Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه کاری جوانان ، اوقات فراغت و ورزش و کمیته اوقات فراغت ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان استان با هدف برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ، با حضور حسین رضا نخعی مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ، محمد حسین خسروی سرپرست اداره کل ، مهدی قناد معاون امور جوانان ، سیده اعظم اسلامی معاون توسعه امور ورزش، مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو ستاد در سالن جلسات اداره کل برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، حسین رضا نخعی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: وظیفه کمیته های تخصصی ذیل ستاد همچنان که از نام آنها بر می آید و جایگاه آنها نیز  به عنوان یک کمیته تخصصی بر آن تأکید دارد تصمیم سازی و تولید محتوا برای جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان است .

وی افزود : تسریع برنامه‌های فراغتی به مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین شهر ، اطلاع رسانی بهنگام از اقدامات ، برنامه‌ها و فعالیت‌های فراغتی دستگاه ها، تجهیز خانه های ورزش روستایی ،ضرورت ارزیابی و نظارت بر برنامه ها و دستگاه های فعال در حوزه اوقات فراغت و راه اندازی جامع پورتال اوقات فراغت برای شناسایی و سازماندهی امکانات فراغتی متناسب با سلایق و نیاز جوانان و نوجوانان بسیار مهم می باشد .

محمد حسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان ضمن عرض تبریک ولادت حضرت معصومه ( س) و آغاز دهه کرامت گفت : موضوع اوقات فراغت ویژه نوجوانان و جوانان در طول سال به‌ ویژه فصل تابستان بسیار مهم است که با ورود دستگاه‌های اجرائی در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت باعث تحقق و گسترش کمی و کیفی برنامه‌ها می‌گردد.

خسروی تصریح کرد: با توجه به نقش و کارکردهای متنوع اوقات فراغت در عصر حاضر و در شرایطی که مرّوجان فرهنگ غربی با برنامه ریزی های حساب شده و صرف هزینه گزاف به دنبال ایجاد شکاف میان جوانان ایرانی و اصالت های دینی، فرهنگی و تمدن دیرین هستند، وظیفه خطیر خنثی سازی جذبه های فرهنگ غرب ضروری است و برنامه ریزی، کارکردها و جذابیت کلاس های اوقات فراغت می تواند در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ارزشمند و موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه این امر از طریق ارائه برنامه های پرکیفیت و غنی و نظارت بر عملکرد دستگاه ها محقق خواهد شد خاطرنشان کرد: در این زمینه بایستی امکانات فراغتی دستگاه های اجرایی تجمیع شود. سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: پورتال اوقات فراغت راهکاری صحیح برای تجمیع امکانات فراغتی دستگاه های دولتی و غیر دولتی است که می تواند به منظور تجمیع برنامه ها و پرهیز از موازی کاری مفید باشد.

مهدی قناد معاون امور جوانان اداره کل در این جلسه گفت : با برنامه ریزی و سیاست گذاری در بحث نظارت بر برنامه های اوقات فراغت از موازی کاری ها جلوگیری و یک فعالیت منسجمی را انجام دهیم . وی افزود : اوقات فراغت آیینه تمام نمای فرهنگ جامعه است و نحوه گذراندن اوقات فراغت جوانان ما به نوعی بیانگر و گویای این است که فرهنگ جامعه به چه شکل و سمت و سویی است و همچنین مهارت های شناختی ، بهداشت روان، خلاقیت و نوآوری ، مهارت های حرکتی و جسمی ، حس کمال جویی نوجوانان و جوانان بسیار مهم و مورد تاکید است .

وی ادامه داد : اوقات فراغت مسئله آفرین نیست ولی نحوه اجرای اوقات فراغت بعضی اوقات می تواند مسایلی را برای جامعه رقم بزند و در عرصه های انحرافی اگر جوانان دچار آن شوند به خاطر الگوی نامناسبی است که در بحث اوقات فراغت نتوانسته ایم موفق عمل کنیم .

وی تصریح کرد : با توجه به تقسیم بندی کلی که در کشور وجود دارد ، محورهای نه گانه ای را طبق مصوبه شورای عالی جوانان در خصوص اوقات فراغت جوانان در ابعاد مختلف فرهنگی، هنری ، کتابخوانی ، مطالعه و پژوهش ، ورزشی ، اردوهای جهادی ، برنامه های سیاحتی ، زیارتی و گردشگری ، برنامه های مهارتی در ابعاد فنی و حرفه ای ، برنامه محیط مجازی و رسانه ، برنامه گفتگوی جوانان و برنامه شناسایی ظرفیت های جوانان و از جمله اختراعات و ابداعاتی که دارند در نظر گرفته شده است .

وی افزود : با توجه به نامگذاری سال۱۴۰۱ به عنوان سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین ، رنگ و بوی اشتغال و آماده سازی بستر برای ورود جوانان به بازار کار و آشنایی آن ها با فضای مجازی و سواد رسانه ای درگیری بسیاری را در بین خانواده ها به وجود آورده است .

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اوقات فراغت مهدی قناد جوانان استان اوقات فراغت امور جوانان برنامه ریزی برنامه ها دستگاه ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت

دکترای روان‌شناسی و عضو سازمان روان‌شناسی کشور گفت: اوقات فراغت بستر مناسبی برای شکل‌گیری و ظهور رضایت و انتخاب‌گری هر فرد است و لازمه احساس استقلال، خودشکوفایی و تعالی انسان به شمار می‌رود.

حسین روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت اوقات فراغت و تأثیر آن در زندگی افراد اظهار کرد: اوقات فراغت در زندگی افراد حساسیت فوق العاده‌ای دارد و اندکی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی نسبت به آن، می‌تواند آسیب‌ها و انحرافات فراوانی به بار آورد.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت بستر مناسبی برای شکل‌گیری و ظهور رضایت و انتخاب‌گری هر فرد است و لازمه احساس استقلال، خودشکوفایی و تعالی انسان به شمار می‌رود، افزود: در واقع اوقات فراغت به نوبه خود در پیشرفت و کارکرد هرچه بیشتر اجتماع نیز مؤثر است.

دکترای روان‌شناسی و عضو سازمان روان‌شناسی کشور تصریح کرد: در صورتی که برنامه‌های اوقات فراغت با جهت‌گیری صحیح و سالم انتخاب شود، بسیاری از نابسامانی‌های روحی و جسمی و اجتماعی درمان می‌شود و خلاقیت‌های فردی و اجتماعی بروز می‌کند.

روزبهانی ادامه داد: از جمله کارکردهای مثبت اوقات فراغت می‌توان به فهم مسئولیت‌پذیری و نقش فرد در سازندگی، شناخت نقاط ضعف و محدودیت‌های خود، بهبود سلامت روانی و شکل‌دهی شخصیت سالم اشاره کرد.

وی گفت: افراد خلاق علاوه بر اینکه از هوش سرشار، صداقت، صراحت و انعطاف پذیری برخوردار هستند، از اوقات فراغت خود حداکثر استفاده را می‌کنند و با آزاداندیشی و تفکر، مسائل مختلف را ارزیابی خواهند کرد.

دکترای روان‌شناسی و عضو سازمان روان‌شناسی کشور اضافه کرد: فشارها و خستگی‌های جسمی و روحی ناشی از اشتغال مستمر و بدون وقفه به فعالیت‌های الزامی و اجباری، به تدریج زمینه نشاط، شادابی، سرزندگی و تعادل حیاتی فرد را سلب می‌کند و چه بسا منجر به بروز اختلالات روانی همچون اضطراب، افسردگی و بیماری‌های روان‌تنی خواهد شد.

روزبهانی با بیان اینکه در این میان تفریحات سالم عامل مهم مقابله با اختلالات مذکور به شمار می‌رود، افزود: ساعات فراغت، فرصتی است که انسان می‌تواند به ارزیابی عملکرد گذشته خود بپردازد، عادات ناپسند و زشت گذشته خود را با رضایت و انگیزه باطنی ترک کند و فارغ از فشارهای روانی و خستگی‌های روحی و جسمی که در غیر اوقات فراغت همیشه با آن مواجه بوده است، به کسب عادات خوب و شخصیت سالم بپردازد.

کد خبر 747710

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • سانحه رانندگی برای معاون اداره کل ورزش هرمزگان
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم