Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@11:34:33 GMT

موزه سینما ۱۴ و ۱۵ خرداد تعطیل است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۴۸۱۹

موزه سینما ۱۴ و ۱۵ خرداد تعطیل است

به گزارش ایران آنلاین، مجموعه فرهنگی - تاریخی موزه سینمای ایران روزهای شنبه و یکشنبه(۱۴ و ۱۵ خرداد) تعطیل است.

 همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، موزه سینما (باغ موزه، تالارها، سالن‌های سینما، غرفه‌های صنایع دستی و …) در روزهای ‌شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد به طور کامل تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تالارهای موزه سینما از دوشنبه ۱۶ خرداد میزبان علاقه‌مندان به تاریخ سینمای ایران خواهد بود.

علاقه‌مندان برای بازدید از تالارهای موزه سینمای ایران می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۹ و برای دیدن فیلم‌ها در سالن‌های سینماتوگراف، سینمافردوس و سینما تمدن همه روزه به جز تعطیلات رسمی از ساعت ۱۱ تا ۲۳ به این مجموعه مراجعه کنند.

موزه سینما در باغ فردوس واقع در خیابان ولی عصر(عج) نرسیده به تجریش است. در این موزه گنجینه عکس‌ها، اسناد و وسایل و تجهیزات قدیمی سینما از شخصیت‌های سینمایی نظیر دوبلورها و فیلم‌سازان و نیز پشت صحنه فیلم‌های بزرگ، پوسترها و دیگر وسایل وابسته به سینما به نمایش گذاشته‌ شده‌ است. این موزه شامل ۹ نمایشگاه دائمی است.

این مجموعه دارای سه سالن سینما با ظرفیت‌های ۲۰۵ ، ۱۰۹ و ۵۴ نفر نیز است.

در یازدهمین مراسم آیین انتخاب موزه‌های برتر و مراسم نکوداشت روز جهانی موزه که ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ در خانه هنرمندان برگزار شد، موزه سینمای ایران، از میان ۷۰ موزه کشور با شاخص نگهداری و حفاظت، عنوان موزه برتر را از آن خود کرد. در داوری ۶۰ پیشکسوت، موزه سینمای ایران از میان ۷۰ موزه با شاخص نگهداری و حفاظت در بخش موزه‌های دولتی متوسط به عنوان موزه برتر معرفی و قدردانی شد.



انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: موزه سینمای ایران موزه سینما ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه کانون «نگاره و سینما» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور کُردی معاون فرهنگی دانشجویی، عباس ساکی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی و مسئولان، استادان و اعضای انجمن سینمای جوان بروجرد برگزار شد.

کُردی در این جلسه درباره جایگاه هنر عکاسی و فیلم‌سازی در جامعه امروزی مطالبی بیان کرد.

ساکی با تأکید بر حمایت هنرمندان و فیلمساز جوان بروجردی پیشنهاداتی مطرح کرد.

هومن هوشمند دبیر کانون نگاره و سینما به تشریح و معرفی حیطه فعالیتی کانون پرداخت، همچنین فیلم کوتاه داغی به کارگردانی فاطمه محمدی برنده جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی اکران شد و کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی فیلم کوتاه توسط فاطمه محمدی از استادان سینمای جوان و کارگردان فیلم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟