Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت سیاسی دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در دیدار با اعضای کمیسیون پیگیری مطالبات شیعیان افغانستان خواستار دیدگاه آن‌ها درباره وضعیت این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «توماس پترسون» سرپرست بخش سیاسی و مشاور ارشد نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان و «جولیان لینک» از دفتر سیاسی سازمان ملل در افغانستان با حضور در حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) با کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط شورای علمای شیعه افغانستان، هدف نمایندگان سازمان ملل از این دیدار شنیدن دیدگاه جامعه شیعه افغانستان در مورد وضعیت این کشور بود.

در این دیدار استاد محمد اکبری رئیس کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان گفت: جامعه شیعه 20 درصد ملت افغانستان را تشکیل می‌دهد. مطالبات جامعه شیعه افغانستان مشخص است و قبلاً در جلسه ششم دی ماه سال 1400 با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف جامعه شیعه به تصویب رسیده است.

وی با توضیح متن مطالبات و دیدگاه‌های جامعه شیعه افغانستان گفت: کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان جهت پیگیری و مذاکره روی همین خواسته‌ها با مقامات حکومت ایجاد شده است و تاکنون در جلساتی که با مقامات حکومتی داشته، این خواسته‌ها و متن مکتوب آن را با مقامات شریک کرده است.

استاد اکبری افزود: مهمترین مواردی که در متن مذکور آمده، ارکان مطالبات جامعه شیعه افغانستان می‌باشد که شامل چهار موضوع عمده است:

1- حفظ رسمیت مذهب جعفری،

2- حفظ، رعایت و تطبیق قانون احوال شخصیه اهل تشیع افغانستان

3- مشارکت در تصمیم گیری‌های سیاسی

4- تامین امنیت

استاد اکبری افزود: شیعیان برای خود همان حقوق و مطالبات عمومی ملت افغانستان را می‌خواهند، نه چیزی بیشتر و نه کمتر و حاضر هستند به عنوان بخشی از ملت افغانستان در آینده کشور و در آبادانی آن سهم خود را ایفا کنند.

وی تاکید کرد که ملت افغانستان، چهل سال جنگ را پشت سر گذاشته و جنگ، فرصت‌های زیادی را از این ملت گرفته است.

رئیس کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان اضافه کرد: جنگ، راه حل نیست و بهترین و مطلوب‌ترین راه برای حفظ ثبات کشور و تامین عدالت اجتماعی و مشارکت عمومی، تفاهم و مذاکره و رویه مسالمت آمیز است.

به گفته استاد اکبری، مشیی کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه نیز همین بوده که با روش تفاهم و گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز همه طرف‌های جامعه افغانستان به حقوق همدیگر احترام و تمکین کنند.

وی همچنین معضل میان کوچی‌ها و ده نشینان در مناطق مرکزی و حملات تروریستی اخیر بر مساجد، مراکز آموزشی و خودروهای شهری را از نگرانی‌های فوری و فعلی جامعه شیعه افغانستان خواند.

سیده مرضیه کاظمی نیز در این دیدار گفت: موضوع تحصیل بانوان به عنوان یک مطالبه با حکومت مطرح شده و انتظار داریم این معضل به زودی حل گردد.

دیدار رئیس شورای علمای شیعه افغانستان با وزیر خارجه طالبانتحولات جاری محور گفت‌وگوی معاون سفارت ایران و رئیس شورای علمای شیعه افغانستانشورای علمای شیعه افغانستان: نمایندگی‌های شورا برای حل مشکلات با طالبان تعامل کنند

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل شیعیان اخبار افغانستان سازمان ملل شیعیان اخبار افغانستان علمای شیعه افغانستان ملت افغانستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود