Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@08:21:28 GMT

آتش بس یمن تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۵۹۴۶

آتش بس یمن تمدید شد

هانس گروندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با صدور بیانیه‌ای از تمدید مجدد آتش بس یمن با میانجیگری سازمان ملل خبر داد.

در بیانیه گروندبرگ آمده است که طرف‌های درگیری پیشنهاد سازمان ملل را برای تمدید آتش بس در یمن با همان شروط قبلی برای دو ماه دیگر  پذیرفتند. این آتش بس پس از اتمام آتش بس فعلی از امروز، لازم الاجرا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اواخر فروردین ماه امسال برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ آتش بس سراسری بین یمن و نیرو‌های ائتلاف سعودی با میانجیگری سازمان ملل، برقرار شد تا حملات متوقف شده و کشتی‌های حامل غذا و مواد دارویی به یمن برسد و فرودگاه‌ها برای انجام پرواز‌های خارجی باز شود. این در حالی است که ائتلاف با نقض آتش بس بار‌ها هواپیما‌های جاسوسی خود را بر فراز یمن به پرواز در آورده و کشتی‌های حامل سوخت به یمن را متوقف کرده است.

جنبش انصارالله در پاسخ به اقدامات ائتلاف سعودی بار‌ها هشدار داده که پاسخ به لغو آتش بس سازمان ملل در یمن از ریاض تا ابوظبی بسیار دردناک خواهد بود و نیرو‌های مسلح و کمیته‌های مردمی برای برخورد با هرگونه تجاوزی آماده هستند.

محاصره یمن و جلوگیری از ورود کشتی‌ها به بنادر این کشور، یک بحران انسانی را رقم زده است. به گزارش یونیسف، در سراسر یمن ۲.۲ میلیون کودک دچار سوء تغذیه حاد هستند و بیش از ۱۷ میلیون نفر در این کشور به کمک غذایی نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش بس یمن جنگ یمن ائتلاف سعودی هانس گروندبرگ سازمان ملل سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.
افراد شامل دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزییات بیمه همگانی خود مطلع شوند.
هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد
  • پرسپولیس تمدید با اوسمار را جدی گرفته است
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات