Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:00:56 GMT

اختصاص اعتبارات تکمیل دو مسیر مواصلاتی اصلی بشاگرد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۸۰۰۴

اختصاص اعتبارات تکمیل دو مسیر مواصلاتی اصلی بشاگرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی پنجشنبه شب پس از جلسه شورای اداری هرمزگان که با حضور مدیران کل دستگاهای مختلف استان و با محوریت احصای مشکلات بخش‌های مرکزی، گوهران و گافروپارامون در شهرستان بشاگرد برگزار شد، بدون اشاره به رقم اعتبار تخصیص یافته به حوزه راه این شهرستان، اظهار داشت: در حوزه راه اعتباراتی برای دو محور اصلی شرق به غرب و جنوب به شمال که صرفا راه شهرستانی نیستند و دو کریدور اصلی برای کشور خواهند شد، تخصیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از دو کریدور استان کرمان را به سواحل خلیج فارس وصل می‌کند و کریدور دیگر نیز استان سیستان و بلوچستان را به کریدور شمال به جنوب وصل خواهد کرد.

استاندار هرمزگان گفت: در خصوص این دو مسیر معاون اول رئیس جمهور اعتباراتی در ستاد توسعه بشاگرد تخصیص داده‌ بود، امروز روی محورها، اولویت‌ها و پیشرفت پروژه بحث شد و لزوم پیگیری مانده اعتبارات برای تسریع پیشرفت این طرح خصوصا در بخش‌های زیرکوه و پشت کوه نیز مورد تاکید قرار گرفت.

دوستی با بیان اینکه از دیرباز مشکل بشاگرد آب و راه بوده است، تصریح کرد: تمرکز عمده مصوبات امروز نیز در همین دو حوزه بود و در حوزه آبرسانی نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد تا تامین و توزیع آب به بخش‌هایی که با مشکل مواجه هستند، تسریع شود.

وی ادامه داد: بشاگرد نیاز به شغل و رشد دارد و صرفا مشکل بشاگرد با زیر ساخت راه و آب حل نخواهد شد، گرچه زیر ساخت‌ها اولویت‌های اول ما بوده و مهم است.

استاندار هرمزگان گفت: حوزه‌های معادن و سه دشت بشاگرد به‌عنوان موتور حرکت اقتصادی و تولید شغل این شهرستان در نظر گرفته شده و خوشبختانه ۱۱۹ کیلومتر مربع کار اکتشافی معدن در این شهرستان به پایان رسیده و به سرعت وارد واگذاری معادن با محوریت منگنز و کرومیت خواهیم شد.

دوستی بیان داشت: در حوزه سه دشت بشاگرد شامل دشت‌های بولیت، بلبلک و بارغ تصمیم‌گیری شد، اعتبارات مورد نیاز برای دشت‌های بولیت و بلبلک تخصیص داده شد و در خصوص دشت بارغ هم مقرر شد برای این دشت سرمایه گذار بخش خصوصی جذب شود تا کارهای زیرساختی کشاورزی را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات پزشکی و آزمایشگاهی که مردم مشکلات زیادی در این زمینه داشتند ،مقرر شد یک واحد آزمایشگاهی با اعتبارات مشترک از شبکه بهداشت و درمان و استان ایجاد شود، در حوزه سونوگرافی و پزشک زنان هم تصمیماتی گرفته شد که ظرف ماه آینده در این شهرستان مستقر شود و در حوزه تامین آمبولانس اورژانس هوایی هم تصمیم گیری شد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: با توجه به اینکه این شهرستان در حوزه دامداری دارای یک مزیت بسیار خوب است و ۱۰۰ هزار راس دام در بشاگرد وجود دارد، تصمیمات خوبی برای ایجاد زیرساخت دامپزشکی در این شهرستان گرفته شد.

دوستی تصریح کرد: برای آموزش و پرورش و تامین مدارس و زیرساخت ورزشی نیز تصمیماتی گرفته شد و از امروز به بعد باید برای عملیاتی سازی تصمیات و مصوبات گرفته شده در این جلسه برنامه ریزی صورت گیرد و به سرعت امور مرتبط با اجرایی سازی مصوبات پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان بشاگرد با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر به مرکزیت شهر سردشت در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شمال شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده که با وجود تغییر وضعیت آن از نظر تقسیمات کشوری در سال ۸۷ از بخش به شهرستان و با داشتن ۳ بخش ، ۲ شهر، ۶ دهستان و ۲۰۲ روستا همچنان یکی از محرومترین مناطق این استان است.

البته در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام های بسیار خوبی در جهت رشد و توسعه آن در دولت های مختلف برداشته شده اما شاید به جرأت گفت مهمترین اقدام از سوی دولت آیت الله رییسی و صدور فرمان ۲۲ ماده ای از سوی شخص رییس جمهور برای توسعه این منطقه صورت گرفته است.

پس از سفر ۲۲ و۲۳دیماه سال ۱۴۰۰ رییس جمهور واعضای هیات دولت به هرمزگان ۲۲ فرمانی که پس از بررسی کارشناسی و میدانی مشکلات این منطقه محروم از سوی مسوولان دولت سیزدهم، صادر شده و در آن وظایف هر دستگاه برای توسعه و عمران شهرستان بشاگرد و خدمت رسانی بیشتر به مردم منطقه مشخص شده است.

۲۳مهرماه ۱۴۰۰ مهدی دوستی استاندار هرمزگان در سفری به بشاگرد ضمن دیدار با مردم و مسوولان منطقه، بسیاری از مسائل ومشکلات این شهرستان را از نزدیک مشاهده و در همان زمان اعلام کرد رفع مشکلات بشاگرد با اعتبارات جاری و عمرانی قابل حل نیست و نیازمند بودجه و اعتبارات ویژه است.

این اقدام موجب شد که رییس جمهور کمتر از یک ماه پس از سفر به هرمزگان در اسفندماه پارسال ۲۲ فرمان بنیادی برای محرومیت زدایی و توسعه و تحول شهرستان بشاگرد  ابلاغ کند که همزمان با سال ۱۴۰۱ آغاز شود

برچسب‌ها بشاگرد جلسه شورای اداری استانداری هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بشاگرد جلسه شورای اداری استانداری هرمزگان بشاگرد جلسه شورای اداری استانداری هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان استاندار هرمزگان شهرستان بشاگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: سرانه فضای آموزشی در استان وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند تخصیص اعتبار برای احداث و تکمیل مدارس استان هستیم.

یاسر رهبردین، ۸ اردیبهشت ماه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه تکمیل مدارس نیمه تمام اولویت استان است، افزود: آذربایجان‌غربی، استانی طولی است و ۳۴ درصد مردم در روستاها ساکن هستند لذا توجه به مدارس در روستاها جزو اولویت‌های استان است. 

وی با بیان اینکه تاکنون اعتبارات خوبی جهت تکمیل مدارس و احداث مدارس جدید تخصیص یافته است، خواستار توجه ویژه به استان با تخصیص اعتبارات ملی، جهت احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام شد. 

رهبردین با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در بحث احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام انجام شده است، گفت: نیاز است جهت جبران کمبود سرانه فضای آموزشی بیش از این تلاش شود. 

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم افزود: در دولت سیزدهم، ۱۰۳۴ کلاس درس به کلاسهای درس استان اضافه شده است. 

وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ کلاس درس استان نیمه تمام است، اضافه کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی، احداث ۵ هزار کلاس درس نیاز استان است. 

مطهری از افزایش نزدیک به ۴ برابری مشارکت خیرین نسبت به سنوات گذشته در امر مدرسه سازی خبرداد و افزود: آذربایجان غربی جزو ۴ استان اول نیازمند گسترش فضای فیزیکی است لذا شتاب گرفتن مدرسه سازی امری ضروری است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شعار محوری آموزش و پرورش، تحول است، گفت: لازمه تحول، تامین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی و محتواست اما از ارکان اساسی توسعه، پیشرفت و تحول در آموزش و پرورش، توسعه فضا و تجهیزات آموزشی است. 

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز از تعهد خیرین برای ساخت ۷۷ مدرسه با ۴۱۶ کلاس درس در جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال خبرداد و افزود: برای ساخت این تعداد کلاس درس به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

آخوندیان تصریح کرد: در جشنواره خیرین سال ۱۴۰۱، ۸۹ مدرسه با ۴۴۵ کلاس درس با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شد. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق تقدیر و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی