Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد زنگانه امروز پنجشنبه دوازدهم خرداد در همایش "امام خمینی (ره)، احیاگر وحدت اسلامی" در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس گفت: بحث توجه به وحدت اقوام و مذاهب در دولت سیزدهم بیش از دوره‌های دیگر مد نظر است.

او گفت: گلستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب نماد وحدت اسلامی است و باید توجه داشت که این سرمایه همواره مورد هجمه و طمع دشمنان قرار دارد و لازم است مراقبت‌ها برای مقابله با توطئه‌های تفرقه افکنانه بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گلستان گفت: نظام جمهوری اسلامی تلاش دارد تمام اقوام و مذاهب را مورد توجه قرار دهد و نمونه آن انتخاب از میان فرهیختگان اهل سنت به عنوان مشاور در بحث اقوام و مذاهب در استانداری است.

او گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، انس عجیب با قرآن، توجه به اهمیت اخلاق و تهذیب نفس، تاکید بر نماز، توجه بر ذکر، دوراندیشی، تیزبینی و آینده نگری، صراحت و شجاعت در اعلام مواضع، رعایت سادگی در عین توجه به آراستگی ظاهری، دقت در رفتار و شئونات رفتاری، نظم و انضباط و رعایت دقیق برنامه، تقوا، آزاد اندیشی و اعتقاد به اجتهاد و فقه پویا و مردمی بودن از مهمترین ویژگی‌های امام راحل است.

استاندار گلستان گفت: به تعبیر رهبری، امام راحل در سن ۸۰ تا ۹۰ سالگی همچنان نوآوری و ابتکار در عمل، اعتقاد راسخ و عملی به مردم داشتند.

زنگانه گفت: ساده زیستی و رفتار صادقانه در همه مراحل زندگی امام راحل مشاهده می‌شد و پافشاری زیادی بر مقابله با استکبار جهانی، استقلال همه جانبه کشور، حفظ اصول دینی، ایجاد وحدت و همبستگی میان مسلمانان و حمایت از مردم مظلوم دنیا به عنوان آرمان‌های انقلاب مورد تاکید ایشان بوده است.

او رابطه عمیق و عاشقانه با مردم و اعتقاد عجیب بر نقش روحانیون در هدایت و بسیج مردم را از دیگر ویژگی‌های امام راحل دانست و گفت: اگر پیرو واقعی حضرت امام راحل هستیم باید توجه کنیم اسلام منهای روحانیت معنا ندارد.

استاندار گلستان گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امام راحل با توجه به تمام ویژگی‌های رفتاری، اخلاقی و شخصیتی به نزدیکی دوازه‌های عصمت رسیده بود و این موضوع را با تمام وجود حس می‌کردیم.

 

شعار امام همواره حفظ اسلام بود

 

همچنین دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت در این همایش گفت: امام راحل احیاگر وحدت اسلامی بود که به آیات وحدت، روحی تازه بخشید و اگرچه مذهب شیعه داشت، اما شعارش اسلام بود و به آن اعتقاد داشت.

آخوند ابوبکر خوجملی گفت: امام اعتقاد داشت اگر اسلام مساله اول باشد ایمان و وحدت هم خواهد بود.

او  احیای خیرخواهی را از دیگر اقدامات امام راحل برشمرد و گفت: نامه ایشان به گورباچف مبین خیرخواهی امام برای بشریت است.

به گفته وی خیرخواهی امام ریشه در آموزه‌های دینی دارد.

آخوند خوجملی گفت: احترام متقابل بین اقوام و مذاهب از دیگر اقدامات امام بود که اکنون شاهد هستیم همه مسلمانان و اقوام در ایران و استان گلستان به عقاید هم احترام می‌گذارند و برادرانه در مراسم یکدیگر حضور دارند.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت گفت: احترام متقابل بین اقوام مذاهب اسلامی در ایران ثمره تلاش پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و در قرن حاضر امام خمینی و جانشین خلف ایشان رهبر معظم انقلاب است.

او گفت: اکنون شیعه و سنی در ایران و گلستان برادرانه با هم زندگی مسالمت آمیزی دارند.

آخوند خوجملی گفت: توسل به اهل بیت پیامبر و اولیای الهی از وجوه مشترک شیعه و اهل سنت در گلستان است.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام خمینی ره وحدت اسلامی رهبر معظم انقلاب استاندار گلستان اقوام و مذاهب امام راحل اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذر باش عصر جمعه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: رئیس جمهوری دستور داده‌اند تا از محل اعتبارات صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده‌ای تلاش می‌کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می‌کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی وجرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می‌شود تصریح کرد: صندوق تأمین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

کد خبر 6089371

دیگر خبرها

  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • به نتانیاهو وقتی ادعا کرد که حماس را از بین می برد، خندیدیم!
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است