Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اخبار استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا یازدهم خردادماه را در شرایطی سپری کردند که به دنبال رسالت خبری خود، علاوه بر رصد و پیگیری اخبار مربوط به حادثه متروپل، اقدام به تهیه گزارش ها و مصاحبه‌هایی با موضوعات مختلف و همچنین پیگیری و انتشار سفر مسوولان و اطلاع رسانی در این باره کردند.

امروز با اعلام مرکز اطلاع رسانی دولت، سفر آیت الله ابراهیم رئیسی رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی به طور رسمی اعلام شد، سفری که قرار است در خصوص تکمیل یا اتمام طرح‌هایی که ۱۰ تا ۱۵ سال متوقف شده‌اند، تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور، بررسی مشکلات و مسائل اساسی و طرح‌های راهبردی استان آذربایجان شرقی از جمله راه‌آهن میانه ـ تبریز، انتقال آب ارس، طرح‌های منطقه آزاد ارس و سدهای نیمه‌تمام استان است.

خبرنگاران ایرنا در این استان نیز که چند روزی است اقدام به انتشار گزارش های مختلف از مشکلات، چالش ها و راهکارهای برون رفت از مسائل برای اطلاع بیشتر دولتمردان کردند، امروز نیز چند مطلب از جمله چرا سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی مهم است؟ ،  سفر رییس جمهور فرصت بازیابی جایگاه از دست رفته صنعت آذربایجان شرقی است و میز خدمت دستگاه‌های اجرایی در آذربایجان‌شرقی دایر شد، منتشر کردند.

سفرهای استانی امروز مسوولان

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به منظور دیدار با مقامات استان همدان و همچنین حضور در یادواره سردار شهید «حاج میرزا محمد سلگی» و تجلیل از خانواده این شهید بزرگوار امروز به این استان سفر کرد.

سردار سرتیپ حسین اشتری فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی قبلی و جدید استان زنجان گفت: تولید و سرمایه گذاری در سایه امنیت شکل می‌گیرد و ما امنیت لازم را در راستای تحقق شعار بیش از پیش تامین خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در سایه امنیت رشد و پیشرفت خواهیم داشت و ستون های اصلی امنیت نیز نیروی انتظامی است، افزود: هر شخص و سازمانی که بر اساس قانون سرمایه گذاری کند در همه شرایط امنیت آن را تامین خواهیم کرد و آن را تضمین می کنیم تا این شعار محقق شود.

امروز همچنین خبرنگاران ایرنا در مراکز استان ها دست به قلم شده و گزارش هایی تهیه و منتشر کردند که متن کامل این مطالب در ادامه قابل دسترسی است:

پشم گوسفند؛ محصولی بدون مشتری که سوزانده می شود 

کهگیلویه، چند قدم جلوتر از گذشته با ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار 

شگفتی های آفرینش در غار رمزآلود ده شیخ دنا

غفلت کشاورزان از آخرین سنگر دسترنج

طرح جامع بنادر گناوه و ریگ، راهبرد توسعه اقتصاد دریا در شمال استان بوشهر

‌بندرهای نوپای شرق هرمزگان درحال توسعه برای درآمدزایی

چشم انتظاری ۱۴ ساله گلوگاهی‌ها برای ورود به سالن ورزشی خورشیدکلا

تلاش دولت سیزدهم برای التیام زخم طرح های ناتمام خراسان شمالی

خبرنگار شهرکرد هم در گزارشی با عنوان انتظار ۱۴ ساله تکمیل سد باباحیدر چهارمحال و بختیاری به پایان می‌رسد از تلاش های دولت سیزدهم برای تزریق اعتبار مناسب تا پایان امسال نوشته و در بخشی از این مطلب آورده است: سد غدیر باباحیدر در فاصله ۴۷ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری بر روی رودخانه سراب قرار گرفته است.

این سد قرار است آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان فارسان را تامین کند و به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری مخزن این سد به عنوان طرح پدافندی در موارد بحرانی و ضروری آب شهرکرد را نیز تامین می‌کند.

منبع اصلی آب این طرح از ۲ سرشاخه سراب و بردی تشکیل شده که شاخه اصلی آن از سرشاخه سراب است که از طریق چشمه‌ای به همین نام تغذیه می‌شود.

۸۰ کیلومتر تا کیسه خون هم گزارشی از مرکز کرمان است که به بررسی مشکلات تالاسمی‌های قلعه‌گنج کرمان و نوید حل ۲ ماهه مشکلات از سوی مسوولان پرداخته و در مقدمه نوشته است: بیماران تالاسمی در شهرستان قلعه‌گنج هر ۲ هفته برای دریافت کیسه خون باید به شهرستان‌های دیگر استان مثل کهنوج، جیرفت یا کرمان بروند و دستکم مسافت ۸۰ کیلومتری را طی کنند.

رنج سفر در این مناطق محروم جنوب استان کرمان، خطر حوادث احتمالی سوانح رانندگی و هزینه های مالی هر ۲ هفته سفر سبب‌ساز مشکلاتی برای این بیماران شده اما آنطور که دانشگاه علوم پزشکی جیرفت که خدمات رسانی به جنوب استان را زیرپوشش دارد نوید می دهد طی ۲ تا سه ماه دیگر مشکل این بیماران حل و خدمات رسانی در همان شهرستان قلعه گنج انجام خواهد شد زیرا تجهیزات موردنیاز برای این شهرستان و یک شهرستان دیگر مشابه تهیه شده و منتظر نهایی شدن ساخت ساختمان هستند.

مرکز گرگان هم به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ خردادماه سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گزارشی با عنوان تجلی جوانگرایی سیره عملی امام‌خمینی(ره) چراغ راه مدیریت در جوامع نوشته که با این مقدمه آغاز شده است: جوانگرایی یکی از آرمان‌های حضرت امام (ره) برای حکمرانی جمهوری اسلامی بود که این ایده برآمده از متن و توصیه اسلام با سپردن مسوولیت‌های حساس به جوانان متعهد و انقلابی به خصوص در کارزار جنگ تحمیلی و دوران پس از آن به بهترین الگوی مدیریتی جامعه و چراغ راه آیندگان تبدیل شده است.

جوان‌گرایی در سیره  رفتاری امام خمینی (ره) و به کارگیری افراد جوان در پست های مهم و حساس برای تحقق مردمسالاری، عدالت طلبی و استکبار ستیزی نشان از اعتماد حکیمانه معمار کبیر انقلاب به  فکر و عمل جوانان داشت.

به اعتقاد صاحب نظران و کارشناسان، جوان گرایی و اعتماد حقیقی به نیروی جوان از ویژگی های برجسته امام خمینی (ره) بود که ایشان به این ظرفیت نسل جوان در روند پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس توجه ویژه داشتند.

بازار طلای سرخ ایران و ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی عنوان گزارشی است از مرکز تربت حیدریه که ابتدا به خاستگاه اولیه زعفران که مزارع قاینات و بیرجند در خراسان جنوبی است اشاره کرده و نوشته است: زعفران به عنوان طلای سرخ ایران، علیرغم منافع و سود بسیاری که در بازار آن خوابیده است، به دلیل نبود سیاستی موثر و واحد در این حوزه، دچار مشکلات زیادی است که خام‌فروشی، قاچاق محصول و پیاز زعفران و دخالت برخی شرکت‌های سودجو در بازار، از آن جمله است.

به دلیل آنکه بخش قابل توجهی از زعفران ایران به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود، هنوز هیچ آمار معتبر و رسمی از چرخش مالی زعفران در دست نیست، اما مدیر شعبه کارگزاری بورس تربت‌حیدریه، میزان زعفران معامله شده تنها در این بورس را در سال گذشته ۱۱۲ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم به ارزش ۲۹ هزار میلیارد و ۷۴ میلیون و ۱۶۱ هزار ریال عنوان می‌کند.

از مرکز ساری هم گزارشی منتشر شده با عنوان روغن‌کاری چرخ دنده‌های صنعت اولویت مهم دولت در مازندران که در مقدمه اشاره شده است: ضرب الاجل سه ماهه برای تعیین تکلیف ۳۵۰ واحد صنعتی راکد واقع در ۳۹ ناحیه و شهرک صنعتی مازندران براساس آمار دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تاثیرش را گذاشته و در هفته‌های گذشته چراغ ۳۵ واحد تولیدی استان با رفع موانع اداری و مالی روشن شد.

استاندار مازندران در ۳۱ فرودین سال جاری در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، برای دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برای تعیین تکلیف و بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید زمان تعیین کرد و از تمامی فرمانداری‌ها و ادارات مازندران خواست در ماه‌های آینده نسبت به بررسی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی راکد استان اقدام کنند، به گونه‌ای که تا سه ماه آینده چراغ تمام بنگاه‌های اقتصادی مازندران روشن شود.

مرکز خرم آباد هم با حضور مسوولان بسیج سازندگی اقدام به برگزاری میزگردی کرده که حاصل این تلاش را می توانید با عنوان ضرورت تلاش برای جهاد تبیین و معرفی اقدامات گروه‌های جهادی بخوانید.

بوشهر هم در گزارشی با عنوان تکاپو برای توسعه تجارت از کرانه خلیج فارس تا جنوبی‌ترین نقطه آفریقا از نتایج سفر کومالو (سفیر کشور آفریقای جنوبی در ایران) به این استان نوشته است.

تهیه فیلم بخش دیگری از رسالت خبری خبرنگاران ایرنا است که در این رابطه مراکز بوشهر و گرگان اقدام به انتشار ۲ فیلم از برگزاری یک جشنواره و بخش باغبانی با عناوین جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه خلیج فارس و بخش باغبانی کشور ظرفیتی برای ارزآوری و اشتغالزایی کردند.

در میان انبوه تولیدات مراکز استان ها می توان به مواردی از جمله اتاق بازرگانی مشترک خراسان شمالی و افغانستان تشکیل می‌شود،  تخریب تنها راه جلوگیری از تکرار متروپل‌ها و پلاسکوها نیست،  امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان،  بومی‌سازی ساخت گندله‌ در سنگان خراسان رضوی مانع خروج ۲۰ میلیون یورو ارز از کشور شد،  دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و سازمان همکاری شانگ‌های در تبریز افتتاح شد،  محتکران و قاچاقچیان کالا در کشور ۱۷ هزار میلیارد ریال جریمه شدند،  نایب رئیس مجلس: جذب اعتبارات ملی برای خراسان جنوبی پیگیری می‌شود،  صادرات میوه پارسال بیش از ۳ میلیارد دلار برای ایران ارزآوری داشت،  طرح هوشمندسازی فرآیندهای قضایی برنامه اولویت‌دار دستگاه عدلیه است،  ۱۲۹ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی سنددار هستند،  بیش از ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است،  برخی کمبودهای کشور نتیجه عدم سرمایه‌گذاری در زمینه علم است،  تعیین تکلیف کالاهای متروکه سنوات گذشته اولویت دولت سیزدهم است و پروازهای هواپیمایی عمان‌ایر به مشهد از سرگرفته شد، اشاره کرد.

۱۱ تا ۲۱ خردادماه از ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است، مناسبتی که در اولین روز آن خبرنگاران مراکز مشهد و قم

اقدام به انتشار مطالبی در این رابطه کردند که می توانید از طریق این لینک ها به متن کامل دسترسی پیدا کنید:

دهه کرامت، یادآور نقش تحول آفرین زن در جامعه

شور و شادمانی سرزمین خورشید در شعاع آفتاب کرامت رضوی

آیین خطبه‌خوانی خادمان به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد

برچسب‌ها آذربایجان شرقی محمد باقر قالیباف سفر استانی دهه کرامت سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی محمد باقر قالیباف سفر استانی آذربایجان شرقی محمد باقر قالیباف سفر استانی دهه کرامت آذربایجان شرقی امام خمینی رییس جمهور دهه کرامت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، مرحله نهایی رقابت‌های والیبال ساحلی انتخابی المپیک از یکم تیر ماه آغاز خواهد شد و تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران برای حضور هر چه پرقدرت‌تر در این رقابت‌ها از هشتم اردیبهشت ماه در زمین اختصاصی فدراسیون والیبال تمرینات خود را آغاز کردند.

سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال همراه با غلامرضا بحریه سرپرست کمیته ساحلی صبح امروز (دوشنبه دهم اردیبهشت ماه) از تمرینات تیم‌های ملی والیبال ساحلی بازدید کرد و خطاب به ملی‌پوشان گفت: حمایتی همه جانبه از والیبال ساحلی خواهیم داشت و این حوزه باید از زیر سایه والیبال سالنی خارج شود و به راه خود به صورت مستقل ادامه دهد.

وی ادامه داد: پاداش صعود به المپیک برای ملی‌پوشان ساحلی مانند والیبال سالنی در نظر گرفته شده و فرقی میان سالنی و ساحلی در پرداخت پاداش المپیک نیست. پاداش قهرمانی در تور فیلیپین و نائب قهرمانی در رقابت‌های تایلند هم طی هفته آینده به تیم ملی ساحلی پرداخت خواهد شد.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین قول داد که راه شرکت تیم‌های ملی والیبال ساحلی به مسابقات برون مرزی را هموار خواهد کرد و گفت: فدراسیون والیبال به دنبال میزبانی رویدادهای بین‌المللی ساحلی رده‌های سنی در کشور است.

عباس پورعسگری، علیرضا آقاجانی، عبدالحامد میرزاعلی، بهمن سالمی، سینا شوکتی و مهدی محفوظی 6 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران هستند.

رحمان رئوفی به عنوان سرمربی، آرش رامسری به عنوان مربی و غلامرضا بحریه به عنوان سرپرست تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران را در این اردو همراهی می‌کنند.

اردوی تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران که از هشتم اردیبهشت ماه در کمپ تیم‌های ملی آغاز شده به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

ملی‌پوشان ساحلی با پایان این اردو راهی تور ملی والیبال ساحلی گلستان خواهند شد و 29 خرداد ماه عازم مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک خواهند شد.

کد خبر 6092334 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • سخنرانی رییس‌جمهور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی آغاز شد
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد