Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، به گزارش «نود اقتصادی» براساس آمارهای بانک مرکزی ایران، از سال ۱۳۳۸ که داده‌های حساب‌های ملی ایران منتشر شده، ۸ سال دولت حسن روحانی بدترین دوره در عملکرد دولت‌ها بوده است؛ چراکه در دولت روحانی برای اولین بار در ۶ دهه اخیر رقم استهلاک سرمایه در کشور از رقم تشکیل سرمایه ثابت ناخالص پیشی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق که از سال ۱۳۹۷ به بعد رخ داده، باعث شده استهلاک سرمایه با رقم ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی از تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ۱۰۱ هزار میلیارد تومانی پیشی بگیرد. همچنین در دولت روحانی رقم تشکیل سرمایه ثابت ناخالص نسبت به اوایل دهه ۹۰ کاهش ۴۰ درصدی داشته است.


قابل ذکر است پیامد خطرناک سبقت استهلاک سرمایه از سرمایه‌گذاری منجر به فرسودگی زیرساخت‌ها و ایجاد ناترازی در بخش انرژی، کمبود مسکن، مشکلات حمل‌ونقلی و ... در سطح کشور شده است.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند در بین ضرر و زیان‌هایی که دولت حسن روحانی ایجاد کرده، سبقت استهلاک سرمایه از سرمایه‌گذاری ازجمله خطرناکترین آنهاست که می‌تواند امنیت اقتصادی، امنیت انرژی و امنیت روانی مردم را تضعیف کند.


انتهای پیام/


 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استهلاک سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد علی زلفی گل در آیین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج گفت: سه هزار خوابگاه متاهلی در سراسر کشور در دست ساخت است. 

وی با بیان اینکه توسعه فیزیکی زیرساخت ها از دستور کار خارج شد گفت: افزایش کیفیت زیرساخت هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است . 

 

دیگر خبرها

  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد