Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه رویداد ملی «عصر امید» که از یکشنبه (هشتم خرداد) با شعار «۱۰۰۰ ایده و استارتاپ، ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق و ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت» در مصلی امام خمینی (ره) برای عرضه دستاوردهای پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه ‌آزاد اسلامی گشایش یافت، امروز (چهارشنبه) و همزمان با آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره فرهیختگان به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی در مراسم اختتامیه رویداد ملی «عصر امید» و جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: خیزش دانشگاه ها یکی از محصولات انقلاب اسلامی و از ثمرات قیام امام خمینی (ره) بود. اگر دانشگاه های قبل و بعد از انقلاب اسلامی را با هم مقایسه کنیم، اثر انقلاب اسلامی و حرکت الهی امام راحل و همراهی ملت را به راحتی و به خوبی می توانیم درک کنیم. 

وی ادامه داد: دانشگاه های قبل از انقلاب سهم اندکی در تربیت نیروی انسانی، تولید دانش و حل مسائل کشور داشتند، در حالی که دانشگاه های امروز کشور به مجموعه های علمی قدرتمندی تبدیل شده اند که بیش از دو برابر نسبت جمعیت، تولید دانش دارند.

رستمی تاکید کرد: ایران سال هاست که به همت دانشگاه ها جزو پیشروترین کشورها در رشد تولید علم بر اساس معیارهای جهانی بوده و به‌رغم تحریم های روزافزون علمی و ظالمانه، نقش دانشگاه ها در حل مسائل و ایجاد اقتدار و بازدارندگی دشمن بسیار نمایان بوده است. دانشگاه های کشور در حوزه پزشکی، هسته ای، دفاعی، هوافضا و سایر عرصه ها خوش درخشیده است.

دانشگاه ها دارای سه کارکرد اصلی تولید علم، حل مسأله و تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و مدیریت جامعه هستند. خوشبختانه دانشگاه های ما در هر کدام از این بخش ها توفیقاتی داشتند.

وی با اشاره به آمار کرونا در کشور، گفت: خدا را شاکریم به همت تلاش دانشمندان در مراکز علمی کشور، امروز به نقطه ای رسیدیم که بسیاری از استان های کشور تلفات ناشی از کرونا ندارند در حالی که مدعیان علم و تمدن و رهبری دنیا با صدها کشته هنوز دست و پنجه نرم می کنند.

افتتاح رویداد ملی عصر امید با حضور رییس مجلس شورای اسلامی

گسترش تجربه های علمی و فراهم‌سازی رقابتی بین پژوهشگران در «عصر امید»

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در مراسم اختتامیه این رویداد با بیان اینکه این جشنواره در سه شاخه هیات علمی، دانشجویی و دانش‌آموزی به صورت ملی برگزار شد، گزارشی از روند نام‌نویسی، برگزاری، داوری، انتخاب برگزیدگان ارائه کرد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی به اهداف برگزاری جشنواره فرهیختگان اشاره کرد و گفت: ایجاد بستری مناسب برای تکریم اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری، شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه، کشف استعدادهای برتر، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران، نوآوران، فن‌آفرینان و پژوهشگران دانشگاه، آشنایی با استعدادها و توانمندی های کشور، گسترش تجربه های علمی در سطح دانشگاه و فراهم سازی فضایی پرشور و رقابتی بین پژوهشگران ازجمله مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره بود.

وی ادامه داد: داوری در سه مرحله مجزا برای انتخاب برگزیدگان انجام شد؛ مرحله اول توسط واحدهای دانشگاهی، مرحله دوم توسط استان ها و اعلام برگزیدگان استان ها به دبیرخانه جشنواره و مرحله سوم و نهایی با حضور ۳۲ داور در دبیرخانه جشنواره. همچنین داوران حاضر در دبیرخانه جشنواره شامل نمایندگان معاونت های تخصصی، اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاهی و مدیران کل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری بود.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: جشنواره فرهیختگان در ۲۷ محور برگزار شد که جمعاً ۸۵ برگزیده و ۶ تقدیری از ۲۱ استان و ۳۸ واحد دانشگاهی در محورهای مختلف انتخاب شدند.

در حاشیه آخرین روز برگزاری رویداد عصر امید، دو کتاب معرفی اعضای هیأت علمی فعال در زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و اقدامات انجام‌شده درخصوص سیل لرستان رونمایی و از برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره فرهیختگان تقدیر شد.

دستاوردها و محصولات پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد در رویداد ملی عصر امید در ۸ محور فناورانه؛ شامل کشاورزی و صنایع غذایی تبدیلی، دارو، تجهیزات پزشکی و فراسودمندها، محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات فناورانه، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق، فرهنگی و هنری و گردشگری، فناوری آب و محیط‌زیست و نساجی، چرم و فناوری‌های مرتبط دسته بندی و به نمایش گذاشته شدند.

همچنین در نهمین جشنواره فرهیختگان از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری در محورهای ۲۷ گانه شامل پژوهشگر برتر، کتاب، مقاله، اختراع و اختراع بین المللی، فناور، کارآفرین، مرکز رشد و مرکز تحقیقات، شرکت دانش بنان، سرای نوآوری تقدیر شد. 

برچسب‌ها حجت الاسلام مصطفی رستمی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت دانش بنیان  محمد مهدی طهرانچی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حجت الاسلام مصطفی رستمی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت دانش بنیان حجت الاسلام مصطفی رستمی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت دانش بنیان محمد مهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی جشنواره فرهیختگان انقلاب اسلامی دانشگاه ها رویداد ملی عصر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات والیبال کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه یک کشور (فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) گرامیداشت هفته معلم و استاد با حضور تیم‌های، شیراز، مرودشت، میمند، اقلید، استهبان، ارسنجان، سپیدان و بوشهر به مدت سه روز به میزبانی در مجموعه ورزشی انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به رتبه نخست رسید، واحد استهبان دوم شد، واحد بوشهر عنوان سومی را به دست آورد و واحد مرودشت هم مقام چهارمی این مسابقات را از آن خود کرد.

جام اخلاق این دوره از مسابقات هم به واحدهای ارسنجان و اقلید رسید.

سرپرست فنی این مسابقات را منوچهر اسدی پویا برعهده داشت و رضا ناصری، مسعود و محسن پرواز، محمدعلی شمس‌الدینی و خانم سروری قضاوت این مسابقات را برعهده داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور