Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نرخ تسهیلات کنونی ساخت مسکن به دلیل گرانی مصالح و هزینه‌ها، اجرای طرح را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: تسهیلات مسکن باید ۸۰ درصد بها تمام شده خانه‌ها را پوشش دهد.

به گزارش ایران اکونومیست از یزد، علی نیکزاد ثمرین در تشریح نشست شورای عالی مسکن استان یزد که با حضور مهران فاطمی استاندار و محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه نظارتی خود از 17 پروژه ورزشی، راهسازی، مسکن و بهداشتی درمانی شهر یزد بازدید خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: هم اکنون 80 درصد بودجه کشور در اختیار وزارت خانه ها قرار داشته و استان‌ها تنها 20 درصد مجموع اعتبارات را دارند، لذا هدف از این بازدید‌ها رفع مشکلات موجود و توزیع عادلانه اعتبارات به پروژه‌ها در مناطق مختلف کشور است. 

نایب رییس قوه مقننه اضافه کرد: به منظور اطلاع از روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در جلسه شورای عالی مسکن استان یزد شرکت کردم و خوشبختانه در این استان هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و طبق گفته مسئولان حاضر تمامی خدمات آب، برق، گاز و تلفن تنها با پرداخت حق انشعاب به واحدهای ساخته شده داده می‌شود. 

نیکزاد اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز سازمان برنامه بودجه اقدامی برای پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات مسکن روستایی از 18 درصد به 5 درصد را انجام نداده،کماکان تسهیلات 100 میلیون تومانی با نرخ 5 درصد سود در اختیار روستاییان قرار می گیرد که با قیمت فعلی مصالح ساختمانی و هزینه بالای ساخت مشکلات زیادی در تکمیل پروژه ها ایجاد خواهد کرد. 

وی اضافه کرد: در جلسه امروز مشکلاتی نظیر ممانعت سازمان اسناد رسمی برای پاسخ به استعلام اداره کل راه و شهرسازی استان از وضعیت ملکی متقاضیان وجود داشت که با رایزنی های انجام شده با رئیس سازمان ثبت اسناد مقرر شد پاسخ‌های استعلام بدون افشای اطلاعات ملکی متقاضیان تنها در رابطه با سبز و قرمز بودن فرم (ج) افراد داده شود. 

نیکزاد تاکید کرد: دریافت حق ثبت دفاتر اسناد رسمی نیز به عنوان یکی از چالش های طرح نهضت ملی مسکن یادشده که لازم است وزارت راه و شهرسازی با وزارت دادگستری و وزارت امور اقتصاد و دارایی جلسه مشترکی برگزار کرده و این موضوع را تعیین تکلیف کنند. 

وی عنوان کرد: در حال حاضر تسهیلات پرداختی برای مسکن در تهران 450 میلیون تومان و در سایر استان‌ها 350 میلیون تومان است که اگر هزینه ساخت یک واحد مسکونی 100 متری را طبق توضیحات مسئولان مربوطه 800 میلیون تومان در نظر بگیریم تسهیلات پرداختی با نرخ سود 18 درصد تنها بخش اندکی از بهای تمام شده مسکن را پوشش می‌دهد. لذا آورده زیاد و بازپرداخت سنگین مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده که باید تلاش کنیم تا 80 درصد قیمت تمام شده یک ساختمان به صورت تسهیلات در اختیار مردم قرار بگیرد. 

نایب رییس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: در رابطه با هزینه صدور پروانه ساخت نیز وزارت کشور با هماهنگی سازمان شهرداری و دهیاری ها باید نرخ مقطوعی برای شهرداری ها در نظر بگیرند. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یک پروژه مهم ملی و تاثیرگذار که لوکوموتیو اقتصاد کشور است باید راه بیافتد. البته در برخی بخش‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم که برای رفع آن وزارت راه و شهرسازی باید صورت جلسه این سفر را در جلسه شورای ملی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور مطرح کند تا به صورت دستورالعمل به استان ها داده شود.

ش

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه ای گفت: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

وی ابراز کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاظر میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم نظیر است.

خواجه ای تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

کد خبر 6098020

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است