Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@20:06:23 GMT

۱۱۰۰ نفر از آذربایجان غربی به سرزمین وحی اعزام می شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۵۰۱۰

۱۱۰۰ نفر از آذربایجان غربی به سرزمین وحی اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین مطیع حق شناس ظهر پنجشنبه در همایش آموزشی حجاج استان اظهار کرد: هزار و ۱۰۰ تن از حجاج بیت الله الحرام از آذربایجان غربی در حج تمتع امسال در قالب هشت کاروان به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدت زمان حج امسال ۲۸ روز خواهد بود، افزود: حجاج آذربایجان غربی امسال از فرودگاه بین المللی ارومیه به مقصد جده هشتم و نهم تیر ماه اعزام خواهند شد و در چهارم و پنجم مرداد ماه نیز به خاک میهن بازخواهند گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق شناس اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹، «۱۹» کاروان با ظرفیت ۲ هزار و ۷۴۵ نفر برای اعزام به حج آماده شده بود که با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی عربستان این تعداد به هشت کاروان با ظرفیت یک هزار و ۱۰ نفر برای تشرف در سال جاری تقلیل یافت.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته اعزام حجاج این استان به مکه مکرمه در روزهای هشتم و نهم تیرماه سال جاری خواهد بود.

حق شناس ادامه داد: همچنین طول مدت سفر زائران ۲۸ روز بوده و در مورخه چهارم و پنجم مردادماه سال جاری نیز به میهن باز خواهند گشت.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی یادآور شد: همچنین با توجه به اعمال محدودیت‌های کشور عربستان سعودی فقط افراد زیر ۶۵ سال اجازه تشرف به سرزمین وحی را دارند.

وی تاکید کرد: همچنین زائرانی مورد تأیید عربستان سعودی هستند که واکسن‌های آسترازینکا، سینوفارم و فایزر زده باشند که این واکسن‌ها در سبد واکسن کشور موجود است.

حق‌شناس گفت: با توجه به شرایط کرونایی سهمیه استان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است چنانکه در سال‌های گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار نفر عازم حج می‌شدند که این بار محدودیت‌های اعمال شده از سوی عربستان و شرایط کرونایی سهمیه ما را به یک هزار نفر کاهش داده است.

وی خدمات ۲۴ ساعته برای حمل و نقل زائران به حرم، اختصاص و آماده کردن درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای مراجعه زائران در صورت بیماری را از جمله خدمات در نظر گرفته شده برای حجاج عنوان کرد.

حق‌شناس افزود: همچنین با توجه به مشکلات موجود در گرفتن قربانی و ذبح آن، پول قربانی‌ها در ایران گرفته شده و مدیران کاروان‌ها با توجه به وکالتی که از زائران دارند در کشتارگاه‌های موجود گوسفندان را ذبح می‌کنند.

وی در خصوص دوره آموزشی زائران حج تمتع هم گفت: دوره آموزشی جهت آشنایی زائران با برخی ضروریاتی که در هنگام زیارت و حضور در سرزمین وحی باید رعایت کنند، برگزار شده است.

در این دوره توصیه‌هایی از سوی سرهنگ عطایی فرمانده پلیس فرودگاه ارومیه به زائران داده شد همچنین حجت الاسلام میرزایی مسؤول بعثه رهبری در حح و زیارت آذربایجان غربی نحوه زیارت، احرام بستن، طواف کردن و رعایت شرایط زیارت، دعا و نماز، آموزش‌هایی را به صورت حضوری ارائه کرد.

کد خبر 5505494

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت اعزام حجاج سهیل حق شناس بوشهر کرمانشاه ساختمان متروپل دهه کرامت ویروس کرونا آمار کرونا اردبیل خراسان رضوی متروپل آبادان مشهد تبریز احتکار سالروز ارتحال امام خمینی میلاد حضرت معصومه آذربایجان غربی حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مصدوم در حادثه تصادف در محور پیرانشهر - نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در محور نقده - پیرانشهر (پست دوآب) تصادف پژوپارس و MVM X33 گزارش شد.

 حمید محبوبی افزود: امدادگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی جلدیان پیرانشهر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

 در این حادثه اقدامات پیش بیمارستانی لازم بر روی مصدومین انجام و مصدومین حادثه به مرکز درمانی اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • زیارت خانه خدا پس از ۹ سال وقفه
  • ۳ مصدوم در حادثه تصادف در محور پیرانشهر - نقده
  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • مصدومیت ۴ تن در سانحه رانندگی پیرانشهر
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود