Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، علاءالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اسلامشهر که با حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان در محل فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان تهران تعداد ۱۷۰ پروژه و طرح شناسایی و مصوب شده که برای تکمیل و اجرای آنها بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع عمومی سازمانها و دولت و نفت اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازوجی افزود: به منظور توانمندسازی گروه های مختلف در عرصه‌های گوناگون نیز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری در نظر گرفته شده و تخصیص داده می شود.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر ریاست دولت سیزدهم به استان تهران بیان کرد: مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه فعالیت بیمارستان نیمه تمام اسلامشهر که یکی از مهمترین پروژه های حوزه درمان استان تهران است اختصاص یافته که ۲۵۰ میلیارد تومان آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تخصیص و تامین می شود.

رئیس سازمان برنامه مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به تغییر در روند تخصیص اعتبارات پروژه ها در استان تهران تاکید کرد: مهمترین وظیفه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تامین منابع مالی و اعتبارات پروژه هاست و با توجه به ویژگی خاص این استان که استانداری پیگیر دارد، به شدت پیگیر تامین اعتبارات مورد نیاز از منابع مختلف هستیم که در طی ماههای گذشته علیرغم شرایط سخت اقتصادی حاکم در جامعه تامین بخش اعظمی از اعتبارات تاکنون تحقق یافته است.

وی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاهها در نظارت بر اجرای پروژه های عمرانی گفت: متاسفانه عمده پروژه‌های عمرانی عمومی در سطح استان رها شده و نظارت دقیقی بر اجرا و حفاظت از آنها انجام نمی شود که حاصل آن هدر رفتن اعتباراتی است که به سختی تامین و تخصیص داده می‌شود، دستگاه های اجرایی موظف و مکلف به حفظ و نگهداری از پروژه های در حال احداث هستند.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام در شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: به غیر از پروژه‌های کلان مترو، بیمارستان، آموزش و پرورش و حوزه آب و فاضلاب که تامین اعتبارات مورد نیاز آنها در سطح ملی است، باید برای سایر پروژه ها مشخصات اصلی آنها مشخص و پس از کارشناسی انجام شده اعتبارات مورد نیاز تخصیص داده شود.

وی با اشاره به اینکه به زودی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، ادامه داد: بخش اصلی منابع مالی که پیش‌بینی می‌شود باید در چارچوب قوانین برای طرح ها و پروژه ها افزایش یابد، در حال حاضر اولویت دولت تامین اعتبارات مورد نیاز برای پروژه هایی است که پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند و پس از آن تکمیل پروژه هایی که در خط مقدم خدمات رسانی به مردم است و در ادامه طرح های انتقال خون و رفع کمبودهای حوزه آموزش و پرورش در الویت کار قرار دارند.

از وجی از وجود ظرفیت‌های بالقوه در حوزه حوزه های کشاورزی، درمانی، لجستیکی، خدماتی و صنعتی خبر داد و گفت: شهرستان اسلامشهرنقش بسیار مهمی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و اتصال به شهرستان‌های اطراف و شهر تهران دارد، همچنین از ظرفیت بندر خشک آپرین به عنوان کاربردی ترین ظرفیت ترانزیتی و گمرک کالا در کشور،باید در سطح شهرستان اسلامشهر برای رفع مشکلات اشتغال زایی جوانان منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اهمیت ضرورت آموزش مباحث بودجه‌ای ادارات برای مدیران و کارکنان دستگاه ها، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده و اولویت بندی پروژه ها و تامین اعتبارات مورد نیاز طی دو سال آینده عمده مشکلات طرح های عمرانی در شهرستان اسلامشهر مرتفع و پس از تکمیل و تجهیز به بهره برداری برسند.

ضرورت نگاه ویژه مسئولین برای رفع مشکلات اسلامشهر 

حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در ادامه این جلسه با اشاره به دستاوردهای حضور مدیران ارشد استانی و کشوری در اسلامشهر که نویدبخش خبرهای خوب برای مردم منطقه است، اظهار کرد: حضور میدانی مدیران استانی و مقامات کشوری در شهرستان اسلامشهر علاوه بر اینکه مسیر توسعه را هموار می‌کند نشان از پویا و فعال بودن منطقه دارد که امیدواریم با تشکیل جلسات متعدد و بازدیدهای پی‌درپی مدیران ارشد خروجی مناسب و دستاوردهای امیدبخشی به نفع مردم همراه داشته باشد.

فرمادار شهرستان اسلامشهر با تاکید بر اینکه اسلامشهر در حوزه سرانه های مختلف فرهنگی، آموزشی، درمانی و... مشکلات زیادی دارد، افزود: رفع محرومیت ها و مشکلات شهرستان اسلامشهر نگاه ویژه مسئولین ارشد استانی و ملی را میخواهد، اسلامشهر دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که هر کدام می تواند مایه فخر و مباهات شود؛ حداقل در ۱۰ زمینه شهرستان اسلامشهر به عنوان سرآمد، الگو و مدل مطرح بوده و در حال حاضر حافظان و قاریان قرآن، هنرمندان و قهرمانان مدال‌آور ورزشی و تولید محصولات عرصه های مختلف کشاورزی در سطح کشور شناخته شده اند.

وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در بدنه دولت در سطح مدیران استانی و شهرستانی بیان کرد: با حضور مدیران پرتلاش در پای کار و جهادی در دولت در سطح ادارات منطقه وحدت و همدلی برای رفع مشکلات و خدمات رسانی به مردم بیشتر شده و وحدت و یکپارچگی در بین مدیران افزایش یافته و در این زمینه هیچ هزینه زاید و فرسایشی نداریم، اگر کسی بخواهد در جهت خدمت به مردم گام بردارد بستر فراهم است، مدیران شهرستان اسلامشهر برای رفع مشکلات مردم ساعت و زمان نمی شناسند و در هر ساعت از شبانه روز برای خدمت به مردم تلاش می کنند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تاکید بر رفع محرومیت ها و جلب رضایتمندی مردم خاطرنشان کرد: در شهرستان اسلامشهر در موضوعات مختلف در بحث خدمات رسانی به مردم و رفع مشکلات و محرومیت زدایی از منطقه ظرفیت‌های مناسبی با بهره‌وری بالایی به وجود آمده که حاصل این فعالیت ها ایجاد اعتماد و جلب رضایت نسبی مردم از عملکرد مسئولین است.

به گزارش خبرگزاری فارس در ادامه جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اسلامشهر مدیران دستگاه‌های اجرایی و اداری منطقه گزارشی از وضعیت پروژه ها و طرح ها و نیازمندی ها و مسائل و مشکلات ادارات تحت مدیریتشان را بیان و خواستار تأمین اعتبارات مورد نیاز آنها از سوی مقامات استانی و ملی شدند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار شهرستان اسلامشهر حسین حبیبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مدیریت و برنامه ریزی استان تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین اعتبارات مورد نیاز شهرستان اسلامشهر برای رفع مشکلات میلیارد تومان دستگاه ها پروژه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد خدمتگزار مردم باشد گفت: هرکجا که مشکلی ایجاد شود، مجموعه شهرداری یزد در صف اول خدمت به مردم است و مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با تاکید بر اینکه شهر یزد با ثبت در میراث جهانی صرفاً یک شهر معمولی نیست، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بسیاری از آثار و ابنیه این شهر نیز ثبت ملی است و نگاهی ملی و جهانی به بافت تاریخی آن وجود دارد و از مقامات کشور، دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در مبحث قنات‌ها، فرونشست‌ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: احیای مسیل به ویژه قسمت‌های ابتدا و انتهای آن برای جمع آوری روان آب‌ها، افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب‌ها امری ضروری است؛ ولی باید در نظر گرفت که تحقق این امر با اعتبارات شهرداری حتی اعتبارات چند سال شهرداری پاسخگو نیست.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم هرچه زودتر نگاه ویژه‌ای به شهر میراث جهانی یزد شود و اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده است، هر سال شاهد این فرونشست‌ها در شهر یزد خواهیم بود و شاید این امر شدیدتر هم بشود.

محی‌الدینی گفت: اجرای شبکه‌های دفع آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جذبی و احداث سیل بندها، گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری یزد در این مدت بوده است، به نحوی که با احداث سیل‌بندها دیگر دغدغه‌ای برای بارندگی‌های اخیر و ورود آب از بیرون یزد به داخل شهر نداشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های باقیمانده در خصوص دفع آب‌های سطحی را تکمیل کنیم و مردم بدانند که دغدغه ما در شهرداری یزد این است که آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

کد خبر 748766

دیگر خبرها

  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت