Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@09:54:11 GMT

62 دانشگاه ايراني در ميان 100 دانشگاه برتر آسيا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۴۱۸۷

خبرگزاری آریا-پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست دانشگاه‌های برتر قاره آسیا را در سال 2022 میلادی منتشر کرد که در این رتبه بندی 62 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که در 2013 میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در گزارش اخیر رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی سال 2022 از جمهوری اسلامی ایران تعداد 62 دانشگاه حضور داشته اند که 6 دانشگاه کشور در میان 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته اند. در سال 2021 تعداد 7 دانشگاه و در سال 2020 تعداد 5 دانشگاه ایرانی در جمع 100 دانشگاه برتر قرار داشتند.
همچنین در سال 2021 تعداد 47 دانشگاه ایرانی در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی نظام رتبه بندی تایمز قرار داشتند که امسال با حضور 62 دانشگاه، رشد چشمگیری را شاهد هستیم.
روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از 13 شاخص در قالب 5 معیار آموزش (25)، پژوهش (30)، استنادات (30)، درآمد صنعتی (7.5) و وجهه بین المللی (7.5) بهره جسته است. با این حال در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی، پس از محاسبه امتیازات بر اساس شاخص‌ها نتایج کسب شده را بر اساس دانشگاه‌های موجود در این رتبه بندی باز تنظیم می‌کند.
بر اساس این رتبه بندی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با رتبه 57 در آسیا در رتبه اول دانشگاه‌های ایرانی قرار گرفته است. بر اساس جدول منتشر شده برخی دانشگاه‌ها مثل دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رتبه 64، دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رتبه 68، دانشگاه صنعتی شریف در رتبه 70، دانشگاه صنعتی امیر کبیر در رتبه 90 و دانشگاه علم و صنعت ایران در رتبه 96 در آسیا قرار گرفته اند.
تعداد دانشگاه‌های ایران در 100 دانشگاه برتر آسیا بر اساس رتبه بندی آسیایی تایمز، از 29 دانشگاه سال 2019 به 40 دانشگاه در سال 2020 و سپس از 47 دانشگاه در سال 2021 به 62 دانشگاه در سال 2022 رسیده است که رشد قابل توجهی داشت.
بر اساس رتبه بندی دانشگاه آسیا در سال 2022 چین برای سومین سال متوالی میزبان دو دانشگاه برتر این قاره است و دانشگاه‌های تسینگ‌هوا و پکن به ترتیب مقام‌های اول و دوم را حفظ کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه رتبه بندی دانشگاه های آسیایی رتبه بندی دانشگاه برتر بر اساس سال 2022

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • پایان غمگین قصه امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد
  • تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا؛ پسران ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی