Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزانه بیش از ۱۵۰ میلیون فوت مکعب گاز‌های میادین نفتی دهلران، چشمه خوش، دانان و بیات، بدون هیچگونه استفاده‌ای می‌سوزد و هدر می‌رود.

برهمین اساس و با توان و دانش نیرو‌های متخصص داخلی، طرح جمع آوری گاز‌های مشعل، فرآورش و تبدیل آن به خوراک پتروشیمی با احداث NGl ۳۱۰۰ در دهلران در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید از میادین نفت و گاز حوزه شهرستان دهلران، گفت: طرح احداث مینی NGL با هدف تسریع در جمع آوری گاز‌های مشعل تا زمان بهره برداری از سایت بزرگ NGL ۳۱۰۰ دهلران، از سال گذشته آغاز و هفته آینده به بهره برداری می‌رسد و ماموریت آن، جلوگیری از هدر رفت گاز‌های سر چاهی یا همان فلر‌های روشنی است که هم باعث آلودگی‌محیط زیست و هم سوختن ۱۵۰ میلیون فوت مکعب گاز شده است، و در نهایت تولید خوراک پتروشیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حیدری : در همین راستا و در تکمیل زنجیره صنعت نفت و گاز و پتروشیمی دهلران، سایت تقویت فشار در ابتدای این خط با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال احداث است که شهریور سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد و پس از جمع آوری گاز‌های مشعل آنرا به NJL میفرستند و سپس به پتروشیمی جهت تبدیل ب خوراک ارسال می‌شود.

او درخصوص قانون ۲ درصد درآمد‌های نفتی می گوید: براساس قانون، ۲ درصد از درآمد نفتی باید در مناطق نفت خیز هزینه شود و اگر مسولین استان ایلام برای بهره مندی از این اعتبار پیگیری لازم را از طریق وزارت نفت بعمل آورند، شرکت ملی نفت ایران آمادگی همکاری و اختصاص آنرا به استان ایلام خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: برای استفاده از زمان، کاهش آلودگی هوا، و تسریع در ایجاد ارزش افزوده از این گاز‌های درحال سوختن، کارخانه مینی ان جی ال در نزدیکی میدان چشمه خوش بصورت پرتابل احداث شده که پس از تکمیل و راه اندازی سایت بزرگ ان‌جی ال ۳۱۰۰، جمع آوری و به مناطق دیگر ارسال می‌شود.

رضایی مدیرعامل نفت و گاز غرب نیز گفت: به منظور خودکفایی در تامین قطعات صنایع نفت و گاز، از شرکت‌های دانش بنیان تقاضا داریم، با شرکت نفت و گاز غرب همکاری نمایند.

شهرستان دهلران در جنوب استان ایلام دارای میادین متعدد نفت و گاز است که بیش از ۹۲ درصد تولید نفت و گاز غرب کشور را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفت و گاز درآمد نفتی جمع آوری گاز نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ایلام

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، اظهار داشت: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت راه‌های مواصلاتی استان در حوزه اربعین است.

وی در ادامه افزود: استان ایلام دارای، ده بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است و بیش از ۵۰۰ پزشک و ۱۹۳ سالن ورزشی و تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، عنوان کرد: با توجه نزولات جوی امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بیمارستان ملکشاهی طی دو ماه آینده و سد میمه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام نیا همچنین تصریح کرد: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی است که بخشی از ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

وی در ادامه مطرح کرد: طرح‌های بزرگ نظیر ارغوان‌گستر، ان‌جی‌ال دهلران، فولادگستر ایوان و کاغذ‌سنگی چرداول، سد میمه دهلران، تصفیه‌خانه ایوان و ملکشاهی در آستانه افتتاح هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • فیلم| طغیان شدید رودخانه در دهلران ایلام
  • سیل روستای تختان در دهلران خسارت جانی نداشت
  • دو روی سکه باران در ایلام
  • سیل روستای «تختان» در دهلران خسارت جانی نداشت
  • بارش ها یک سد دیگر ایران را سرریز کرد + جزئیات
  • سد مخزنی دویرج دهلران سرریز کرد
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • خط آب روستای «دشت‌اکبر» متصل شد
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ایلام
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان