Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@04:03:19 GMT

کپسول کارگو دراگون ده ساله شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۲۰۶۶

کپسول کارگو دراگون ده ساله شد

ده سال پیش، کپسول کارگو دراگون شرکت اسپیس ایکس در اقیانوس آرام فرود آمد و اولین مأموریت ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را به پایان رساند.

به گزارش سایت Digital Trends، این فضاپیما برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ با بودجه خصوصی از کاناورال در فلوریدا به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد و با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس که از آن زمان یکی از فضاپیماهای مهم اسپس ایکس است ، وارد مدار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس فضانوردان در ایستگاه توانستند اولین انسان‌هایی باشند که وارد کپسول شده و درون آن را تجربه کنند. با این حال، هشت سال دیگر طول می‌کشد تا نسخه پیشرفته‌تر  اولین فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی و از آن‌ها در ماموریتی پیشرو دیگر برای SpaceX ببرد.

کارگو دراگون در ۳۱ می ایستگاه فضایی بین المللی را ترک کرد تا چند ساعت بعد با موفقیت به خانه بازگردد. پس از ارزیابی کامل ماموریت از پرتاب تا سقوط، ناسا گواهینامه سیستم پرواز فضایی فالکون ۹ و دراگون اسپیس ایکس را صادر کرد و راه را برای مأموریت‌های منظم تحویل محموله به ایستگاه تحت برنامه خدمات بازرگانی آژانس فضایی هموار کرد.

بیشتر بخوانید

اسپیس ایکس ۵۹ ماهواره کوچک را به مدار زمین پرتاب کرد باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسپیس ایکس ایستگاه فضایی بین المللی اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

به گزارش صدای ایران از ایسنا،ایلان ماسک اعلام کرده که برای مقابله مشکل بات‌ها و کاهش اسپم در پلتفرم ایکس، قصد دارد از تمام کاربران جدیدی که می‌خواهند پست بفرستند یا پست‌ها را لایک کنند، هزینه‌ای دریافت کند، هرچند هنوز میزان پول و زمان اجرایی شدن این کار را اعلام نکرده است.

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • اولین گفت و گو با پاکبانی که بابت حمله ایران به اسرائیل معروف شد | آرزوی چند ساله ام بود که ... + فیلم
  • ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین