Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:37:40 GMT

۶۰ رویداد برای رونق گردشگری استان سمنان پیش‌بینی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۳۲۵۸

۶۰ رویداد برای رونق گردشگری استان سمنان پیش‌بینی شد

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کرم‌زاده روز پنجشنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: اجرای رویدادهای گردشگری نقش مؤثری در رشد و رونق گردشگری استان و معرفی ظرفیت‌های گردشگری دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های متعدد این اداره‌کل برای معرفی استان، گفت: استفاده از ظرفیت شبکه‌های ملی، ساخت مستند، استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی و تبلیغات محیطی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرم‌زاده برگزاری فم‌تور را در جذب گردشگر موثر دانست و افزود: برگزاری استارتاپ ویکند گردشگری و صنایع‌دستی و فم‌تورهای معرفی ظرفیت‌های استان با حضور متخصصان از جمله برنامه‌ها است.

کرم‌زاده معرفی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را توسط اتاق بازرگانی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان خواستار شد و گفت: حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نقش مهمی در رشد و توسعه گردشگری دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه شورای میراث‌فرهنگی استان سمنان در حال راه‌اندازی است، بر حضور فعال اتاق بازرگانی استان در این شورا تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: اتاق بازرگانی استان از تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان حمایت می‌کند.

علی‌اصغر جمعه‌ای بیان کرد: تشکل‌های حرفه‌ای با فعالیت زیر نظر اتاق بازرگانی می‌توانند از تسهیلات متعددی بهره‌مند شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه گردشگری ارزش مادی و معنوی بالایی برای کشور و استان دارد، ادامه داد: استان سمنان از ظرفیت‌های گردشگری متعددی بهره‌مند است و نیاز به معرفی بیشتری دارد.

جمعه‌ای با تأکید بر استفاده از ظرفیت کویر استان سمنان برای جذب گردشگر، گفت: بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استان از جمله کاروانسرای قصر بهرام گرمسار، به دلیل نزدیکی به تهران می‌توانند عامل مهمی در جذب گردشگران تهرانی باشد.

برچسب‌ها گردشگری سمنان میراث فرهنگی پروندهٔ خبری گردشگری و میراث فرهنگی استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سمنان میراث فرهنگی گردشگری سمنان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی گردشگری استان میراث فرهنگی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»