Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از خوزستان سید احمد موالی زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان روز چهارشنبه ۱۱ خرداد در دومین جلسه کارگروه پژوهشی استان با محوریت کشاورزی دانش بنیان ضمن تسلیت فاجعه متروپل آبادان و همچنین با تبریک تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پیام نوروزی تاکید ویژه ای بر گسترش شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی نمودند و امروز با مشاهده بحرانی که در حوزه تامین مواد غذایی در سطح جهان، پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین، کشمکش غرب و شرق و … پیش آمده است در می یابیم که این تاکید رهبری فرزانه انقلاب بر توسعه کشاورزی دانش بنیان چه نگاه هوشمندانه ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین بر اساس دستورالعملی که هیات محترم وزیران ابلاغ کرده ما مکلف هستیم به حوزه کشاورزی دانش بنیان نگاه ویژه داشته باشیم که البته برای استان خوزستان با توجه به توانمندی های آن در تولید محصولات کشاورزی دارای اهمیت مضاعف است چرا که ما تنها استانی هستیم که ۷ مجموعه تحقیقاتی در بخش کشاورزی داریم و انتظار میرود خوزستان جزو استانهای شاخص باشد.

معاون استاندار خوزستان یادآور شد: ما در سطح استان از نظر علم کشاورزی سطح بالایی داریم و دو دانشگاه تخصصی کشاورزی در استان شامل دانشکده کشاورزی دانشگاه چمران و دانشگاه کشاورزی رامین داریم و در کشور حرف اول را از جهت علمی میزنیم اما این علم و تخصص زیاد ما آنطور که باید و شاید در ایجاد ارزش افزوده بالا نمود نداشته است و راه زیادی برای رسیدن به اهداف خود داریم.

موالی زاده ادامه داد: به هر حال بایست در این مسیر ریل گذاری را شروع کنیم که در طی چند سال شاخص های ما در حوزه کشاورزی دانش بنیان ارتقا یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اظهار داشت: ما در بخش کشاورزی چالشهای همچون کمبود آب، بازاریابی و فروش داریم. کشاورزان ما امروز باید جزو اقشار پردرآمد ما باشند و دلیل آن این است که ما از فناوری های دانش بنیان به آن شکل که باید و شاید استفاده نمیکنیم و این امر در حوزه های شیلات و دامپروری نیز صدق میکند گرچه این شرایط در سراسر کشور به این صورت است.

موالی زاده عنوان کرد: در فاز عملیاتی انتظار داریم کمیته تسهیل توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی تشکیل شود که رفع موانع و تسهیل امور و همچنین برنامه ریزی و زمان بندی اقدامات در این حوزه به صورت منسجم پیگیری و انجام شود و انشاالله در پایان سال شاهد نتایج ملموسی چه از لحاظ افزایش شرکت های دانش بنیان کشاورزی و چه از نظر دانش بنیان شدن فرایندها و علم کشاورزی باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خاطرنشان کرد: همچنین تاکید داریم از ظرفیت های بخش خصوصی و استارتاپ ها نیز استفاده نموده و آن ها را در این بخش مشارکت دهید.

46

کد خبر 1637357

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان سازمان مدیریت و برنامه ریزی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کشاورزی دانش بنیان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه