Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پرویز اوسطی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی راه های روستایی شهرستان قروه افزود: با توجه به اینکه هزینه زندگی در شهرهای بزرگ حداقل سه برابر زندگی روستایی و تولیدات در مناطق روستایی بیش از ۱۰ برابر مناطق شهری است تقویت زیر ساخت های روستایی ظرفیتی برای مهاجرت معکوس است.

وی با بیان اینکه پرونده راه های روستایی قروه و دهگلان باید ظرف ۲ سال بسته شوند گفت: در چهار دهه گذشته نتوانسته ایم در حوزه راه های روستایی اصلاحاتی انجام دهیم باید تقویت زیرساخت جاده ها، آب، فاضلاب، طرح های هادی و مقاوم سازی مسکن در اولویت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوسطی با اشاره به اینکه نهضت راه روستایی در قروه و دهگلان شروع خواهد شد، گفت: ضریب راه روستایی قروه و دهگلان حدود ۶۰ درصد است در حالی که میانگین کشوری حدود ۸۵ درصد است.

وی با بیان اینکه در حوزه حقوق معدنی و راه معدنی پیگیری هایی انجام شده است، افزود: اولین پروژه، اجرایی شدن تفاهم نامه محور احمدآباد باش - دیرکلو است که در دست پیمانکار است قیر این پروژه تخصیص یافته است و توافقنامه با شرکت اومیکرون هم بسته شده است.

اوسطی اظهار کرد: عملیات اجرایی بهسازی محور دلبران از نی بند - باغلوجه - دلبران و جاده بهارلو از دیگر پروزه های راه روستایی است که از یک درصد اعتبارات بند پ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم در حوزه معادن بهره مند خواهد شد.

به گفته وی محور قزلجه کند - مالوجه - دلبران هم جزو محورهای معدنی در نظر گرفته نشده بود اما با پیگیری های صورت گرفته این محور هم وارد فاز اجرا می شوند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محور بهارلو-گل تپه جزء انتظارات و خواسته مردم شهرستان است تا این مسیر را از بن بست خارج کند این محور گردشگری است حجم عمده از مسافران کشور از این مسیر وارد استان کردستان کرد.

به گفته وی محور بهارلو -گل تپه حدود ۹ کیلومتر است که ۲ و نیم کیلومتر آن در همدان و مابقی در محور قروه است و تفاهم نامه آن امضا و در دست اجرا است.

 اوسطی از ۲ اعتبار ویژه برای شهرستان خبر داد و گفت: یکی از آن، اعتبارات محرومیت زدایی است که ۱۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم اختصاص یافته است و سهمی از آن هم برای قروه و دهگلان در نظر گرفته شده است که باید بیشتر این اعتبارات به حوزه راه روستایی اختصاص یابد.

وی در ادامه گفت: اعتبار بعدی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

۷۷ درصدی میانگین شاخص برخورداری از آسفالت روستایی در قروه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان هم در این نشست با بیان اینکه میانگین شاخص آسفالت راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار در شهرستان قروه ۷۷ درصد است گفت: احداث و آسفالت راه های روستایی قروه در ۱۲ محور و با طول ۲۳ کیلومتر در سال جاری در دست اقدام است.

محمدراشد مدرس‌گرجی با اشاره به اینکه اعتبار سال ۱۴۰۰ برای پروژه های احداث و آسفالت را ه های روستایی شهرستان قروه ۳۵۰ میلیارد ریال با حدود ۵۰ درصد تخصیص است، افزود: یکی از مشکلات راه های روستایی شهرستان قروه آسفالت هایی است که قبلا انجام شده و اکثرا به دلیل عدم نگهداری و عدم روکش مناسب دوباره نیاز به آسفالت دارند.

مدرس گرجی تاکید کرد: باید در کمیته برنامه ریزی شهرستان در زمینه نگهداری، ایمنی، تابلو و علائم، روکش و خط کشی، اعتباراتی در نظر بگیرند تا اداره راهداری با در نظر گرفتن پیمانکار و برگزاری مناقصه در این زمینه کار کند.

عمده مشکلات شهرستان قروه به حوزه راه مربوط است

فرماندار قروه هم در این نشست گفت: عمده مشکلات شهرستان قروه مربوط به حوزه راه است و باید امسال کاری کنیم تحولی بزرگ در حوزه راه رقم بخورد.

خلیل فعله گری اظهار کرد: پروژه های نیمه تمام در حوزه راهداری باید پیگیری شوند تا مشمول زمان و هزینه نگردند.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

برچسب‌ها کردستان وزارت راه و شهرسازی سنندج نماینده مجلس شورای اسلامی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت راه و شهرسازی سنندج کردستان وزارت راه و شهرسازی سنندج نماینده مجلس شورای اسلامی توسعه روستایی راه های روستایی قروه و دهگلان شهرستان قروه راه روستایی حوزه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند

خالد ایزدپناه رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری  گفت: در دو سیلاب اخیر نیروهای امدادی هلال احمر، هوانیروز ارتش، نیروی دریایی ارتش، نیروی زمینی سپاه پاسداران ، گروه های جهادی و مردمی ،بسیجیان همه پای کار بودند در منطقه سیل زده حضور داشتند و کار امدادرسانی تا آخرین روز سیلاب هم از راه زمینی و هوایی  ادامه داشته است. 

وی ادامه داد: دشتیاری همواره آماج سیلاب های سهمگینی بوده و خسارت های فراوانی را بر جای گذشته است و در دو سیلاب اخیر شهرستان دشتیاری در دو بخش راه های روستایی و کشاورزی بیشترین آسیب به خود دیده است.

خالد ایزدپناه اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در سیل دیماه ۹۸ بود انتظار داشتیم در سیل اسفند ماه ۱۴۰۲ و فروردین ماه ۱۴۰۳ خسارت ها باید به مراتب کمتر می شدند متأسفانه به علت ضعیف بودن زیرساخت مجدد شاهد حجم عظیمی از آسیب ها به زیرساخت راه روستایی و کشاورزی بودیم 

وی افزود: علاوه بر خسارت ها به زیرساخت های  راه و کشاورزی شاهد هدر رفت میلیون ها مترمکعب آب حاصل از سیلاب به دریا بودیم آبی که بدون هیچ هزینه ای به دست اومد و جلوی چشم مردم بدون هیچ استفاده ای به دریا رفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری در ادامه گفت: به علت گستردگی راههای روستایی و مواصلاتی بعد از گذشت ۲۰ روز از سیل اخیر متأسفانه بعضی از راههای روستایی ترمیم و بازسازی نشدند و مردم با سختی عبور و مرور انجام می شود بندسارهای کشاورزی بر اثر سیل تخریب شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند کشاورزی مردم از بین رفته است و نیازمند توجه به خسارت دیدگان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند