Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدمهدی اسماعیلی» روز پنج‌شنبه در شورای اداری مراغه با تاکید بر اینکه امکان اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در دولت سیزدهم وجود نداشت، بیان کرد: دولت باید مردمی‌سازی یارانه‌ها را اجرا می‌کرد زیرا پرونده‌های بزرگ فساد اقتصادی تشکیل شده بود و مشکلات دیگری نیز علاوه بر آن وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از مرزهای ایران از محصولات یارانه‌ای ما استفاده می کردند و فاصله طبقاتی به شدت در حال افزایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی در گذشته شرایط تحریمی و دیگر مشکلات به عافیت‌طلبان اجازه نداده بود تا وارد این عرصه شوند؛ از سوی دیگر اصلاح یارانه‌ها با محافظه‌کاری امکان نداشت. 

وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی: دولت سیزدهم سرمایه اجتماعی را به واسطه روحیه جهادی و اخلاص تقویت کرده است

وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی بیان کرد: دولت سیزدهم همه اراده خود را جمع کرد تا این کار بزرگ را جلو ببرد؛ البته اجرای آن در سرآغاز با مشکلاتی همراه شد اما مهمترین سرمایه دولت اعتماد و سرمایه اجتماعی است که این دولت آن را به واسطه روحیه جهادی و اخلاص تقویت کرده است. 

«اسماعیلی» با بیان اینکه این مسیر با همراهی مردم طی خواهد شد، اضافه کرد: از رویکردهای اصلی در دولت حضور یافتن مسئولان در میان مردم و سفرهای استانی است؛ ضمن اینکه حضور اعضای هئیت دولت در استانها منحصر به سفرهای استانی نیست. 

۱۰۰ هزار طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار طرح نیمه‌کاره در سطح کشور وجود دارد، بیان کرد: دولت دو راه پیش‌رو داشت؛ یا باید مسیر جدیدی برای اجرای طرح ها شروع می‌کرد یا اینکه جلو هدررفت بیشتر سرمایه در طرح های موجود را می‌گرفت که راه‌حل منطقی را انتخاب کرد.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های نیمه‌تمام به ویژه در حوزه فرهنگی، اضافه کرد: تالارهایی در بسیاری از استانها وجود دارد که بیش از ۲۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آنها سپری شده و قرار بود چهار ساله تکمیل شوند اما متاسفانه امروز ساختمان برخی از آنها دچار مشکلات جدی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت در دور اول سفرهای استانی طرح جدیدی ر ا کلنگ‌زنی نمی‌کند، اضافه کرد: اولویت با طرح های دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد به بالاست و این موضوع با منطق حکمرانی منطبق است. 

اختصاص اعتبار برای آزادراه مراغه – هشترود و استادیوم پنج هزار نفری 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیش‌نشست‌های مختلفی در مورد پروژه‌های نیمه‌تمام مراغه برگزار شده است، بیان کرد: در آخرین جلسه با حضور وزرا و معاون اول رئیس‌جمهور، پروژه‌های شهرستان مصوب شد و برخی از آنها به تایید نهایی رسید. 

اسماعیلی ادامه داد: نماینده جوان، حزب‌اللهی و کاری مراغه و عجب‌شیر در همه موضوعات پیگیر بوده و الحمدالله تامین اعتبار آزادراه و استادیوم پنج هزار نفری نیز نتیجه همین پیگیری است. 

به گفته وی برای گره‌گشایی در بقیه مسایل از جمله بیمارستان نیمه‌کاره ارتش هم فرماندار مراغه به صورت مکتوب درخواست‌ها را در اختیار ما قرار داده است تا همه آنها را پیگیری کنیم. 

وی با اشاره به اینکه مراغه یک شهر فرهنگی است، بیان کرد: در مورد درخواست‌های حوزه فرهنگی هم به صورت ویژه به موضوعات مطرح شده توجه خواهد شد. 

وی موافقت خود با راه‌اندازی خانه مطبوعات مستقل از استان در مراغه را اعلام کرد و افزود: مراغه از استعداد رسانه‌ای بالایی برخوردار است و راه‌اندازی خانه مطبوعات در این شهرستان مفید به نظر می‌رسد.

اسماعیلی در مورد درخواست مردم و مسئولان شهرستان مبنی بر کلنگ‌زنی پردیس سینمایی نیز اضافه کرد: احداث پردیس سینمایی از سوی حوزه هنری خارج از دولت و به سازمان تبلیغات اسلامی مرتبط است اما با این وجود پیگیری خواهد شد. 

وی بیان کرد: تسهیلات ویژه‌ای به یمن این سفر در اختیار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قرار می‌دهیم تا بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری را تقویت کند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این را هم مورد تاکید قرار داد که این وزارتخانه برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری مردمی محدودیتی ندارد. 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، ایشان را یک شخصیت بی‌نظیر در دوره معاصر خواند و ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی با این عظمت بالا، بدون‌شک تا ابد مرهون رهبری آن مرد الهی است. 

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در قالب سفر استانی رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی و به عنوان نماینده ویژه آیت‌االله رییسی در مراغه حضور یافت و پس از ادای احترام به شهدای گمنام و دیدار با خانواده‌های شهیدان «کنعانی» و «کرمی»، به منزل استاد محمدحسین کریمی مراغه‌ای، شاعر شهیر آذربایجان و دارای نشان درجه یک هنری رفت. 

وی همچنین با حضور در میز خدمت با ۱۱ نفر از شهروندان مراغه‌ای به صورت خصوصی دیدار کرد.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفر استانی مراغه دولت سیزدهم پروندهٔ خبری آذربایجان شرقی مقصد بیست و سومین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفر استانی محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفر استانی مراغه دولت سیزدهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد