Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزرای مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نخستین جلسه کارگروه راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات و برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران (سجاب) با حضور هادی یوسف‌پور آذری عضو هیأت مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی، مسعود نیکبخت معاون عملیات هوانوردی، امیرحسین تابع‌جماعت معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی، مجید یارندی مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات و سایر مدیران کل و کارشناسان مرتبط برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی گفت: سامانه در راستای برنامه راهبردی جدید مدیریتی در شرکت فرودگاه‌ها و با هدف دسترسی سریع و صحیح سطوح مدیریتی شرکت به داده‌ها و آخرین آمار و اطلاعات برخط حوزه‌های عملکردی خواهد بود.

یوسف پورآذری افزود: تصمیم گیری صحیح و سریع در سطوح عالی مدیریتی، نظارت بر عملکرد حوزه‌های اصلی، مدیریت منابع و دریافت گزارشات و آمار مربوط، دسترسی به موقع به داده‌ها و آخرین اطلاعات به صورت برخط، مستلزم راه اندازی سامانه جامع مدیریتی بوده تا اطلاعات مورد نیاز و شاخص‌های عملکردی را بر اساس تعریف سطح دسترسی و حفظ محرمانگی داده‌ها، به مفهومی‌ترین شکل و به صورت گرافیکی و تصویری در اختیار مدیران ارشد و سایر سطوح مدیریتی قرار دهد.

عضو هیأت مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها در ادامه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر شفافیت و مدیریت برنامه محور اشاره کرد و گفت: سامانه سجاب نیز در راستای تأکیدات وزیر و با ایده و محوریت معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی و مدیریت فنی اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات معاونت عملیات هوانوردی پیاده‌سازی خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این سامانه برای تولید داشبوردهای مدیریتی و برای تصمیم گیری بهینه مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها پیاده سازی و بر اساس داده‌های احصا شده، اولویت‌ها شناسایی و اطلاعات برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مؤثر مدیران به صورت کاملاً دیداری در داشبوردهای مدیریتی به فراخور وظایف حوزه سرپرستی نمایش داده می‌شود.

یوسف پورآذری گفت: این طرح در دو بخش اجرا خواهد شد که در بخش نخست آن، مدیران ارشد و در بخش دوم، ادارات کل و فرودگاه‌ها از آن بهره‌برداری می‌کنند، اما وجه مهم این سامانه شفافیت، تکریم مردم و سهولت دسترسی آن‌ها به خدمات فرودگاهی خواهد بود.

همچنین معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در این سامانه داده‌های مورد نیاز شامل آمار و اطلاعات نیروی انسانی، بازرگانی، مالی، پروژه‌ها، تجهیزات و امکانات فرودگاهی، آمار پرواز و مسافران به عنوان منابع اطلاعاتی در یک پایگاه داده پالایش شده و بر اساس این منابع، سنجه‌های ارزیابی عملکرد (KPI) دریافت خواهد شد.

امیرحسین تابع‌جماعت تصمیم گیری صحیح علمی و منطقی مبتنی بر داده‌های برخط و لحظه‌ای عملکردی شرکت، نظارت بر حوزه‌های اجرایی شرکت و تحلیل و بررسی و عارضه‌یابی، بهبود عملکرد در سطح واحدها و کارکنان، کاهش خطاهای تصمیم گیری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و کمک به مدیریت بهینه در زمان بحران را از مزایای راه‌اندازی این سامانه بیان کرد.

کد خبر 5505354 علی مرادی

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران مسعود نیکبخت بورس وزارت جهاد کشاورزی قیمت خودرو کالاهای اساسی وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران سید احسان خاندوزی قیمت سکه بهار آزادی خرید تضمینی گندم خرید گندم گمرک ایران شرکت بازرگانی دولتی ایران قرعه کشی خودرو مرکز آمار ایران نظارت و امور اقتصادی معاونت برنامه ریزی شرکت فرودگاه ها تصمیم گیری داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین

وزیر نفت از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید همسو با ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار نیز در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میدان‌های گازی اهمیت بسیاری دارد. امروز برای توسعه نزدیک به ۱۶ مخزن گازی با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی کشور تفاهم‌نامه امضا شد که به‌سمت قرارداد و اجرایی‌شدن می‌رود.

وی افزود: شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف و تولید در توسعه میدان‌های گازی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند و با توسعه این میدان‌ها، در دو، سه سال آینده بیش از ۱۲۷ میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشور افزوده می‌شود که هم تأمین‌کننده خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به فرایند توسعه میدان‌های گازی کشور کمک می‌کند.

وزیر نفت تصریح کرد: سابقه نداشته است شرکت‌های پتروشیمی در زمینه توسعه میدان‌ها ورود کنند. در نمایشگاهی که در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، ایشان تأکید کردند که از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ استفاده کنید که امروز الحمدالله این اتفاق مبارک رقم خورد.

اوجی با بیان اینکه پارسال قراردادهای سازنده‌ای با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل داشتیم، گفت: بخشی از این‌ها به بهره‌برداری رسیده است. همچنین در خصوص تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی، به‌ویژه پتروشیمی‌هایی که متانول تولید می‌کنند، با شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی‌هایی شده است.

وی افزود: ان‌شاءالله بخشی از تولید متانول کشور به‌سمت تولید بنزین و ارزش‌ افزوده سوق داده می‌شود. امروز بسیاری از کشورها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافته‌اند که ما دانش فنی و توانمندی تولید آن را داریم؛ بنابراین در بعضی پتروشیمی‌ها که سهام‌داران آن‌ها تمایل داشتند، با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق مطلوب رقم خواهد خورد و ما بخشی از ظرفیت تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد که اعداد و ارقام آن را در مصاحبه‌های بعدی اعلام خواهم کرد.

وزیر نفت ادامه داد: با توجه به افت قیمتی که طی چند سال گذشته در بحث محصولات تولید متانول داشته‌ایم و از طرفی برای جبران ناترازی بنزین، می‌توانیم از بنزینی که از خوراک متانول تولید می‌شود استفاده کنیم. این موضوع در کشور چین هم اتفاق افتاده است.

اوجی از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید همسو با ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را نیز در دستور کار داریم. از این پروژه‌ها و پروژه‌هایی که تکمیل می‌شوند یا نیمه‌تمام هستند، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه به تولید نفت ما اضافه می‌شود. همچنین روزانه ۳۵ میلیون مترمکعب به تولید گاز و بیش از روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایشی کشور اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت در آغاز سال نو به اجرای پروژه‌های کلان با استفاده از منابع داخلی توجه نشان داده و بالاترین وزارتخانه و دستگاه در کشور در موضوع جذب سرمایه‌ خارجی وزارت نفت بوده است، گفت: در توسعه میدان‌ها نشان دادیم که معطل شرکت‌های خارجی نیستیم و با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در دو سال اخیر، نگاه درستی برای توانمندی بخش داخلی ایجاد شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: امروز اتفاق مطلوب با فعالان بخش خصوصی که عمده سهام‌دارانِ این پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها هستند رقم خورد، البته سهام‌داران آن‌ها مردم هستند و بیش از ۵۰ میلیون نفر در صنایع پتروشیمی و مجتمع‌های بزرگ پتروشیمی سهم‌ دارند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • جنجال جدید طلافروشان
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود