Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:39:38 GMT

فداکاری را از شهید نصیری‌ها یاد بگیرید

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۷۷۹۰

فداکاری را از شهید نصیری‌ها یاد بگیرید

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا نقدی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم حاج شعبان نصیری که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: شهید نصیری از نوجوانی به میدان جهاد پا گذاشت و در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی تا زمانی که انقلاب پیروز شد و پس از آن در مقابله با گروهک‌های تروریستی و نفاق در میدان بود و یک رزمنده پا به رکاب امامش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این شهید زمانی که جنگ به ملت ما تحمیل شد معرکه‌های بزرگ دفاع مقدس از حضور او خالی نبود و فرمانده رشید خط‌شکن گردان و محور در لشکر پرافتخار سیدالشهدا (ع) بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیان کرد: در میان این معرکه به جمع مجاهدان مهاجر عراقی پیوست و در سازمان‌دهی آن‌ها در کنار شهید سردار اسماعیل دقایقی نقش بارز و تعیین‌کننده‌ای داشت.

وی با بیان اینکه این شهید در ستاد لشکر ایفای مسئولیت می‌کرد و تا پایان جنگ این مسئولیت را بر دوش کشید، تصریح کرد: این شهید والامقام در میدان‌های معرکه مهم حاضر بود و پس از جنگ باز هم میدان‌های جهاد را ترک نکرد و نه فقط در جهاد فرهنگی و اقتصادی و کمک به محرومان بلکه در هر جایی که لازم بود، غایب نبود و در حوادث بزرگ و میدان رزم در سیستان و بلوچستان در مبارزه با اشرار آموزش‌دیده رژیم‌های فاسد در معرکه بود.

وی با بیان اینکه هر جا پنجره و دریچه‌ای برای جهاد باز بود خود را به آن میدان می‌رساند، گفت: به طوری که حتی به آفریقا برای کمک به محرومان آنجا رفت و سپس زمانی که باب دفاع از حرم باز شد با وجودی که در ظاهر بازنشسته شده بود و کسی انتظار حضور او در میدان جنگ را نداشت و جوانان بودند ولی با آشنایی که با مجاهدان عراقی داشت احساس مسئولیت کرد و به این میدان آمد و جهادش را استمرار بخشید.

سردار نقدی ادامه داد: شهید نصیری در این میدان نیز به شدت مجروح شد ولی میدان را ترک نکرد و آن‌قدر این جهاد را ادامه داد تا به فیض شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه خوشا به حالش که در کنار سیدالشهدا (ع) روزی‌خوار خوان نعمت الهی است، اظهار کرد: چنین انسان‌هایی با جهادهای طولانی و سختی‌ها و مشکلات و صعوبت های فراوان این میدان‌ها اگر در جامعه‌ای باشند به عنوان قهرمانان بزرگ به بشریت معرفی می‌شوند و اسم و آوازه آن‌ها کتاب‌ها و فیلم‌ها را فرا می‌گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیان کرد: در صدر اسلام اگر چنین انسان‌هایی بودند که سال‌ها جهاد را ادامه دادند برای آنها بقعه و بارگاه به عنوان شخصیت‌های بزرگ اسلام درست کردند ولی اینجا به برکت ولایت چون نعمت وافر است و در این اقیانوس نعمت‌های الهی غرق هستیم کمتر به عظمت این شخصیت‌های پی می‌بریم.

وی با بیان اینکه این شهید انسانی بود که از همه لذت‌های دنیا چشم پوشید و ده‌ها سال میدان مبارزه را ترک نکرد، خاطرنشان کرد: از عراق و سوریه و آفریقا در میدان و معرکه بود که در این میان اگر انقلاب اسلامی هیچ کاری نکرده باشد و هیچ دستاوردی نداشته باشد به جز تربیت چنین انسان‌هایی که الگو و اسوه بشریت هستند این انقلاب یک انقلاب استثنایی است چه رصد به اینکه بی‌کرانه انوار این انقلاب که جهان را درنوردیده است.

سردار نقدی گفت: چقدر کوچک و حقیر هستند آن‌هایی که نمک این انقلاب را خورده و نمکدان می‌شکنند و چقدر بی‌هنر هستند، حقیرانی که تنها هنرشان خوش‌رقصی برای زورگوها و متجاوزان بین‌المللی است و به این دل‌خوش هستند علیه این انقلاب با این عظمت حرفی بزنند و آنها برایشان لقمه‌ای پرت کنند.

وی ادامه داد: فیلمی را درست کنند برای امام رئوفی که همه او را به رئوفت و مهربانی می‌شناسند و تو او را مظهر خشونت معرفی می‌کنی و از سیا و موساد پول می‌گیرند و بیانیه صادر می‌کنند؛ چقدر خود را ارزان می‌فروشید.

معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه فداکاری را از نصیری‌ها یاد بگیرید، اظهار کرد: در حالی که تمام لذت‌ها را در چنگ داشت کسی که هشت سال در دفاع مقدس بود می‌توانست بعد از آن این صحنه را رها کند ولی پای دفاع از بشریت در مقابل زورگویان ایستاد.

وی با بیان اینکه این ارزان‌فروشان به خاطر لقمه‌ای امام و رزمندگان و نیروهای مسلح را زیر سوال می‌برند، بیان کرد: کاربرد این فیلم‌ها و بیانیه‌ها و مصاحبه‌ها فقط این است که عده‌ای حقیر فقط به آن دل‌خوش باشند که فرش قرمز زیر پایشان بیندازند و از آن‌ها عکس بیندازند.

سردار نقدی ادامه داد: انقلاب بزرگ ایران به سرعت در دنیا در حال پیشروی است و دل‌ها را تسخیر کرده و مردم دنیا می‌گویند اگر انقلاب چنین است چرا ما نه؟ این ظالمان برای اینکه مردم دنیا و ملت‌هایی که به سمت این انقلاب روی آورده‌اند قانع کنند که این انقلاب چیزی نیست و راه درستی نیست به دنبال ایجاد تصویرهای زشتی از این کشور هستند.

وی تصریح کرد: آن‌هایی که امروز قیام کردند و در همه عالم اسلام و غرب این حرکت را پسندیده برای این است که انقلاب برای آنها جاذبه دارد ولی دشمنان اسلام می‌خواهند این تصویر را مشمئز کنند و اسلام داعشی را معرفی کردند و حالا که پرونده داعش تمام شده از این افراد حقیر برای بد نشان دادن اسلام استفاده می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه خاطرنشان کرد: بیشترین افرادی که نسبت به این انقلاب ایمان قوی پیدا می‌کردند و عمیق پای بند این انقلاب می‌شوند کسانی بودند که حرف‌های زیادی از این انقلاب در رسانه‌ها شنیده بودند و انقلاب را به آن‌ها کریه نشان می‌دادند.

وی متذکر شد: همین که پایشان به ایران می‌رسید و تصویر ساخته شده توسط غرب را دروغ می‌دیدند باورهایشان نسبت به انقلاب و ایران تغییر می‌کند.

کد خبر 5505776

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار نقدی شهيد شعبان نصيري سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوشهر کرمانشاه ساختمان متروپل دهه کرامت ویروس کرونا سالروز ارتحال امام خمینی آمار کرونا خراسان رضوی تبریز متروپل آبادان مشهد اردبیل میلاد حضرت معصومه معاون هماهنگ کننده سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه های دسته روی ویژه فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به شرح زیر است"

ایلام: میدان ۲۲ بهمن الی مسجد امام جعفر صادق (ع) - ساعت ۱۰

ایوان: مسجد جامع (تجمع) / ساعت ۱۱ آبدانان؛ مسجد جامع الی حوزه علمیه جواد الائمه (ع) - ساعت ۱۷‌

دهلران: میدان بسیج الی مسجد جامع - ساعت۹‌

مهران: میدان امام خمینی (ره) الی میدان نماز -ساعت ۱۷‌

دره شهر: پارک شهرداری الی مسجد جامع -ساعت ۱۷

بدره: مسجد جامع الی گلزار شهید حسنی و شهیدِ گمنام - ساعت ۹‌

چرداول: درمانگاه بقیه الله الی مصلی شهر سرابله - ساعت ۹‌

زمان: شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵

کد خبر 6093824

دیگر خبرها

  • برگزاری اجتماع مردمی صادقیون شنبه
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • واکاوی مشکلات نواحی مینودر، مهدیه و شهیدبهشتی در شورای شهر قزوین
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • پایانی بر واکنش‌ها به جنجال نصیری نیست حمله تازه از یک اصلاح‌طلب
  • پس لرزه اظهارات جنجالی مهدی نصیری درباره رضا پهلوی و مصطفی تاجزاده