Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون دادستان کل کشور با ابراز تاسف از اینکه پروژه بندر آستارا به دلایل مختلف بعد از ۱۳ سال به سرانجام نرسیده است، ضرب الاجلی سه ماهه جهت لایروبی بندرآستارا صادر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت به نقل از دادگستری استان گیلان، سعید عمرانی ‌با اشاره به بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و دیدار با استاندار گیلان اظهار کرد: در پی بازدید از این بندر، ضرب الاجل سه ماهه‌ای برای لایروبی کامل آن با هدف ورود کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری بالا و توسعه اقتصادی بندر آستارا تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سه ماه بعد برای پیگیری موارد تعیین شده از بندر آستارا بازدید خواهیم کرد،افزود: این بندر یکی از معابر مهم ترانزیتی، صادرات و واردات است لذا انتظار می‌رود تمام موارد قانونی در آن رعایت شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور با ابراز  تاسف از اینکه پروژه بندر آستارا به دلایل مختلف بعد از ١٣ سال به سرانجام نرسیده است، عنوان کرد: از سال 88  تاکنون اقدام ملموسى که به نتیجه رسیده باشد در این بندر انجام نشده تا کشتی‌ها  در آن پهلو بگیرند و مراودات کالا صورت بگیرد.

بندرگاه "شیو" در شهرستان پارسیان لایروبی شد1000 میلیارد ریال برای لایروبی کانال‌های خلیج گرگان اختصاص یافتفعالیت شبانه‌روزی قرارگاه خاتم برای لایروبی خلیج گرگان/ سازمان بنادر: با برخی محدودیت‌ها در شمال کشور روبرو هستیمآغاز لایروبی خلیج گرگان در اردیبهشت ماه با تائیدیه محیط زیست

عمرانی با اشاره به اینکه چنانچه تا سه ماه آینده مشکل لایروبی بندر آستارا رفع نشود، مسیر ترانزیت کالا عوض خواهد شد، گفت: تغییر مسیر ترانزیت کالا مسلما به ضرر چهار استان گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خواهد بود.

معاون قضایی دادستان کل کشور  تصریح کرد: استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت بندر آستارا، یک طرح ملی است که باید در سالی که به نام تولید دانش بنیان و کارآفرین مزین شده باید از این فرصت  استفاده حداکثری کرد.

عمرانی با اشاره به اهمیت همکاری بخش خصوصی در این طرح ملی عنوان کرد: بخش خصوصی می تواند فعالیت خود در این بندر  را افزایش دهد تا کشتی ها در حال تردد باشند. فعال‌سازی این بندر در راستاى اشتغال زایى و رفع مشکل بیکارى تاثیر بسزایى خواهد داشت .

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادستان کل کشور برای لایروبی بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا اظهار کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال احداث بوده و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: پروژه بزرگراه آستارا _آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیر همسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آبرو و زیرگذر می‌باشد.

اکبری با بیان اینکه پروژه بزرگراه آستارا- آستارا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری می‌باشد.

گفتنی است؛ در بازدید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا - آستارا و در جلسه‌ای با حضور مشاور و پیمانکار پروژه، موانع و مشکلات اجرای پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6090391

دیگر خبرها

  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند