Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان چای کشور گفت: خرید برگ سبز چای درجه یک در چین اول از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است. حبیب جهانساز روز پنجشنبه با اشاره به اتمام چین اول چای اظهار داشت: در چین اول ۴۹ هزار و ۶۷۴ تن برگ سبز چای از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده که از این میزان ۹۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد برگ سبز چای درجه یک و بقیه برگ سبز درجه ۲ است.

وی با اشاره به افزایش انگیزه چایکاران طی سال‌های اخیر برای تولید برگ سبز چای باکیفیت افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، انجام عملیات بهزراعی، پرداخت به موقع مطالبات و پیش‌بینی تسهیلات از مهمترین دلایل انگیزه چایکاران و افزایش تولید برگ سبز جای درجه یک است.

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه برگ سبز چای تولیدی چایکاران در چین اول در مجموع به مبلغ ۴۴۶ میلیارد تومان خریداری شده‌است، افزود: ۵۲.۳ درصد این مبلغ به چایکاران پرداخت و تسویه شده و پرداخت بقیه نیز به مرور در حال انجام است.

جهانساز اظهار داشت: کارخانه‌های چایسازی استان‌های گیلان و مازندران با خرید این میزان برگ سبز چای تاکنون ۱۱ هزار و ۱۷۷ تن چای خشک تولید کرده‌اند.

وی با اشاره به برداشت چین دوم چای از اواخر خرداد تا نیمه تیرماه اضافه کرد: علاوه بر این ۲ چین دیگر برگ سبز چای در ماه‌های مرداد تا شهریور و مهر انجام می‌شود.

امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و برگ سبز چای درجه ۲ هفت هزار و ۱۰۰ تومان است، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۷.۵ درصد و درجه دو ۴۸ درصد افزایش یافته‌است.

براساس آخرین آمار، در استان‌های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵ هزار چایکار وجود دارد، وسعت باغ‌های چای این ۲ استان حدود ۲۵ هزار هکتار است، برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد.

گیلان و مازندران روی هم رفته سالانه ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای تولید می‌کنند که از این میزان ٩٠ درصد در مزارع چای گیلان به دست می‌آید، از این میزان برگ سبز چای حدود ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال می‌شود.

علاوه بر این مصرف چای در کشور طور میانگین حداکثر ١٠٠ هزار تن است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: حبیب جهانساز چای چین چایکاران برگ سبز چای استان های گیلان و مازندران برگ سبز چای درجه یک برگ سبز چای چین اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز صبح شنبه در جلسه با اعضای هیأت مدیره سندیکای چای و چایکاران اظهار کرد: ورود چای سنواتی به بازار در آغاز فصل بهره‌وری به یک معضل تبدیل شده لذا می‌طلبد دولت باید در این خصوص ورود کرده و دغدغه را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای قیمت گذاری برگ سبز چای درجه یک هر کیلو ۱۸ هزار تومان و درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده است، افزود: خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

جهانساز با تاکید بر اینکه قرارداد با کارخانجات چای برای خرید تضمینی در حال انجام است، ادامه داد: میزان بدهی کارخانجات به چایکاران ۳۱ میلیارد تومان است که موظف هستند تمامی بدهی خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه کارگروهی که در حوزه چای در کشور تشکیل شد، مصوب کرد که چای‌های سنواتی تاریخ گذشته کمپوست شوند، تصریح کرد: چای‌های سنواتی برای انجام مراحل کمپوست باید به کشورهای هند، روسیه و چین صادر شود و اگر به کشورهای دیگر صادر شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه از دولت تقاضا داریم در تأمین نقدینگی به سازمان چای کمک کند، گفت: طی سال جاری خرید تضمینی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برگ سبز چای در کشور پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6089641

دیگر خبرها

  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • پایداری گرمای هوا در گیلان
  • ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان