Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@14:32:09 GMT

انقلابی مانده ایم و اهل کتمان نیستیم

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۳۲۲۳

انقلابی مانده ایم و اهل کتمان نیستیم

روزنامه ایران: امام عزیزم...


در سالگرد عروج ملکوتی ات بار دیگر تمام غم های عالم بر دلهایمان  چنگ می زند و آسمان چشمانمان ابری می شود و این داغ نبودنت هرسال در این روز تکرار می شود...
سالی که تو آمدی نوجوان 11 ساله ای بیش نبودم و از همان نوجوانی با اندیشه های ناب و روشنت  آشنا شدم و دل در گرو تو دادم و کلام زیبا و مهر و محبتت بر اعماق  دل و جانم نفوذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و قدم در راه تو گذاشتم. وقتی 13 ساله شدم دشمن خبیث و تا بن‌دندان مسلح بر سرزمینمان حمله ور شد. وقتی فرمان دادی که جوانان جبهه ها را پر کنند و در مقابل تجاوز دشمن و دفاع از خاک وطن مردانه بایستند، سنم خیلی کم بود و جثه ای نداشتم اما عشق اطاعت از فرمانت و دفاع از وطن در مقابل دشمن قوی تر از آن بود که مانعم شود و هر طور شده با التماس و خواهش و با سختی خودم را به میدان نبرد با دشمن رساندم و هم نفس و همقدم یارانت در جبهه ها شدم. چه دانشگاه بزرگی و چه  روزهای وصف ناشدنی بود که در هیچ کلامی نمی گنجد. چگونه آن همه عشق و ارادت یارانت به تو را بازگو کنم؟


عطر کلامت چنان در قلب های یارانت نفوذ داشت که هیچ معبر و مانع و سلاحی نمی توانست جلو دارشان باشد حتی اگر تکه و پاره می‌شدند اما نمی گذاشتند حرف امامشان زمین بماند.
آری ما شیفته و عاشق امام مان و راهش بودیم او که راهش همان راه سرخ عاشورایی حسین ابن علی (ع) و یارانش بود و این بار در کربلای ایران تاریخ در حال تکرار شدن بود و ما در وسط معرکه بودیم و آن روزها عشق با یارانت چه ها که نمی کرد... و چه یاران باوفایی که تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خونشان از آرمان های انقلابی که معمارش بودی دفاع کردند و در روی دستان‌مان به شهادت رسیدند و چه عاشقانه و مظلومانه آسمانی شدند...
آری با رهنمودهایت و با دعای خیر تو و جانفشانی یارانت چه فتح‌الفتوح‌هایی که در تاریخ سرزمینمان رقم خورد و در تاریخ ثبت شد و درس استقامت و ایثار و مقاومت تا پیروزی برای آیندگان شد ...
آنها که آخرین پیام و وصیت شان پیروی از خط ولایت فقیه بود و تا آخرین لحظه گفتند نگذارید امام تنها بماند...
آن روزها گذشت و گذشت و دل ما همچنان در گرو تو و در رکابت مانده است ...


تا اینکه خبر پرواز روح ملکوتی ات بدترین خبر برایمان شد. آن روز طوفانی از غم و اندوه بر دل هایمان نشست و با رفتنت لبخند بر لب هایمان خشکید و چشمان مان پر از اشک و دل هایمان پر از آه و افسوس شد. یادم می آید در آن سال دانشجو بودم خودم را به سرعت و سراسیمه تا بهشت زهرا رساندم تا در روز و شب وداع و در تشییع میلیونی و تاریخی ات به همراه انبوه جمعیت سوگواران وعاشقانت حضور داشته باشم. سیل جمعیت آنقدر زیاد بود که به دریایی تبدیل شده بود و حرکت جمعیت همانند موج هایی بزرگ دیده می شد.
چه عاشقانی که از فرط گریه و زاری و بر سر زدن از حال می رفتند و حتی جان به جان آفرین تسلیم می کردند و روی دستان جمعیت عزادار به عقب هدایت می شدند.  وداع تاریخی امت با امام شان  که در قالب کلمات نمی گنجد و قابل بیان نیست...
امام عزیزم، چگونه رفتنت را باور می کردم تو که همانند پدری مهربان برایمان بودی و نهضتت بعثت دوباره بود. کلام نافذ و در عین حال ساده و پر از مهربانیت بذر ایمان و معنویت در دل های مان کاشته بود.


آن وقت در جلوی چشمان سرباز کوچکت و هزاران عاشق و دلباخته و یاران وفادارت در حالی که روحت در آسمان ها بود و جسم پاکت در محفظه ای شیشه ای آرام و نورانی خوابیده بود ما  برایت عزاداری می کردیم و نوحه می خواندیم و بر سر و سینه می زدیم و وقتی خسته و بی حال می شدیم با قطره  آب هایی که رویمان می پاشیدند دوباره فریاد «عزا عزاست امروز  مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز» را سر می دادیم.  صداها در هم پیچیده شده بود و هر گروه برای خودش نوحه و نغمه های عزا می خواند انگار حس گرسنگی و تشنگی و خواب و غذا را متوجه نبودیم و همه وجودمان فقط و فقط تو را فریاد می زد. چندین روز و شب و هفته ها گذشت اما باورمان نمی شد که تو از میان ما رفته ای، فرمانده کل قوا و ای رهبر و پیر فرزانه ما.
تورفتی و امانتی بزرگ بر دوش ما نهادی و آن رسالت ادامه نهضت عاشورایی ات و پیروی از ولایت و رهبری و به سر منزل مقصود رساندن کشتی انقلاب از حوادث و ناملایمات و طوفان های حوادث و فتنه ها بود.


آری ای امام مهربانم تو در آخرین وصیت خود هم از ما یاورانت غافل نشدی و وصیت نمودی که مگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ وخم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند و پیگیر مشکلاتشان باشید. چرا که در زمان حیاتت هم ارادتت را به یاورانت نشان دادی و با اخلاص و تواضع وصف ناشدنی فرمودی من بر دست و بازوان رزمندگان بوسه می زنم و بر این بوسه افتخار کردی.
امام عزیز، مطمئن باش که یاوران واقعی ات از عاشورا درس گرفته اند و همچنان در راه مکتب و نهضت حسینی تو و پایبند بر عهدی که با تو بستند، هستند و در مسیر و نهضت عاشورایی تو گام برمی دارند و با وجود تمام ناملایمات و نامهربانی ها و دشمنی ها و خباثت ها چه از دشمنان خارجی و چه داخلی همچنان یار و یاور ولایت و رهبری و در رکاب نایب امام زمان (عج) تا آخرین نفس پای آرمان های انقلاب وشهدا ایستاده اند...
از زبان یاورانت می سرایم:


انقلابی مانده ایم و اهل کتمان نیستیم
از مسیر آمده هرگز پشیمان نیستیم
روز اول با امام عشق پیمان بسته ایم
اهل کوتاه آمدن از عهد وپیمان نیستیم
گر تمام دشمنان دین و قرآن حمله ور بر ما شوند
با ولایت تا شهادت پای این پیمانمان می ایستیم

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تا آخرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا را شاهد هستیم که به عبارتی شورش عقلانیت و انسانیت بر علیه شرارت است.

وی افزود: امروز عقلانیت به دانشگاه‌های اروپا و آمریکا رفته است به طوری که بیش از هزاران استاد و دانشجو دستگیر شده‌اند.

امام جمعه تبریز گفت: نفرت عمومی از رژیم صهیونیستی و حامیان آن در حال گسترش است و این تظاهرات را باید نشانه این دانست که مقابله با ظلم یک امر فطری است.

وی اذعات داشت: همه این تحولات نشانگر فروریزی صهیونیست که از بام جهان فرو ریخته است، می‌باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: اجتماعات ضد لیبرال دموکراسی به مرز بحران نزدیک و نظم جهانی لیبرالیسم به بحران رسیده آمریکا تفاوت پیدا کرده‌اند به طوری که جوانان آمریکا طرفدار فاسطین ودولتمردان خامی صهیونیست است و این تفاوت‌ها به مرور در همه موارد در این کشور خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: امروز صحنه بین المللی شفاف و روشن است و امروز تنها ایران در برابر صهیونیست‌ها نایستاده و بلکه همه صف کشیدند.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: دشمن از طریق رسانه‌های خود به دنبال بازسازی اغتشاش و آشوب در کشور است. هر روز یک خبر جعلی و انحرافی منتشر می‌کنند تا دستگاه افکار عمومی را مختل کنند. دشمن به دنبال بازتولید نفرت در جامعه است نسخه تمام این هجمه‌ها، حفظ وحدت و انسجام ملی است نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم. همه وظیفه داریم موضوعات فرعی را تبدیل به اصل نکنیم دستگاه‌های دولتی و اجرایی باید چرخه خدمات رسانی را افزایش دهند باید خدمت به مردم اصل قرار گیرد.

وی متذکر شد: نباید با ایجاد دو قطبی دشمن را دچار طمع کنیم؛ موضوعات فرعی را اصل نکنیم و البته خدمت به مردم باید در اصل مسئولان باشد.

حضور مردم را هرچه سریع‌تر بررسی کند و بهترین راه‌ها و سازوکارها برای مشارکت مردم در تحقق جهش تولید را برگزیده و عملی سازد.

وی به انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در تبریز و شبستر و میانه انتخابات برگزار خواهند شد که اولاً مردم برای مشارکت قوی و به تبع آن مجلس قوی دقت کنند.

آل‌هاشم متذکر شد: همه اقشار و گروه‌ها باید در شرکت در انتخابات و مردم را جهت حضور ترغیب کنند.

وی از کاندیداهای راه یافته به دور دوم درخواست داریم اخلاق را رعایت کنند زیرا تخریب زیبنده ما نیست و خودتان را معرفی کنید و دیگری را تخریب نکنید.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امروز جامعه آموزش و پرورش و دانش آموزان در عرصه‌های گوناگون افتخار برای کشور هستند.

وی با اشاره به بازدید امروز خود از مدرسه طالقانی که آزمون قرآن در آن برگزار می‌شد، گفت: این مدرسه امروز مملو از دانش‌آموزان بود که برای آزمون حفظ قرآن آمده بودند.

وی در اعلام مناسبت‌های هفته به شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: فردا دسته‌جات حسینی در بازار و خیابان‌ها عزاداری خواهند کرد.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: امام جعفر صادق (ع) دلیل اصلی احیای مذهب شیعه است و او به راستی همانند اسمش به عنوان نهر جاری پرفایده عمل کرد.

وی به ۱۸ اردیبهشت روز هلال احمر اشاره کرد و گفت: تأمین برای احترام انسان‌ها، کوشش برای صلح و پایداری میان ملت‌ها، حمایت از ملت‌ها و سلامت آنها، حضور در بحران‌ها از جمله ویژگی‌های هلال احمر است که برای این خدمات مرز نمی‌شناسند.

آل‌هاشم متذکر شد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در زلزله ترکیه افتخارآفرینی کردند که هیچگاه فراموش نمی‌شود.

امام جمعه تبریز با اشاره بر اهمیت اسناد ملی گفت: تاریخ گواه این است که هرگونه تلاش برای از بین بردن اسناد و هویت ایران شده است ولی همه تلاش شده است تا این اسناد و منابع گرانقدر حفظ شود.

کد خبر 6095720

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • تشییع پیکر مطهر شهید محمدرضا غضبان
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پلیس مفتخر به حمایت مردم فهیم و انقلابی است
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود