Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@07:08:03 GMT

افشاگری در صورت عدم لغو انتصاب

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۱۶۳۱

افشاگری در صورت عدم لغو انتصاب

براساس گزارشی که کارمندان یکی از بانک‌های دولتی کشور در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس ثبت کرده‌اند، فردی که در مسؤولیت قبلی خود در این بانک به جرم ارتشا محکوم است، در حین گذراندن دوران محکومیت خود به یکی از پست‌های ستادی همین بانک منصوب شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، داشتن تعهد و تخصص لازمه خدمتِ مسئولان کشور است تا وظایف خود را به نحواحسن انجام دهند و پاک‌دست بودن و مبارزه با فساد از مهم‌ترین شاخصه‌های تعهد به‌حساب می‌آید، که در همین راستا قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب سال ۹۰ با اشاره به منشور اخلاق حرفه‌ای کارگزاران نظام، بر شایسته‌سالاری در مسئولیت‌های سازمانی تاکید می‌کند، با این حال گاهی شاهد فساد در برخی جایگاه‌های مدیریتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارشی که کارمند یکی از بزرگترین بانک‌های کشور در سامانه سوت‌زنی ایران اکونومیست ثبت کرده است، فردی به نام ا_گ که چندین سال به‌عنوان‌ مدیرکل یا همتراز آن در این بانک مسئولیت داشته است، به جرم ارتشاء به ده سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق، ضبط مال ناشی از رشوه، پرداخت جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم می‌شود، البته محکومیت وی در دادگاه تجدید نظر سال ۹۸ به ۱۸ ماه حبس به جرم تحصیل مال نامشروع تقلیل پیدا می‌کند، که رای‌ دادگاه‌های مذکور در سامانه سوت‌زنی ایران اکونومیست موجود است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با گزارشگر این مطلب گفت‌وگو کردیم، که وی در رابطه‌ با نحوه گذراندن محکومیت مجرم مذکور گفت: آقای ا_گ به عنوان یکی از مدیران ارشد بانک به اتهام اخذ رشوه مدتی در زندان انفرادی دستگاه‌های امنیتی بود، که با رای اولیه دادگاه محکوم شد، اما موارد محکومیت وی در دادگاه تجدید نظر به ۱۸ ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی کاهش یافت، البته اجرای احکام آقای ا_گ با اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و بررسی پرونده در دیوان عالی کشور به تاخیر افتاد و وی از تاریخ ۱۷ بهمن سال اخیر وارد زندان شد.

این گزارشگر به انتصاب جدید مجرم مذکور اشاره کرد و ادامه داد: اخیرا در ماه‌نامه بانک انتصابات جدیدی آورده شده که اسم ا_گ با سمت جدید مشاور امور سرمایه‌گذاری دیده می‌شود، در حالی که او در حال گذراندن محکومیت قضایی خود بوده و سلامت اخلاقی‌اش در پست قبلی وی زیر سوال رفته است.

برای پیگیری این موضوع به سراغ روابط عمومی این بانک رفتیم که وی در این رابطه اظهار کرد: مجموعه‌‌ حراست و انتصابات بانک درکنار دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی این مساله هستند تا افراد شایسته‌ای در جایگاه‌های مدیریتی بانک ارائه خدمت کنند‌.

براساس آنچه مطرح شد، امید داریم از به‌کارگیری افراد فاقد صلاحیت در جایگاه‌های مدیریتی کشور جلوگیری شود، همچنین انتصاب جدید آقای ا_گ به‌عنوان محکوم قضایی در این بانک دولتی متوقف شود.

لازم به ذکر است که منتظر اقدام انقلابی مسئولان مربوطه در بانک مذکور هستیم، در صورتی که این انتصاب لغو نشود، هویت مسئول مجرم و دستگاه‌های متخلف افشا خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریکاتور/ پشت پرده مضحکه افشاگری پر از گاف بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی

بی بی سی فارسی نوشت که خودش هم نمی‌تواند اسنادی که درباره نیکا شاکرمی منتشر کرده را تایید کند. ساعتی از انتشار این خبر و آن سند ادعایی فوق محرمانه نگذشته بود که کاربران فضای مجازی با تحلیل و بررسی ساده ی این اسناد توجه ساختگی بودن آن شدند و به تمسخر بی بی سی پرداختند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079055 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • کاریکاتور/ پشت پرده مضحکه افشاگری پر از گاف بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور