Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، سیدانور رشیدی در دیدار با معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که با حضور مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در دفتر شهردار سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان الگوی کامل و جامع وحدت است و برای برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: مردم متدین، فرهنگی و متمدن استان کردستان در طول تاریخ به لحاظ دینداری و اعتقادات مذهبی سرآمد بوده و وحدت شیعه و سنی در این استان الگوی کاملی برای ایران است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی‌شان به کردستان گریزی زد و افزود: حضرت آقا فرمودند«شما نگاه کنید ببینید ان کسانی که می خواهند وحدت ملت ایران را به هم بزنند چه کسانی هستند؟ بدانید که اینها عوامل دشمن‌اند؛ یا خودشان از متن دشمن دارند حرف می‌زنند، یا سرانگشت دشمن اند؛ بروبرگرد ندارد. آن کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد و به بهانه مذهب، می‌خواهد وحدت ملی را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند.

شهردار سنندج هم عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری, هر کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی سر می‌دهد و به بهانه مذهب می‌خواهد وحدت ملی را به هم بزند چه شیعه باشد و چه سنی مزدور دشمن است چه بداند چه نداند.

وی عنوان کرد: تلاش همه ما باید تعمیق‌بخشی به تقریب مذاهب باشد که برگزاری برنامه‌ها و اجلاسیه‌ها به این موضوع کمک می‌کند.

رشیدی تصریح کرد: اتحاد و برادری بین شیعه و سنی در ایران و خاصتا در استان کردستان وجود دارد و برای تقویت  این وحدت نیاز به گفتمان جدید  است.

وی افزود: برای تعمیق تقریب مذاهب باید از تریبون‌ها و از ظرفیت علما، نخبگان، افراد صاحب‌نظر در این خصوص بهره گرفته شود.

شهردار سنندج از علما و روحانیون به عنوان وارث انبیا نام برد و گفت: ادبیات امروز در بین مردم شیعه و سنی کردستان ادبیات اتحاد و برادری است لذا باید این ادبیات را تقویت کرد.

وی در ادامه گفت: برای برگزاری اجلاسیه و برنامه‌های وحدت‌بخش  باید از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه کردستان و موسسات علوم قرانی استفاده شود.

وی از آمادگی شهرداری سنندج در زمینه فضاسازی محیطی، اطلاع رسانی، اسکان و حمل نقل در برگزاری اجلاسیه وحدت منطقه‌ای در سنندج خبر داد.

به گفته رشیدی، عمق بخشی به وحدت اسلامی امنیت اقتصادی،  اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت قبرستان های قدیمی در سطح شهر سنندج، اظهار کرد: یکی از برنامه های شهرداری ایجاد فرهنگ سرا در قبرستان های قدیمی است که می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در این نقاط داشته باشد.

وی تصریح کرد: قبرستان های قدیمی شهر در شرایط فعلی به محلی برای آسیب های اجتماعی تبدیل شده است که اگر در اختیار شهرداری قرار بگیرد بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف شهرداری سنندج ساماندهی و تبدیل این فضاها به گل گشت است، گفت: ساماندهی این اماکن و تبدیل آنها به فضای سبز نیازمند همکاری اداره کل اوقاف به عنوان متولی قبرستان های قدیمی است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کردستان محسن مسچی وحدت اسلامی قبرستان های قدیمی شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم

در سال ۱۳۹۷ شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، ۶ اردیبهشت‌ را به نام روز سنه (روز سنندج) تصویب کرد.   ششم ماه گولان(اردیبهشت)، سالروز دستور شاه صفی به حاکم کردستان سلیمان خان اردلان برای ساخت شهر سنندج است.   روز سنه یادآور پیشینه تاریخی، فرهنگ، تمدن و اصالت مردمی است که مردمانی قهرمان را پرورانده و آوازه جهانی پیدا کرده اند.   سنندج به شهر هزار تپه، شهر مسجد و مناره، پایتخت دف جهان، پایتخت نوروز، شهر خلاق موسیقی یونسکو، پایتخت کتاب ایران و عناوین و القابی خوانده می‌شود که همه اینها شاخصه‌های منحصربه‌فرد این شهر است.

برای گرامیداشت این روز  یک هفته (از ۶ تا ۱۳ اردیبهشت) برنامه‌های فرهنگی و هنری برای عمومی اجرا می شود و همه ی مردم تولد سنه را جشن می گیرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان