما بود پنج سال است با شهرداری فعالیت دارد اما ۱۵ سال است با سازمان ملل همکاری می‌کند و جزو آن ۳ هزار نفر مدعو بود که با هزینه سازمان ملل در این اجلاس حضور یافت.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از افراد حاضر در جلسه عنوان کرد: در شان شهردار نیست که بگوییم اگر جلوی او را نگرفته بودیم آن پول خورده شده بود! اگر کسی خدای نکرده در شهرداری دنبال فساد باشد از این طریق وارد نمی‌شود؛ قطعا فرد این ریسک را نمی‌کند که پولی را بگیرد و بخورد!.

شهردار همدان با بیان اینکه حوزه گردشگری اولویت ماست و حذفی صورت نگرفته و واحدی نیز تعطیل نشده است گفت: معتقدیم در حوزه گردشگری مثلا خانه پوستی‌زاده نباید واحد اداری شود، توجه به کنار رودخانه، پیاده‌‌راه‌سازی و مسیر بازار و ... جزو اولویت ماست.

وی با اشاره به اینکه بخش روابط عمومی نیاز به تقویت دارد چراکه از نقطه ایده آل فاصله داریم تاکید کرد: در تلاشیم این حوزه را بهبود ببخشیم و در این زمینه جای کار وجود دارد.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: اجلاس جهانی اندونزی تاب آوری شهر تاب آور مسیر گردشگری شهردار همدان میلیون تومان حوزه گردشگری برای شهردار بین المللی سازمان ملل تاب آوری برای شهر هزینه ای داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌

شهردار سنندج از اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از ۱۵ اردیبهشت ماه جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج به نقل از شهرداری، سیدانور رشیدی ظهر امروز در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج به مناسبت نهم اردیبهشت، با تبریک روز شوراها اظهار داشت: حوزه کاری در شهرداری‌ها به دلیل محدودیت‌های مالی و همچنین گستره انتظارات مردم بسیار سخت است. 

وی گفت: اقدامات و برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری را بر سه مبنای کارهای، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف کرده‌ایم و امیدواریم با اجرای آنها زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم کنیم. 

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای 200 کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب و غیره انجام شده که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما اینها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود. 

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت 100 درصدی انجام شده است، افزود: همگام‌سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بوده که استارت آن زده شده و در حال حاضر 100 درصد جلو رفته و قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و … خواهد بود. 

رشیدی بیان کرد: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم. 

وی با اشاره به وضعیت نامناسب شهری در پی فعالیت وانت‌های میوه فروش سیار خاطرنشان کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال 1401 در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 15 اردبیهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد. 

شهردار سنندج با تأکید براینکه برنامه ریزی های خوبی هم برای ساماندهی دست فروشان صورت گرفته است، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است. 

وی اظهار کرد: شهرداری سنندج خود را موظف به خدمات‌رسانی شایسته به شهروندان فهیم و قدرشناس سنندج می‌داند و در اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش هرگز دنبال بریدن نان و منبع درآمد هیچ شهروندی نیستیم، بلکه هدف ما اجرای طرح‌های کارشناسی شده برای مدیریت و ساماندهی وضعیت وانت‌بارها و دست‌فروشان است. 

به گفته شهردار سنندج، در این راستا 5 نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به 10 نقطه افزایش یافته است و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم. 

وی با اعلام اینکه در راستای افزایش سرانه فضای سبز در سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفت که امسال نیز استمرار خواهد داشت، افزود: اجرای پارک‌های بزرگ مقیاس و پارک‌های درون محلی در سال گذشته انجام شد و پارک 36 هکتاری پیرچنار، 20 هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و 20 پارک درون محلی دیگر برای امسال برنامه‌ریزی شده است. 

رشیدی درباره وضعیت ترافیک توضیح داد: در راستا رفع مشکلات ترافیکی به عنوان یکی از دغدغه‌ها و مطالبات اصلی مردم، پروژه تعریض پل قشلاق، تکمیل بلوار سنجرخان و تکمیل بلوار ننله، انجام شده و پروژه تقاطع غیر همسطح محمدی و بلوار 24 متری توس نوذر امسال اجرا خواهد شد. 

وی بیان کرد: کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی را در سالجاری انجام خواهیم داد. 

شهردار سنندج گفت: هر نقدی از سوی مردم را به دیده منت قبول داریم و برای پاسخگویی به مطالبات به حق آنها از تمام توان و وجود خود مایه گذاشته و در زمان باقیمانده از خدمت بهره خواهیم گرفت و از مدیران و رؤسای سازمان‌ها در مجموعه شهرداری می‌خواهیم اولویتشان مطالبات به حق مردم باشد. 

رشیدی  با عنوان اینکه هرگز خود را دچار حواشی و فضاسازی‌های مخرب نمی‌کنیم، یادآور شد: حواشی برای مدیران سم است و معتقدیم خدمت به مردم باید ملاک اصلی و حرکت مدیران باشد. برای آن عده‌ از افرادی که به دلیل به خطر افتادن منافعشان می‌خواهند با ایجاد حواشی مسیر خدمت به شهر و شهروندان را دچارخلل کنند پاسخ مناسب داریم که در زمان لازم عنوان خواهیم کرد اما حاضر نیستیم فرصت و زمان خدمت را صرف پاسخ دادن به چنین حواشی کنیم. 

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ